Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Beauclairskie safari | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin poradnik Wiedźmin 3: Krew i wino

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

To bardzo nietypowy kontrakt wiedźmiński, albowiem w trakcie zaliczania tego zadania Geralt nie będzie musiał pokonać żadnego potężnego potwora. Zamiast tego konieczne będzie spełnianie nietypowych zachcianek hrabiego Beledala marzącego o wzięciu udziału w niebezpiecznym safari.

Porozmawiaj z hrabią Beledalem

Hrabiego odnajdziesz niedaleko Jaskini Szept - Beauclairskie safari | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Hrabiego odnajdziesz niedaleko Jaskini Szept

O możliwości wykonania tego kontraktu wiedźmińskiego możesz się dowiedzieć dzięki odczytaniu wiadomości z jednej z tablic ogłoszeniowych. Zleceniodawcą kontraktu jest hrabia Beledal (Count Beledal) i odnajdziesz go w pobliżu Jaskini Szept (Chuchote Cave) (M2,5). Po dotarciu na miejsce spotkaj się z hrabią. Możesz od razu podjąć się zlecenia lub najpierw wynegocjować lepszą zapłatę. Od hrabiego otrzymasz mapę z siedliskami zwierząt (Count Beledal's map), którą musisz obejrzeć przed wyruszeniem w dalszą podróż.

Prowadź Beledala w pobliże siedliska panter

Od tego momentu musisz dbać nie tylko o docieranie do wyznaczonych obszarów, ale również o to żeby Beledalowi nic złego się nie stało (jego pasek zdrowia jest widoczny na ekranie). W trakcie przemarszu polegaj przede wszystkim na wiedźmińskich zmysłach oraz na wskazanianiach mini-mapy i omijaj te potwory/zwierzęta, które nie są powiązane z opisywanym questem. Po tym jak zaczniesz zbliżać się do siedliska parter zwolnij i częściej niż zazwyczaj używaj wiedźmińskich zmysłów. W pobliżu znajdują się pułapki i możesz je omijać lub rozbrajać (jeśli Geralt wejdzie na pułapkę to straci trochę punktów zdrowia).

Uwolnij panterę z pułapki

Śmiało zbliż się do uwięzionej pantery. Dobrze byłoby zacząć od zaliczenia opcjonalnego celu questu i użyć na panterze znaku Axii, dzięki czemu zwierzę uspokoi się. Dopiero wtedy podejdź do pułapki i uwolnij panterę.

Prowadź hrabiego do siedliska skolopendromorfów

Schemat działania jest identyczny. Podążaj zgodnie ze wskazaniami mini-mapy i nie angażuj w żadne walki niepowiązane z tym questem.

Idź za dźwiękiem

Po dotarciu do siedliska uaktywnij wiedźmińskie zmysły i zlokalizuj z nich pomocą jednego ze skolopendromorfów przemieszczających się pod ziemią. Wykorzystuj wizualizację dźwięków (czerwone pulsujące okręgi) żeby podążać za stworzeniem do jego siedliska.

Znajdź miejsce z dobrym widokiem na leże

Wkrótce dotrzecie do legowiska skolopendromorfów - Beauclairskie safari | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Wkrótce dotrzecie do legowiska skolopendromorfów. Po wysłuchaniu rozmowy z Beledalem zajmij się odnalezieniem dobrego punktu widokowego - jest to ten, który pokazany został na powyższym obrazku. Ustaw się tam i wciśnij klawisz interakcji.

Zniszcz gniazda, aby wywabić skolopendromorfy

Zejdź ze wzgórza i dotrzyj do dwóch gniazd znajdujących się w legowisku. Na zniszczenie któregoś z nich nie musisz marnować bomby, albowiem o wiele łatwiej będzie użyć znaku wiedźmińskiego Aard.

Zaczekaj, aż hrabia uwieczni skolopendromorfy

Po tym jak w okolicy pojawią się skolopendromorfy zacznij biegać po całym legowisku. Nie walcz z potworami, tylko czekaj aż hrabia zakończy proces uwieczniania tych stworzeń. Po tym jak uda mu się tego dokonać oddal się od legowiska i powróć do Beledala. Skolopendromorfy nie powinny podążyć za Geraltem.

Prowadź hrabiego do miejsca, w którym żyją pawie

Zerknij na zaktualizowaną wersję mapę siedlisk i wyrusz wraz z Beledalem w ostatnią już podróż. Tak jak wcześniej pilnuj się po drodze żeby nie zaangażować się w żadne dodatkowe walki.

Użyj wiedźmińskich zmysłów, żeby znaleźć ślady pawi

Musisz znaleźć pawie pióro - Beauclairskie safari | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Musisz znaleźć pawie pióro

Po dotarciu do siedliska uaktywnij wiedźmińskie zmysły i odszukaj na ziemi pawie pióro (Odorous peacock feather). Geralt zapozna się z zapachem tego pióra i w rezultacie będzie dzięki temu mógł użyć go do wytropienia pawi. W dalszym ciągu korzystaj z wiedźmińskich zmysłów i podążaj za czerwonymi śladami.

Za pomocą znaku Axii zmuś pawie, aby otworzyły ogony

Po dotarciu na polanę zaczekaj aż hrabia Beledal ustawi się w odpowiednim miejscu. Dopiero wtedy przystąp do działania - musisz wybrać znak wiedźmiński Axii i użyć go na trzech dowolnie wybranych pawiach z polany.

Zabij skolopendromorfa

Atakuj potwora gdy osłabi go znak Yrden - Beauclairskie safari | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Atakuj potwora gdy osłabi go znak Yrden

Na polanie pojawi się wkrótce skolopendromorf i tym razem zmuszony już zostaniesz do pokonania tego potwora. W trakcie potyczki staraj się oczywiście skupić uwagę bestii na Geralcie, dzięki czemu Beledalowi nie stanie się nic złego. Podczas tego pojedynku używaj znaku Yrden i pozostawaj w magicznym kręgu żeby zachęcić skolopendromorfa do pojawienia się w tym miejscu. Potwór zostanie sparaliżowany po wysunięciu się z ziemi. Wykorzystuj to i błyskawicznie przystępuj do atakowania odsłoniętej części jego ciała.

Poczekaj do jutra do popołudnia i udaj się na piknik

Porozmawiaj po wszystkim z Beledalem, który podziękuje za pomoc. Hrabia podaruje Geraltowi złoto i dodatkowo zaprosi go na piknik organizowany w jego posiadłości - warto jak najbardziej przyjąć zaproszenie. Nie możesz się od razu udać w to miejsce. Musisz zaczekać do godzin popołudniowych kolejnego dnia. Jeśli chcesz od razu zakończyć quest to użyj medytacji lub powróć do posiadłości Geralta i wejdź w interakcję z łóżkiem. Wybierz z mapy świata Wioskę Francollarts (południowa część księstwa).

Porozmawiaj z hrabią Beledalem

Po dotarciu do wioski skieruj się do posiadłości Beledala. Możesz obejrzeć wystawiane przez niego obrazy (opcjonalny cel misji), a następnie porozmawiać z hrabią. Otrzymasz od niego dodatkowy prezent w postaci obrazu, na którym uwieczniony został Geralt walczący ze skolopendromorfem.