Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin poradnik Wiedźmin 3: Krew i wino

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Quest ten odblokowywany jest po ukończeniu głównego zadania Między światami (wizyta w leżu Ukrytego) lub Dawno, dawno temu... (odnalezienie Syanny w baśniowej krainie). Opisywane zadanie dotyczy w całości spotkania się z Dettlaffem w tytułowych ruinach Tesham Mutna zlokalizowanych w południowej części mapy (M5,6). Spotkanie to będzie miało różny przebieg w zależności od wcześniejszych decyzji Geralta. Generalnie rzecz biorąc może ono zakończyć się walką z Dettlaffem, który jest w takiej sytuacji traktowany jako finałowy boss dodatku, lub rozejściem się bez staczania pojedynku. Wszystkie możliwe warianty opisane zostały poniżej.

Wariant A - Spotkanie się z Dettlaffem po wizycie w leżu Ukrytego

Obie opcje dialogowe prowadzą do pojedynku z Dettlaffem - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Obie opcje dialogowe prowadzą do pojedynku z Dettlaffem

Wariant ten jest dostępny jeśli zająłeś się wcześniej głównym questem Między światami, a więc odwiedziłeś leże Ukrytego i z jego pomocą doprowadziłeś do przyzwania Dettlaffa do ruin Tesham Mutna. Po tym jak pojawi się wampir zmuszony zostaniesz do stoczenia z nim pojedynku.

Wariant B - Spotkanie się z Dettlaffem po wizycie w baśniowej krainie; Geralt nie zdobył wstążki dla Syanny

Syanna z racji braku posiadania magicznej wstążki zostanie zamordowana przez Dettlaffa - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Syanna z racji braku posiadania magicznej wstążki zostanie zamordowana przez Dettlaffa

Wariant ten to pośrednie zakończenie gry. Jest on dostępny jeśli zająłeś się wcześniej głównym questem Dawno, dawno temu..., a więc odnalazłeś Syannę w baśniowej krainie. Dodatkowym wymogiem jest to żeby podczas pobytu w tej krainie nie odwiedzać dziewczynki z krzesiwami, która jest w posiadaniu magicznej wstążki. Po tym jak Dettlaff zostanie przyzwany zabije on w brutalny sposób Syannę.

Po wszystkim możesz zdecydować się na przystąpienie do potyczki z Dettlaffem (została ona opisana poniżej) lub pozwolić mu odejść. W obu przypadkach konkluzja będzie taka sama - Geralt w ramach kary za przyczynienie sę do śmierci Syanny osadzony zostanie w więzieniu w Toussaint i rozpocznie się główne zadanie Za żelazną kratą.

Wariant C - Spotkanie się z Dettlaffem po wizycie w baśniowej krainie; Geralt zdobył wstążkę dla Syanny

Wstążka ocali Syannę przed śmiercią - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Wstążka ocali Syannę przed śmiercią

Wariant ten jest dostępny jeśli zająłeś się wcześniej głównym questem Dawno, dawno temu..., a więc odnalazłeś Syannę w baśniowej krainie. Dodatkowym wymogiem jest to żeby podczas pobytu w baśniowej krainie spotkać się z dziewczynką z krzesiwami i zakupić lub wygrać od niej magiczną wstążkę. Dobrą wiadomością jest to, że po tym jak Dettlaff zostanie przyzwany do ruin Tesham Mutna nie zdoła on zabić Syanny, gdyż wspomniana wstążka uratuje jej życie. Złą wiadomością jest to, że zmuszony zostaniesz do stoczenia pojedynku z Dettlaffem.

Pojedynek z Dettlaffem - finałowy boss

Do pojedynku z Dettlaffem dojdzie jeśli:

  • Wybrałeś wariant A lub wariant C - nie można go wtedy uniknąć
  • Wybrałeś wariant B i nie pozwoliłeś odejść Dettlaffowi po tym jak zamordował Syannę
Rusz się z miejsca dopiero gdy będziesz gotowy - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Rusz się z miejsca dopiero gdy będziesz gotowy

Bardzo ważną informacją na temat pojedynku z Dettlaffem jest to, że nie rozpocznie się on dopóki nie wkroczysz na arenę, na której po zakończeniu cut-scenki Regis i Dettlaff będą zajęci wymianą ciosów. Możesz to wykorzystać żeby na spokojnie zapisać stan gry, nałożyć na miecz olejek przeciw wampirom, wyposażyć się w Czarną Krew i inne przydatne mikstury, oraz dokonać wyboru znaku wiedźmińskiego na potrzeby tej walki. Nasza rekomendacja to znak Quen, który będzie mógł być używany do ochraniania Geralta przed niektórymi atakami Dettlaffa czy wręcz do odbijania ich z zamiarem przechodzenia do kontrataku.

Po tym jak ruszysz się z miejsca załączy się cut-scenka pokazująca wyeliminowanie Regisa z dalszych walk. Geralt będzie w rezultacie musiał pokonać Dettlaffa bez pomocy ze strony zaprzyjaźnionego wampira.

Możesz parować ciosy Dettlaffa i wyprowadzać następnie własne ataki - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Możesz parować ciosy Dettlaffa i wyprowadzać następnie własne ataki

Pierwsza część pojedynku jest najprostsza, co nie oznacza, że nie musisz się w niej pilnować. Postaraj się ją jednak zaliczyć bez zużywania mikstur i innych cennych zapasów, bo później będą ci one o wiele bardziej potrzebne. Zacznij przemieszczać się po arenie wyczekując dobrych momentów do osłabiania Dettlaffa. Możesz wyprowadzać po 1-2 szybkie ciosy po jego nieudanych zamachnięciach lub szukać okazji do parowania jego ataków (np. tego mocniejszego). Wyprowadzi go to na chwilę z równowagi i da Geraltowi szansę żeby zadać mu obrażenia. Opcjonalnie możesz też rozważyć przełączenie się na potrzeby tej fazy pojedynku na wiedźmiński znak Igni. Jego poprawne użycie może na krótki czas wystawić Dettlaffa na ataki mieczem w wykonaniu Geralta.

Po tym jak Dettlaff straci około 1/4 paska zdrowia załączy się krótki filmik, który pokaże jak przeobrazi się on w latającę kreaturę. Będzie to sygnał rozpoczęcia drugiej fazy pojedynku.

Odskakuj na boki gdy boss próbuje wyprowadzać ataki z powietrza - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Odskakuj na boki gdy boss próbuje wyprowadzać ataki z powietrza

Druga faza walki jest najtrudniejsza i awansowanie do niej jest także równoznaczne z całkowitą zmianą taktyki walki. Dettlaff w postaci bestii latającej nabył kilka nowych zdolności, które warto bardzo dobrze poznać. Pierwszą taką zdolnością jest atak z powietrza. Jest on szybki, aczkolwiek boss wyraźnie go sygnalizuje i daje ci to szansę na odskoczenie na bok w ostatnim możliwym momencie. Jeśli czujesz się na siłach to możesz użyć znaku Aard dokładnie wtedy gdy boss kończy swój atak z powietrza. Akcja ta musi być idealnie zgrana w czasie żeby zakończyła się sukcesem (czyli przerwaniem ataku Dettlaffa i sprowadzeniem go na ziemię).

Dobrze przygotowuj się do obrony przed nalotem nietoperzy - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Dobrze przygotowuj się do obrony przed nalotem nietoperzy

Kolejna umiejętność Dettlaffa jest bardzo niebezpieczna. Jest on mianowicie w stanie przyzywać do siebie grupę nietoperzy i następnie nasyłać je na Geralta. Musisz odpowiednio reagować na tego typu ataki, bo jeśli zakończą się one powodzeniem to Geralt straci bardzo dużo punktów zdrowia lub może nawet od razu zginąć. Nie licz też na to, że tarcza Quen uratuje głównego bohatera przed nietoperzami. Gdy tylko zauważysz, że boss rozpoczął przyzywanie nietoperzy postaraj się jak najszybciej dotrzeć na przeciwlegy koniec areny. Uskok w bok wykonaj dopiero wtedy gdy nietoperze rozpoczną lot w stronę Geralta i znajdą się w niewielkiej odległości od głównego bohatera. Nie możesz się wyraźnie pośpieszyć ani spóźnić.

Nie zbliżaj się do pionownych słupów krwi - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Nie zbliżaj się do pionownych słupów krwi

W dalszej części tej fazy pojedynku na arenie będą się też pojawiały swego rodzaju słupy krwi. Nie zbliżaj się do nich, bo Geralt może wtedy zostać przez nie uwięziony i oprócz otrzymania obrażeń wystawi się na inne ataki ze strony Dettlaffa.

Na atakowanie Dettlaffa decyduj się tylko wtedy gdy wyląduje na arenie - przykładowa taka sytuacja pokazana została na powyższym obrazku - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Na atakowanie Dettlaffa decyduj się tylko wtedy gdy wyląduje na arenie - przykładowa taka sytuacja pokazana została na powyższym obrazku. Staraj się wtedy wyprowadzać najsilniejsze ataki, ale nie przesadzaj z ich liczbą - 4-5 szybkich ciosów to powinno być maksimum. Po zakończeniu serii ciosów odskocz od Dettlaffa i zacznij na nowo przygotowywać się do opierania jego kolejnych (opisanych wyżej) ataków.

Momentu przejścia do trzeciej, ostatniej fazy pojedynku, nie możesz przegapić - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Momentu przejścia do trzeciej, ostatniej fazy pojedynku, nie możesz przegapić. Geralt pozbawi Dettlaffa skrzydeł i znajdzie się na nowej arenie przypominającej wnętrze ogromnego żyjącego organizmu. W trakcie zaliczania tej fazy wykonuj jak najwięcej uskoków i staraj się przez cały czas trzymać z dala od Dettlaffa. Nie atakuj go, tylko zamiast tego szukaj okazji do pozbawiania punktów energii dużych organów znajdujących się na obrzeżach areny - jeden z nich pokazuje dołączony obrazek.

Musisz na koniec dobić Dettlaffa - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Musisz na koniec dobić Dettlaffa

Wyprowadzaj po 2-3 ciosy po zbliżeniu się do danego organu (zanim Dettlaff doścignie Geralta) i od razu wyruszaj do kolejnego. Pamiętaj też o tym żeby mieć aktywny znak Quen na wypadek gdyby Dettlaff zdążył na czas zbliżyć się i zaatakować głównego bohatera. Zniszczenie wszystkich organów będzie równoznaczne z pozbawieniem Dettlaffa całego paska zdrowia. Pozostało ci już tylko do niego podbiec i zadać mu kończący cios. Gra załączy kolejne scenki przerywnikowe (Regis ostatecznie zabije Dettlaffa) i po obejrzeniu ich awansujesz do głównego questu Ceremonia (dotyczy to wszystkich wariantów).