Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Total War: Warhammer - Mapa strategiczna
Total War: Warhammer - Mapa strategiczna
Powiększ mapę

Mapa strategiczna | Podstawy Total War Warhammer poradnik Total War: Warhammer

Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019

Na mapę strategiczną w grze Total War: Warhammer składa się obszar Starego Świata - najważniejszego kontynentu w świecie Warhammera, będącego czymś na kształt Europy w krzywym zwierciadle. Gracze mogą ruszyć na podbój tej krainy na czele jednej z dziewięciu frakcji. Są to:

  1. Imperium - silne państwo ludzi (swoisty odpowiednik XVI-wiecznej monarchii Habsburgów)
  2. Krasnoludowie - honorowi wojownicy żyjący w górskich twierdzach
  3. Zielonoskórzy - dzikie bandy orków, goblinów i tym podobnych ras z pustkowi
  4. Książęta wampirów - nieumarli prowadzeni przez przebiegłych nekromantów
  5. Chaos - niszczycielskie demoniczne siły [dostępne w pre-orderze lub po nabyciu DLC]
  6. Bretonnia - feudalne państwo ludzi wzorowane na średniowiecznej Francji i legendach arturiańskich
  7. Leśne Elfy - tajemnicza rasa skryta w pradawnej puszczy Athel Loren [dostępne po nabyciu DLC]
  8. Zwierzoludzie - zrodzone z Chaosu bestie plądrujące ziemie ludzi [dostępne po nabyciu DLC]
  9. Norska - barbarzyńcy z północy walczący dla bogów Chaosu [dostępne po nabyciu DLC]

Oprócz tego na mapie strategicznej występuje szereg niezależnych stronnictw, kierowanych przez sztuczną inteligencję (część z nich stanie się z czasem grywalnymi frakcjami za sprawą dodatków DLC). Oprócz tego każda grywalna rasa (poza Chaosem) została rozbita na grupę niezależnych od siebie ugrupowań. Tym sposobem gracz każdorazowo rozpoczyna zabawę, mając pod kontrolą niecałą jedną prowincję, a pierwsze tury spędza z reguły na układaniu się ze swoimi "krewniakami". Startową sytuację polityczną w Starym Świecie obrazuje powyższa mapa.

Jeśli chodzi o mechanizmy rozgrywki na mapie strategicznej, to w ogólnym zarysie model zabawy jest taki sam jak w poprzednich odsłonach serii Total War. Warto jednak zwrócić uwagę na dwie podstawowe różnice:

Koniec z totalnym podbojem - wprowadzono ograniczenia co do obszarów, które można objąć we władanie, aby nieco uatrakcyjnić i utrudnić rozgrywkę oraz uniknąć pewnych fabularnych absurdów. Przykładowo, strefa wpływów zielonoskórych ogranicza się do pasm górskich i pustkowi na południu Starego Świata (nie mają możliwości kontrolowania innych ziem, choć nadal mogą np. je plądrować.).

Wiatry magii - jak przystało na krainę fantasy, w uniwersum Warhammera występują czarodzieje i zaklęcia, ale nie w każdym miejscu magia jest równie skuteczna. W zależności od tego, jak silne są wiatry na danym obszarze (symbolizowane przez kolorowe fale energii tańczące nad ziemią), rzucanie czarów przychodzi łatwiej lub trudniej szamanom, nekromantom, czarodziejom itp. Warto wziąć to pod uwagę, zanim wyda się bitwę przeciwnikowi, zwłaszcza że zaklęcia mogą poważne zaważyć na przebiegu starcia.

Legendarni lordowie krasnoludów walczący ramię w ramię. - Mapa strategiczna | Podstawy Total War Warhammer - Total War: Warhammer - poradnik do gry
Legendarni lordowie krasnoludów walczący ramię w ramię.

Warto też wymienić podstawowe typy postaci (w poprzednich odsłonach serii Total War nazywanych agentami), za pośrednictwem których prowadzi się działania na mapie strategicznej:

Legendarni lordowie - przywódcy frakcji. Przed rozpoczęciem kampanii gracz wybiera postać (w każdej rasie jest ich co najmniej dwóch), która stanie na czele królestwa. Legendarni lordowie różnią się między sobą przede wszystkim posiadanymi umiejętnościami, artefaktami do zdobycia w toku realizowania misji oraz warunkami zwycięstwa. Legendarni Lordowie mogą mieć też różne pozycje startowe, co może mieć wpływ na trudność rozgrywki w początkowych turach daną rasą. Ponadto są oni nieśmiertelni (gdy padną w boju, znikają tylko na kilka tur, po czym wracają gry).

Lordowie - to przede wszystkim dowódcy. Stoją na czele poszczególnych armii, a dzięki swoim umiejętnością mogą w bezpośredni sposób uczestniczyć w bitwie, a także wzmacniać jednostki będące pod ich dowództwem. Dodatkowo po wykupieniu odpowiednich umiejętności mogą wpływać na sytuację w prowincji w której aktualnie przebywają. W przeciwieństwie do postaci opisanych powyżej mogą ponieść śmierć w boju.

Bohaterowie - poruszają się samodzielnie po mapie strategicznej, dokonując aktów sabotażu i zabójstw, uspokajając nastroje w prowincjach, odkrywając dalekie zakątki Starego Świata itp. Mogą też zostać dołączeni do armii i wspomagać ją swoimi umiejętnościami (zwykle dość potężnymi) na polach bitew.