Total War: Warhammer - poradnik do gry

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Total War: Warhammer - poradnik do gry

Total War: Warhammer - poradnik do gry

Poradnik doczekał się sporej aktualizacji. Dodano m.in. opis nowych frakcji: Norska, Bretonnia, Leśne Elfy oraz Zwierzoludzie.

Poradnik do gry Total War: Warhammer zawiera wszystkie informacje potrzebne do pełnego zrozumienia tego rozbudowanego i wymagającego tytułu. Znajdziesz tutaj praktyczne porady dotyczące wszystkich występujących w grze mechanizmów - ładu publicznego, spaczenia, czy utrzymywania wydajnej gospodarki.

Dodatkowo, w poradniku zawarto szczegółowy opis wszystkich dostępnych w grze frakcji: Imperium, Krasnoludów, Zielonoskórych, Wampirów i Chaosu, wraz z dostępnymi dla nich jednostkami, budynkami, drzewkami technologicznymi, czy różnicami pomiędzy frakcjami. Nie zabrakło tutaj oczywiście porad dotyczących sprawnego poruszania się po mapie świata, prowadzenia bitew i oblężeń, zarządzania prowincjami, czy dyplomacji z innymi frakcjami.

Opisany został także nowy mechanizm dla gier z serii Total War, czyli czary, wpływ Wiatrów Magii, jak i ogólne porady dotyczące wykorzystywania zaklęć. Co więcej, w poradniku znajdziesz opis wszystkich misji fabularnych dostępnych dla każdej z frakcji, wraz ze wskazówkami pomocnymi do ich ukończenia. Poradnik zamyka spis dostępnych w grze osiągnięć, wraz z informacjami pomocnymi w ich odblokowywaniu.

Poradnik stworzony został w oparciu o poziom trudności "b. wysoki", jednak wszelkie różnice w poziomach zostaną zaznaczone w tekście.

Total War: Warhammer to dziesiąta już odsłona popularnej serii gier studia Creative Assembly, która łączy elementy zarządzania państwem w systemie turowym z efektownymi bitwami prowadzonymi w czasie rzeczywistym. Jednakże, przeciwieństwie do poprzednich gier studia, akcja tytułu rozgrywa się w mrocznym świecie fantasy, który znany jest z gier bitewnych i fabularnych przygotowanych przez firmę Games Workshop.

Poradnik do gry Total War: Warhammer zawiera:

  • Opis wszystkich dostępnych w grze frakcji: Imperium, Krasnoludów, Zielonoskórych, Wampirów i Chaosu;
  • Dokładne omówienie wszystkich kluczowych elementów rozgrywki - poruszania się po mapie, rozwoju państwa, prowadzenia dyplomacji i przeprowadzania walk i oblężeń;
  • Porady ogólne związane z samą rozgrywką, a także z nowym mechanizmem w serii Total War - magią;
  • Porady dotyczące zarządzania państwem i planowaniu działań długoterminowych;
  • Szczegółowy opis wszystkich dostępnych w grze misji fabularnych, dla każdej z frakcji;
  • Porady pomocne przy rozgrywce wieloosobowej;
  • Spis i opis wszystkich dostępnych w grze osiągnięć, wraz z informacjami pomocnymi w ich zdobyciu.

Jakub Bugielski (www.gry-online.pl)

Informacje o Total War: Warhammer - poradnik do gry

Autor : Jakub Bugielski

Ostatnia aktualizacja : 13 września 2017

Poradnik zawiera : strony: 71, ilustracje: 122 .

Popularne strony w Total War: Warhammer - poradnik do gry

Total War: Warhammer - screen - 2017-07-19 - 350581Total War: Warhammer - screen - 2017-07-19 - 350580Total War: Warhammer - screen - 2017-07-19 - 350579Total War: Warhammer - screen - 2017-07-19 - 350578Total War: Warhammer - screen - 2017-02-08 - 338587Total War: Warhammer - screen - 2017-02-08 - 338586Total War: Warhammer - screen - 2016-10-13 - 332571Total War: Warhammer - screen - 2016-10-13 - 332570Total War: Warhammer - screen - 2016-10-13 - 332569

Komentarze Czytelników (48)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
24.05.2016 16:54
Jeyhard
15
Pretorianin

Poradnik jest rzecz jasna w przygotowaniu - na dniach pojawi się znacznie więcej treści niż jest obecnie zamieszczone.

W wersji przedpremierowej było sporo problemów z balansem jednostek, stąd niektóre rozdziały trzeba najpierw sprawdzić, czy nie pojawiły się (i nie pojawią na dniach) zmiany.

Gdyby były jakiekolwiek pytania odnośnie poradnika to pytać, pytać, pytać. ;)

~autor

31.05.2016 10:48
odpowiedz
5 odpowiedzi
Ejim
30
Pretorianin

Ja mam pytanko odnośnie oblężeń: Czy wszystkie zamki posiadają jedną ścianę którą można oblegać i na nią przypuszczać atak czy może to zależy od umiejscowienia lub poziomu rozbudowania fortu/zamku albo od lor-owej architektury poszczególnych ras ? I jak z ich wielkością,różnorodnością itp. I interesuje mnie też wykonanie walk,ilość animacji dostępnych dla danych jednostek/bohaterów no i generalnie ich płynność i widowiskowość.

post wyedytowany przez Ejim 2016-05-31 10:56:06
31.05.2016 10:56
odpowiedz
1 odpowiedź
Drackula
170
Bloody Rider

Maly tip ode mnie: Niektore bitwy z questow sa na drugim koncy mapy, tak jak te dla Vampirow a maszerujac tam przez 20-30 tur mam potezne straty. Stety mozna to ominac i teleportowac sie do lokacji a po bitwie wrocic na swoje miejsce. Opcja ta jest dostepna z panelu misji.

31.05.2016 13:26
odpowiedz
1 odpowiedź
Yedan Derryg
1
Junior

Wystawienie bohatera? W jakim sensie? Trzeba podbić prowincję ?

31.05.2016 20:56
odpowiedz
1 odpowiedź
Yedan Derryg
1
Junior

Bardzo dziękuję:)

post wyedytowany przez Yedan Derryg 2016-05-31 20:58:29
02.06.2016 11:51
odpowiedz
1 odpowiedź
Albanoid
14
Chorąży

A czy poradnik będzie zawierał opis kampanii?

02.06.2016 17:00
odpowiedz
1 odpowiedź
Albanoid
14
Chorąży

Super, w takim wypadku czekam. Kawał dobrej roboty z tym poradnikiem, gra jest super masywna i naprawdę trudno ją opisać ;)

03.06.2016 09:43
odpowiedz
Drackula
170
Bloody Rider

krasnale to tepe puszki jednak, zamaist bic orkow to tak walczyli miedzy soba ze orki jako rasa kontroluje wszystkie orkowe i wiekszosc krasnalskich prowincji.

Nastepnym razem grajac Karlem, nie odpusze Bretonii bo to zdradzieckie mendy sa, w czasie kiedy ja zajety bylem inwazja chaosu, te mendy skonsolidowaly caly obszar.

Jak ktos gra na hardzie lub legendary to polecam tylko jedna prowincje jako baze militarna. W innych prowincjach we wszystkich miasteczkach budowac mury. Raz, ze to zapobiegnie natychmiastowej utracje miasteczka w przypadku ataku, dwa -wiekszy garnizon i trzy - dziala jako straszak na ewentualnych wrogow. Pewnei zadna nowosc dla wiekszosci, ale moze komus sie to przyda.

Dobrze w armii jest tez miec dlugodystansowa bron, AI jest na tyle glupie, ze bedac w zasiegu ostrzalu zmusi ich to da ataku a czesto walka obronna jest lepsza alternatywa.

Przy rozwoju bohatera, pamietajcie o odblokowaniu skilla ktory blokuje wrogie posilki przed dolaczeniem do bitwy, znacznie ulatwia to trudne walki.

08.06.2016 12:28
odpowiedz
1 odpowiedź
patrol0072
7
Legionista

Witam, mam pytanie: kiedy możemy się spodziewać ukończenia poradnika? W dzienniku zmian jest wskazany 6 czerwca jako data zakończenia prac, a dziś jest już 8 czerwca..

Pozdrawiam

08.06.2016 14:46
odpowiedz
1 odpowiedź
Nagrel
42
Cichociemny

Tak jak z każdą frakcją w grze, Krasnoludy muszą wykonać szereg zadań by móc osiągnąć sukces w kampanii. Zadania są następujące <--- W sekcji orków jest błąd :)

Ja dopiero wczoraj dostałem gierkę i nie wiem kogo wybrać z orkowych lordów.

09.06.2016 13:02
odpowiedz
6 odpowiedzi
Nagrel
42
Cichociemny

Jeyhard nie musisz się tłumaczyć takie błędy zawsze się znajdą. Plus jak wiemy błąd jest rzeczą ludzką. ctrl c + ctrl v :D

Co do lorda na steam-ie piszą, że grimgor jest łatwiejszy podczas pierwszej gry, ale dobrze prowadzany Azghan potrafi zrobić czarami niezłą sieczkę. Większa niż grimgor plus jego mount sprawia, że jest jedną z niewielu jednostek latających w grze.Pomijam fakt, że jego bonusy frakcyjne są takie sobie. Ja niestety kupiłem grę pograłem 3 tury i prąd mi zabrali zbóje z elektrowni :P

09.06.2016 13:41
odpowiedz
Drackula
170
Bloody Rider

pelna kampanie rozegralm deopiero Imperium i krasnalami i tymi drugimi jesr zdecydowanie nudniej w pozniejszym etapie gry o ile nie walczy sie ze wszystki wliczajac w to ludzi, choc tu nie widze sensu bo i tak nie mozna przejac terenow.

Najpierw mialem zajecie z sasiadujacymi orkami i czynny udzual w ocaleniu innych krasnali przed vampirami. Zanim pobilem wampirow na tyle ze poprosili o pokoj to orki na poludniu przejely caly teren i skonsolidowaly klany. rozbiojajac fale za fala zastepow wwwwghaaa przegapilem glowna inwazje chaosu. Tzn troche ich dziubnalem ale sobie poszli dalej i zajalem sie dalej orkami. Zanim skonczylem orkow to ludzie po wielkich trudach pokonali chaos. Teraz mam tylko kilka twierdz z wampirami i nic wiecej do roboty oprocz klikania next tur i czekania na kolejne technologie :(.

10.06.2016 08:42
odpowiedz
2 odpowiedzi
Nagrel
42
Cichociemny

Serio chłopaki czity, trainery do takiej gry :P ? Z tego co zauważyłem na początku jest potrzebna kawaleria w armi ze 2-3 jednostki. Gobliny na wilkach dobijają uciekające jednostki do zera. Prawda bitwa trochę trwa. Ale poki co jak wyzerowałem komputer w jednej bitwie to w nastepnej mial 3 jednostki tylko.

Czemu nie robic z maga woja :) ? Masz 29 punktów biorę kalkulator.

Drzewko magii 11, walki 11, ekonomi 11= 33 pkt w sumie można rozwinąć prawie 3 drzewka z 4. U grimora jest 3 z 3 wiec prawie wszystko. Głupie pytanie artefakty u góry ekranu wymagaja punktów czy odblokowują się automatycznie po zrobieniu questa :) ?

Syndrom jeszcze jednej tury jest w tej grze straszny ...
Zacząłem o 21:50 a skończyłem o 3:30 w nocy ... gdy na 7 do pracy pozdro :P

10.06.2016 13:25
1
odpowiedz
Albanoid
14
Chorąży

Mega przydatny poradnik i po raz kolejny powtórzę -świetna robota ;) Warhammer mi przynosi maaasę radości i naprawdę bardzo fajna im wyszła ta odsłona ;)

14.06.2016 12:47
odpowiedz
3 odpowiedzi
Drackula
170
Bloody Rider

Jedna rzecz mnie zastanawia.

Gram teraz vampirami na legedarnym i niestety nie wyrabiam z walkami wiec wiekszosc robie automatycznie. Ale tutaj komp mnie wku... bo z teoretycznie lepszymi armiami przegrywam 1:1.

Przyklad:

Moja armia: - 2xterrogheist, 2xvarghulf, 2xvargheists, 2x crypt horrors, 2x black coatch, 3x grave guards 3x grave guard greatweapon, 4x kawaleria

Imperium: - 5x Luminark, 3x mozdzierze, 2x greatswords, 3x lekka kawaleria, 3 x kusznicy, 4x pikinierzy

I w autowalce, moja armia przegrywa. Jest to kompletnie bezsensu i nielogiczne bo dla moich jednostek powinien to byc spacerek :/.
Czyzby na legendarce AI aztak bezczelnie oszukiwalo. Juz potrafie przezyc te wszystkie bonusy ktore maja ale kurcze, walki mnie wkurzaja bo wampiry sa marne ekonomicznie.

Juz pomine fakt ze 4 pelne fale chaosu (po 4 czy 5 pelnych stakow) pomaszerowaly sobie prosto na mnie, 8 pod wzgedem "sily" i kiedy ja walczylem o przetrwanie inni rosli w sile :/

21.06.2016 00:40
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
105
Alekde

Drackula dlatego nie ma sensu robić symulacji, z drugiej strony na legendarnym ciężko jest wygrać armią o podobnej sile jeśli nie zna się wszystkich plusów i minusów danej jednostki. Np. krasnalami szło mi znakomicie za nim nie trafiłem na Imperium i królestwa. Komputer ma tę przewagę że dużo szybciej wyda rozkazy niż ty bez pauzy / ale nie marudzę, tylko ciągle się uczę dla mnie bezapelacyjnie najlepszy total war.

06.07.2016 11:45
odpowiedz
Nagrel
42
Cichociemny

Po ograniu kampanii orków stwierdzam, że obaj lordowie są wypasieni ale Grimgor jednak jest troszeczkę lepszy ze względu na lepsze bonusy frakcyjne oraz lepsze jednostki startowe. Zwłaszcza czarne orki ze sztandarem i katapulta która można poprzez ręczne sterowanie nabijać poziomy aż miło.

Azgah z kolei dzięki pijawce duszy jest w stanie zabić każdego wrogiego lorda w kilka chwil. Co często prowadzi do wygranej. Bardzo dobrze sprawuje się jak zrobimy go tak 6 punktów w taktykę i dodamy trolle ... to jest masakra :D zwiększamy im dyscyplinę o 15 punktów plus 5 za zabijanie jenców. Daje nam oddział który jest bardzo trudny do złamania szybko dostępny (10-12 tura)... i robi pogrom na polu walki. Bez problemu można dać mu pełne drzewko taktyki i magii. Ale ma bardzo trudne początki nie mniej gobliny z tym samym wsparciem co trolle (zdolność + mordowanie jeńców) Traf jeszcze eliksir zdrowia ... to właściwie trolle są nie do złamania.Trafiłem niebieski eliksir 3 ładunki.

Grimgor tylko i wyłącznie walka wręcz. Ulepszenie czegoś co już jest wspaniałe jeszcze bardziej... Czyni go prawie bogiem na polu walki. Jego jedyna słabość to podatność na magie. Ale np krasnoludy tego nie mają. Pozostałe punkty można dać w taktyke lub w zarządzanie.

post wyedytowany przez Nagrel 2016-07-06 11:53:31
12.07.2016 07:34
odpowiedz
fajjaCDRed
2
Legionista

Super, od dawna czekałem na Total War w realiach fantasy.

spoiler start

Wiem, wiem że jest Third Age

spoiler stop

30.07.2016 13:00
odpowiedz
Scoiaaa
1
Junior

Wie ktoś jak można usunąć błędy w grze Total War Warhammer? Gram krasnoludami i kiedy przyłączam innych krasnoludów do konfederacji i klikam przejście do następnej tury włącza się film, że zbliża się chaos po czym zawiesza się na dwa sposoby. Albo widzę tylko ziemie chaosu albo wracam do swojej mapy i poruszam się po niej ale nie mam możliwości przejścia do kolejnej rundy ponieważ nie zamknąłem wydarzeń, których się nie da zamknąć. Wyświetla się wykrzyknik na ikonce wydarzeń ale nie da się ich aktywować. Sprawdziłem metodą prób i błędów co powoduje zawieszenie. Kiedy nie przyłączam krasnali do konfederacji nie włącza się chaos i mogę swobodnie grać. Prędzej czy później podbiję ziemie, które wymuszą na chaosie atak i znów wrócę do punktu wyjścia :/ Z góry dziękuję za podpowiedzi.

03.08.2016 22:17
odpowiedz
Nerka
81
Generał

up@Mam to samo tylko z wampirami podobno pomaga zerwanie wszystkich sojuszy.U mnie problem z pierwszą falą Chaosu rozwiązał mod,a teraz po filmiku z Archeonem znowu to samo :/

05.08.2016 13:03
odpowiedz
Nerka
81
Generał

Do poradnika będą dodawane jednostki z DLC i Free DLC?

08.12.2016 17:27
odpowiedz
Sarevokk
4
Junior

Dodane zostaną do poradnika Zwierzoludzie i Leśne elfy?

25.01.2017 16:49
odpowiedz
Nerka
81
Generał

Które jednostki piechoty orków radzą sobie najlepiej z kawalerią?

27.04.2017 07:31
odpowiedz
pabloNR
39
Pretorianin

Planujecie robić poradniki dla Bretonnii, Zwierzoludzi i Leśnych Elfów? Ogólnie to przydałaby się jakaś większa aktualizacja poradnika bo jest mocno przeterminowany. Doszło nieco jednostek również dla początkowych frakcji...