Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Odporności i stany postaci w Torment Tides of Numenera poradnik Torment: Tides of Numenera

Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019

Stany to tymczasowe warunki albo efekty, które mogą ulepszyć lub osłabić statystyki danej postaci. Określone stany najczęściej mają miejsce w czasie trwania kryzysu, gdy jednostki wykorzystują swoje umiejętności. W gdzie można wyróżnić trzy rodzaje stanów: pozytywne, negatywne i neutralne.

Stany negatywne

Nazwa stanu

Efekty

Przymus (Compelled)

Jednostka jest zmuszona zaatakować cel, który sprowadził na nią ten stan. Najczęściej używane przez wojowników i silne jednostki, które przejmują na siebie "aggro", chroniąc tym samym słabsze jednostki.

Oszołomienie (Dazed)

-30% do prędkości ruchu. Ponadto, postać ma zmniejszoną % szansę na powodzenie w licznych akcjach np. w atakowaniu.

Zdemoralizowany (Demoralized)

Postać ma zmniejszoną % szansę na powodzenie w licznych akcjach.

Zniewolonie (Enthralled)

Postać zostaje zniewolona i zmuszona do walki po stronie osoby, która wywołała ten stan.

Podatność (Vulnerable)

-1 do fizycznych odporności.

Oślepionie (Blinded)

-50% do prędkości ruchu, -35% Uników, -35% do szans ataku, -35% do zadawanych obrażeń.

Utykanie (Hobbled)

-50% do prędkości ruchu, -15% do Uników.

Otoczenie (Flanked)

Prędkość ruchu -30%, Uniki -15%, wszystkie akcje -15%.

Trwały Uraz (Lasting damage)

-1 do jednej z głównych statystyk.

Roztargnienie

Prędkość ruchu -30%, Uniki -15%, Ataki -15%

Zakłócenie Akustyczne (Sonic Discruption)

Pancerz -1

Stany pozytywne

Nazwa stanu

Efekty

Energiczność (Energized)

Konwertuje obrażenia w jeden, określony typ obrażeń, dodając przy tym pomniejsze efekty.

Natchnienie (Inspired)

+5% do Uników, +5% do Siły Woli, +5% do wszystkich rzutów wykorzystujących wysiłek.

Pełnia sił (rested)

+5% do szansy na krytyczne powodzenie w akcjach.

Chroniony

+2 Pancerz, Odpornosć +1.

Stany neutralne

Nazwa stanu

Efekty

Ukryty (Hidden)

Nie możesz zostać wykryty przez przeciwników, chyba, że wykonasz akcje lub wróg dokona sprawdzenia obszaru.

Obrona

Współczynniki obronne możesz sprawdzić w karcie postaci. - Odporności i stany postaci w Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Współczynniki obronne możesz sprawdzić w karcie postaci.

Każda z postaci w grze ma określone współczynniki obronne, które wpływają na redukcje otrzymywanych obrażeń. W karcie postaci znajdziesz cztery główne parametry:

  • Pancerz - zmniejsza otrzymywane obrażenia fizyczne. Większość rodzajów broni zadaje tego typu obrażenia. To bardzo ważny współczynnik dla postaci walczących w pierwszej linii.
  • Odporność - ten parametr zmniejsza otrzymywane obrażenia: energetyczne, chemiczne, mentalne i międzywymiarowe. Ten typ obrażeń zadawany jest najczęściej przez ezoterie i enigmaty.
  • Uniki - uniki zwiększają szansę uniknięcie trafienia bronią lub pociskiem. Każde 2 punkty szybkości zwiększają uniki o 5%.

Siła woli - zwiększa twoją szanse na odparcie ataków ezoterycznych. Każde 2 punkty intelektu zwiększają siłę woli o 5%.

Współczynniki obronne można głównie zwiększać z pomocą zaklęć i dzięki noszeniu potężnych artefaktów. Najrozsądniej jest jednak uzbrajać w nie jednostki walcząc w zwarciu i trzymać bezpieczny dystans Nano, czy innymi postaciami uzbrojonymi w broń dalekosiężną.