Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zew krwi - quest pomocy Orianie | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino poradnik Wiedźmin 3: Krew i wino

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Zadanie to zostanie odblokowane tylko jeśli w głównym queście Długa noc wybrałeś wariant A, a więc zdecydowałeś się na spotkanie z Orianą w jej posiadłości w Beauclair (M4,16) w celu wypytania się jej o miejsce pobytu Ukrytego (Unseen Elder). Kobieta nie podzieli się posiadanymi informacjami za darmo i w rezultacie zmuszony zostaniesz najpierw do ukończenia opisywanego questu. Dotyczy on sprawdzenia, co dzieje się w należącym do Oriany podmiejskim sierocińcu (M2,17).

Zbadanie sierocińca

Eksploruj tereny sierocińca aż Geralt ustali z jakim potworem ma do czynienia - Zew krwi - quest pomocy Orianie | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Eksploruj tereny sierocińca aż Geralt ustali z jakim potworem ma do czynienia

Po dotarciu do sierocińca (La Compassion Orphanage) (M2,17) okaże się, że doszło w nim do rzezi, w wyniku której zginęli jego podopieczni. Geralt i Oriana odnajdą ocalałego chłopca. W trakcie spotkania możesz użyć znaku Axii żeby uspokoić chłopczyka lub od razu poruszyć temat potwora, który zaatakował sierociniec.

Po zakończonej rozmowie uaktywnij wiedźmińskie zmysły i zacznij przeszukiwać sierociniec w poszukiwaniu śladów. Wewnątrz budynku znajdują się ciała dwóch martwych podopiecznych. Na dziedzińcu przed budynkiem odnajdziesz ślady łap potwora, ślady krwi na murku oraz kilka nowych ciał. Musisz prowadzić oględziny do momentu, w którym Geralt ustali, że za zabójstwami stoi wampiropodobna kreatura zwana garkainem. Otwórz dziennik i zapoznaj się od razu z wpisem w bestiariuszu na jej temat.

Odnalezienie kryjówki garkaina

Podążaj za śladami kół, używając wiedźmińskich zmysłów

W dalszym ciągu używaj wiedźmińskich zmysłów i odszukaj ślady wozu przy głównej drodze wyjazdowej z sierocińca. Jako że są one bardzo dobrze widoczne możesz podróżować za nimi konno, dzięki czemu cały proces zostanie usprawniony. Kontynuuj podróż do momentu dotarcia do przewróconego wozu.

Zbadaj wóz przy pomocy wiedźmińskich zmysłów

Zejdź z konia i rozpocznij od obejrzenia martwego konia. Następnie podejdź do wozu i sprawdź go żeby odnaleźć zmasakrowane zwłoki.

Odszukaj kryjówkę garkaina, używając wiedźmińskich zmysłów

Odszukaj pulsujące czerwone okręgi i zacznij podążać w ich stronę - Zew krwi - quest pomocy Orianie | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Odszukaj pulsujące czerwone okręgi i zacznij podążać w ich stronę

Kontynuuj korzystanie z wiedźmińskich zmysłów, albowiem pulsujące okręgi nakierują Geralta na legowisko tropionego potwora. Garkaina odnajdziesz mianowicie po dotarciu do mostu - będzie on zwisał pod nim.

Zabicie garkaina-przewodnika stada

Odskakuj od garkaina gdy ten będzie przygotowywał się do wywołania fali uderzeniowej - Zew krwi - quest pomocy Orianie | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Odskakuj od garkaina gdy ten będzie przygotowywał się do wywołania fali uderzeniowej

Garkain-przewodnik stada (Alpha Garkain) jest przez grę traktowany jako boss (jego pasek energii jest widoczny u góry ekranu), tak więc dobrze byłoby odpowiednio przygotować się do starcia z tym potworem. Podobnie jak w przypadku walk z innymi wampiropodobnymi kreaturami nałóż na srebrny miecz olejek przeciw wampirom i miej w gotowości eliksir Czarna Krew. Dodatkowo możesz zaopatrzyć się w petardy Księżycowy Pył lub Samum, a także w środki zdolne do zwalczania trucizn. Jako aktywny znak wiedźmiński możesz ustawić Quen lub Igni. Quen pomoże Geraltowi w unikaniu obrażeń jeśli nie zdąży na czas uniknąć jednego z ataków bossa. Igni może z kolei dość skutecznie podpalać garkaina i wystawiać go na ataki głównego bohatera.

Postaraj się poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z atakami garkaina. Oprócz szybkich ataków górnymi kończynami bestia ta dysponuje dwoma unikalnymi umiejętnościami. Pierwsza z nich to wykonanie bardzo wysokiego i szybkiego skoku kończącego się atakami pazurami w momencie powrotu na ziemię. Ataku tego możesz uniknąć wykonując w odpowiednim momencie np. uskok w bok. Druga unikalna zdolność garkaina to wywoływanie fali uderzeniowej, która może ogłuszyć Geralta i uczynić go idealnym celem dla bossa. Jeśli widzisz, że potwór przygotowuje się do użycia tej umiejętności, to postaraj się jak najszybciej od niego oddalić, dzięki czemu fala nie dosięgnie głównego bohatera.

Atakuj bossa po każdym nieudanym skoku w jego wykonaniu - Zew krwi - quest pomocy Orianie | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Atakuj bossa po każdym nieudanym skoku w jego wykonaniu

Okazji do osłabiania bossa szukaj tak jak zwykle po każdym nieudanym ataku z jego strony. Może się to okazać jeszcze prostsze jeśli postawisz na korzystanie z przywołanego wcześniej znaku Igni, albowiem jeśli garkain zostanie poprawnie podpalony to na krótką chwilę stanie się bezbronny i będziesz go mógł bezproblemowo atakować. Staraj się uniemożliwiać bossowi wyprowadzanie właśnych ataków, bo mogą one zatruwać Geralta. W takiej sytuacji należy szybko skorzystać z antidotum lub przynajmniej z silniejszych środków leczniczych.

Zabierz trofeum z Garkaina

Po wygranej walce podejdź do zwłok potwora, przeszukaj je i pozyskaj trofeum garkaina (Garkain Trophy).

Powrót do Oriany

Możesz już wyruszyć z powrotem do sierocińca. Po dotarcu na miejsce dowiesz się przy okazji, że Oriana jest wampirem, ale niezależnie jak się zachowasz nie sprowokujesz jej do walki. Poinformuj ją o wyeliminowaniu potwora odpowiedzialnego za rzeź. Kobieta podzieli się informacjami na temat miejsca, w którym należy szukać Ukrytego, jak również przekaże Geraltowi magiczny klucz (Magic Key).

Przekaż ptakom, że jesteś gotów na spotkanie z Regisem

Udaj się do wskazanego drzewa, wejdź z nim w interakcję i potwierdź chęć udania się do miejsca spotkania z Regisem - Zew krwi - quest pomocy Orianie | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Udaj się do wskazanego drzewa, wejdź z nim w interakcję i potwierdź chęć udania się do miejsca spotkania z Regisem. Wampir w trakcie rozmowy postara się nakłonić Geralta do tego żeby jednak dla odmiany wyruszyć na poszukiwania Syanny - powyższy obrazek. Jest to ostatni moment żeby zadecydować czy chcesz pozostać przy dążeniach do odblokowania złego zakończenia, czy wolisz rozpocząć starania o odblokowanie pośredniego lub dobrego zakończenia.

  • Jeśli wybierzesz pierwszą opcję dialogową to Geralt zignoruje sugestię Regisa i postanowi wyruszyć na poszukiwania leża Ukrytego. Decyzja ta gwarantuje to, że po ukończeniu ostatniego głównego questu obejrzysz złe zakończenie. Jeżeli wybrałeś tę opcję zachowania to rozpoczniesz nowy główny quest - Między światami.
  • Jeśli wybierzesz drugą opcję dialogową to Geralt posłucha Regisa i postanowi zająć się odnalezieniem miejsca przetrzymywania Syanny. W takiej sytuacji wznowiony zostanie główny quest Długa noc i dzięki temu będziesz mógł podjąć próbę odblokowania pośredniego lub dobrego zakończenia gry. Jeżeli wybrałeś tę opcję zachowania to powróć to lektury questu Długa noc (sekcja Zbadanie pokoju dziecięcego).