Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jednostki | Krasnoludy | Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Jednostki

Jak opisane zostało we wstępie, jednostki Krasnoludów cechują się bardzo dużą wytrzymałością, dyscypliną i odpornością na magię, tracąc jednak na braku konnicy i średniej mobilności ich wojsk. Znaleźć można tutaj najwytrzymalsze jednostki piechoty w grze, bardzo skuteczną artylerię i jednostki latające dysponujące atakiem dystansowym. Niestety, nie mają oni dostępu do magii.

Piechota walcząca w zwarciu

Po stronie Krasnoludów dostępne są następujące jednostki piechoty walczącej w zwarciu:

  1. Górnicy - najbardziej podstawowa jednostka piechoty Krasnoludów. W dalszej części rozgrywki nie są zbyt skuteczni w walce i przegrywają z mocniejszymi przeciwnikami, lecz radzą sobie dobrze z wrogiem pozbawionym przebicia pancerza. Mają także dwie dodatkowe cechy - zdolność Straż Przednia, przez co mogą rozstawić się po za terenem rozstawienia początkowego, a także zadają większe obrażenia podczas atakowania bram.
  2. Górnicy (ładunki wybuchowe) - wariant jednostki opisanej powyżej. Posiada identyczne cechy jak "normalny" Górnik, jednak dostają do tego możliwość miotania ładunków wybuchowych na niewielki dystans. Ładunki te ranią znaczącą bardzo duże grupy przeciwników, przez co mogą sobie oni poradzić nawet ze znacznie odporniejszym oddziałem, jeśli ten tylko pozostanie na "obrzucanym" przez nich terenie wystarczająco długo.
  3. Krasnoludzcy Wojownicy - jednostka nieco bardziej skuteczna walce niż Górnicy z uwagi na większe obrażenia, które są w stanie zadawać, a także tarcze, które chronią ich przed ostrzałem wrogich strzelców. Doskonale radzą sobie także w walce z konnicą i dużymi przeciwnikami, gdyż odporni są na ich szarże.
  4. Krasnoludzcy Wojownicy (wielka broń) - wariant jednostki opisanej wyżej. Poświęcają zdolność radzenia sobie z konnicą i dużymi przeciwnikami, a także tarcze na rzecz możliwości zadawania większych obrażeń i przebijania pancerzy wrogich jednostek.
  5. Długobrodzi - w skrócie jest to ulepszona jednostka Krasnoludzkich Wojowników. Posiadają lepszy pancerz, zadają więcej obrażeń i są jeszcze skuteczniejsi przeciwko wrogiej konnicy i dużym przeciwnikom. Posiadają także unikalną cechę ('stare zrzędy'), która podnosi dyscyplinę pobliskich jednostek w podobny sposób, jak robi to Lord (efekty te jednak nie kumulują się z tymi, które oferuje Lord).
  6. Długobrodzi (wielka broń) - podobnie jak przykład opisany wyżej, jednostki te poświęcają zdolność radzenia sobie z konnicą i dużymi przeciwnikami, a także tarcze na rzecz możliwości zadawania większych obrażeń i przebijania pancerzy wrogich jednostek.
  7. Zabójcy - jedna z najbardziej unikalnych jednostek Krasnoludów. Nie posiadają w ogóle pancerza, przez co otrzymują pełne obrażenia ze wszystkich źródeł, jednak są w stanie zadawać bardzo duże obrażenia. Posiadają szereg unikalnych cech, jak możliwość odbijania części strzał przy pomocy swoich broni, czy zadawanie ostatniego ataku po śmierci z rąk wroga.
  8. Gwardziści - prawdopodobnie najlepsza jednostka Krasnoludów, przynajmniej jeśli chodzi o zadawanie obrażeń. Wyprowadzają potężne ataki przebijające pancerz (jedna z najwyższych wartości w grze - nie licząc Lordów, Bohaterów i artylerii), sami posiadając dobry pancerz.
  9. Żelaźni Rębacze - najbardziej zaawansowana technologicznie jednostka piechoty Krasnoludów. Posiadają jeden z najgrubszych pancerzy w grze (przewyższając przy tym nawet Lordów!), w dodatku wyposażeni są w tarcze, przez co bardzo ciężko się ich pozbyć. Doskonale radzą sobie też w walce z konnicą i dużymi przeciwnikami. Posiadają także unikalną broń do walki dystansowej - posiada co prawda jedynie 2 pociski, jednak pozwala im to ciskać we wrogów w trakcie zbliżania się do nich. Są to jednostki bardzo drogie w utrzymaniu i rekrutacji, jednak warte swojej ceny.

Piechota dystansowa

Po stronie Krasnoludów dostępne są następujące jednostki piechoty walczącej na dystans:

  1. Strażnicy (DLC The King and the Warlord) - jednostka posiadająca słabszy pancerz od innych jednostek strzeleckich, jednak posiadająca dwie szczególne zdolności. Straż przednia - dzięki której można ich rozstawić poza strefą rozstawiania oraz skradanie - co pozwala im się kryć w każdym terenie. Jest ona również szybsza od innych jednostek krasnoludów. Dzięki temu można ich niezauważenie przemieścić na tyły wroga i ostrzelać w plecy, gdy on zwiąże się walką z innymi jednostkami.
  2. Strażnicy z wielką bronią (DLC The King and the Warlord) - wariant jednostki opisanej powyżej, posiadający te same zdolności. Jednakże zamiast kusz wyposażeni są w toporki do rzucania, przez co mają mniejszy zasięg, ale za to zadają większe obrażenia z większym przebiciem pancerza.
  3. Kusznicy - jednostka wyposażona w gruby pancerz i tarczę, co jest ewenementem jeśli chodzi o strzelców. W walce dystansowej radzą sobie przyzwoicie, choć mają problem z przebijaniem pancerzy, a gdy braknie im pocisków są w stanie skutecznie walczyć wręcz.
  4. Kusznicy (wielka broń) - wariant jednostki opisanej wyżej. Porzucają tarczę na rzecz dwuręcznej broni - po wyczerpaniu pocisków są więc bardziej skuteczni w walce w zwarciu, posiadając przy tym przyzwoite przebicie pancerza.
  5. Gromowładni - kolejna jednostka strzelecka Krasnoludów. Podobnie jak kusznicy są dobrze opancerzeni i wyposażeni w tarcze, a ich pociski przebijają pancerz wrogów. Po wyczerpaniu pocisków dobrze radzą sobie w walce wręcz.
  6. Strażnicy Bugmana (DLC The King and the Warlord) - mocniejsza wersja strażników. Oprócz trochę lepszych statystyk są odporni na działania jednostek wywołujących strach i terror, a dodatkowo mogą regenerować swoje zdrowie w trakcie walki. Tą jednostkę można werbować jedynie posiadając regiony produkujące piwo po wybudowaniu Krasnoludzkiego Browaru.
  7. Żelazne Smoki - chyba najbardziej unikatowa jednostka strzelecka w grze. Wyposażeni są oni w miotacze ognia, zadające olbrzymie obrażenia przez co są bardzo skuteczni w walce z dużymi skupiskami wrogów. Atakują na dość krótkim dystansie, w czym pomaga im jednak bardzo gruby pancerz, który przewyższa swoją wartością to, czym dysponują nawet Lordowie. Jedynym minusem jest bardzo słabe przebicie pancerza ich "pocisków".
  8. Żelazne Smoki (torpeda trollomłot) - unikalny wariant jednostki opisanej powyżej, w którym miotacze ognia zastąpione są wyrzutnią torped. Atakują z nieco większego dystansu, jednak w tym wypadku nie radzą sobie dość dobrze z licznymi przeciwnikami, z uwagi na niską szybkostrzelność. Są za to bardzo skuteczni przeciwko dużym, mniej licznym wrogom i Lordom / Bohaterom - ich pociski zadają olbrzymie obrażenia przebijające pancerz (100 punktów!). Wciąż posiadają także bardzo gruby pancerz.

Artyleria

Po stronie Krasnoludów dostępne są następujące jednostki artylerii:

  1. Bełtomiot (DLC The King and the Warlord) - podstawowa jednostka artylerii posiadająca mniejszy zasięg i zadająca mniejsze obrażenia od opisanego poniżej mściciela, jednakże w przeciwieństwie do niego skuteczna przeciwko dużym wrogom.
  2. Mściciel - druga podstawowa jednostka artylerii, a jednocześnie jedna z najbardziej skutecznych w grze jeśli chodzi o ten "poziom zaawansowania". Jednostki te miotają celne pociski na daleki dystans, które w dodatku doskonale przebijają pancerz - są więc bardzo skuteczne w walce z licznymi, dobrze opancerzonymi przeciwnikami. Są jednak nieskuteczni przeciwko dużym i mniej licznym wrogom.
  3. Działo - bardziej zaawansowana jednostka artylerii, a zarazem niejako odpowiednik tej opisanej wyżej. Działa skuteczne są w walce z pojedynczymi, ciężko opancerzonymi jednostkami. Cechują się bardzo dobrą celnością i ilością zadawanych obrażeń, doskonale więc radzą sobie nawet z wrogimi Lordami. Są jednak nieskuteczne w przypadku walki z licznymi przeciwnikami.
  4. Organki - artyleria średniego zasięgu, która skuteczna jest przeciwko każdemu typowi przeciwnika. Strzela seriami 4 pocisków, które doskonale radzą sobie z przebijaniem pancerzy i sprawdzają się zarówno przeciwko mniej licznym oddziałom, jak i dużym skupiskom wrogów.
  5. Działo ogniowe - artyleria stworzona do walki z bardzo licznymi grupami przeciwników. Pociski wystrzeliwane przez nie posiadają niewielkie przebicie pancerza, jednak doskonale radzą sobie ze skupiskami wrogów, z uwagi na olbrzymi promień rażenia pocisków i duże obrażenia. Posiadają jednak bardzo krótki zasięg (jak na artylerię), nie nadają się więc do ostrzeliwania z dużego dystansu.

Jednostki latające

Po stronie Krasnoludów dostępne są następujące jednostki latające:

  1. Żyrokopter - najbardziej unikalna jednostka latająca w grze, z uwagi na fakt, iż atakuje z dystansu, a nie wręcz jak wszystkie inne. Jednostka ta doskonale radzi sobie w walce z dużymi grupami piechoty, jednak jej niska celność nie pozwala na precyzyjny ostrzał. Jest dobrze opancerzona, a pociski wystrzeliwane przez nią posiadają wysokie przebicie pancerza.
  2. Żyrokopter (działo siarkowe) - wariant jednostki opisanej wyżej. Jednostka ta doskonale radzi sobie z dużymi, dobrze opancerzonymi i pojedynczymi celami, gdyż jej ataki cechują się wysokim przebiciem pancerza i dobrą celnością. Nie radzi sobie jednak w walce z dużymi skupiskami wrogów.
  3. Żyrobombowiec - ulepszona wersja Żyrokoptera. Jednostka ta jest jeszcze bardziej skuteczna w walce z licznymi zastępami wrogów z uwagi na fakt, iż strzela seriami pocisków, raniąc wrogów w dużym promieniu. Doskonała do walki z dużymi grupami bardzo opancerzonych wrogów.