Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Torment: Tides of Numenera M13 - Nekropolia
Torment: Tides of Numenera M13 - Nekropolia
Pierwsza komnata
Znajdziesz się tu po wejściu do Nekropolii. Możesz pomóc Pstremu i Dzieciom Wiecznych Wrót w zdobyciu hasła do zamka szeptowego (Guni) lub uratować Talirę Kyo i innych Memorialistów poprzez rozegranie walki.
Talira Kyo oferuje darmowy odpoczynek i hasło jeśli pomogłeś Memorialistom.
Korytarz z darami
Są tu liczne pojemniki ze skarbami - błyszkami, osobliwością Niebiańskie Posłuszeństwo i przekształconym przedmiotem Kandyra.
Terminal do wybierania grobowców
Ma on domyślnie zamek szeptowy - możesz zdobyć hasło 'Guni' (quest "Zagadka opiekunów") lub pomóc Memorialistom poprzez zabicie wszystkich Dzieci Wiecznych Wrót.
Możesz wprowadzić czterocyfrowe kombinacje i przenosić się dzięki nim do różnych grobowców. Ich zestawienie jest w opisie mapy.
Pstry oferuje darmowy odpoczynek jeśli pomogłeś Dzieciom Wiecznych Wrót.
Miejsce startu
Rozpoczynasz tu eksplorację Wiecznych Wrót.
Banery
Możesz wchodzić z nimi w interakcję żeby odblokować drogę na skróty, ale wzmocnisz w ten sposób Inifere.
Miejsce pobytu Inifere
Spotkanie z Inifere jest częścią pobocznego questu "Strach bez końca". Możesz nakłonić go do zamknięcia Wiecznych Wrót lub stoczyć z nim trudną walkę.
Przebywa tu też Kiyatawa. Możesz z nią porozmawiać na temat jej morderstw. Jeśli zaatakujesz Inifere to dołączy ona do walki po jego stronie.
Wyjście z grobowca
Możesz powrócić do pierwszej sali Nekropolii.
Wyjście do: Dolina Poległych Bohaterów.
Portal do: Miel Avest (wybierz pierwszą opcję zachowania, by otworzyć duże drzwi).
Banery
Możesz wchodzić z nimi w interakcję żeby odblokować drogę na skróty, ale wzmocnisz w ten sposób Inifere.
Banery
Możesz wchodzić z nimi w interakcję żeby odblokować drogę na skróty, ale wzmocnisz w ten sposób Inifere.
Powiększ mapę

Nekropolia (Necropolis) M13 - mapa lokacji | Torment Tides of Numenera poradnik Torment: Tides of Numenera

Ostatnia aktualizacja: 9 września 2019

Ważne obszary na mapie

Pierwsza komnata
Znajdziesz się tu po wejściu do Nekropolii. Możesz pomóc Pstremu i Dzieciom Wiecznych Wrót w zdobyciu hasła do zamka szeptowego (Guni) lub uratować Talirę Kyo i innych Memorialistów poprzez rozegranie walki.
Talira Kyo oferuje darmowy odpoczynek i hasło jeśli pomogłeś Memorialistom.

Korytarz z darami
Są tu liczne pojemniki ze skarbami - błyszkami, osobliwością Niebiańskie Posłuszeństwo i przekształconym przedmiotem Kandyra.

Terminal do wybierania grobowców
Ma on domyślnie zamek szeptowy - możesz zdobyć hasło 'Guni' (quest "Zagadka opiekunów") lub pomóc Memorialistom poprzez zabicie wszystkich Dzieci Wiecznych Wrót.
Możesz wprowadzić czterocyfrowe kombinacje i przenosić się dzięki nim do różnych grobowców. Ich zestawienie jest w opisie mapy.
Pstry oferuje darmowy odpoczynek jeśli pomogłeś Dzieciom Wiecznych Wrót.

Miejsce startu
Rozpoczynasz tu eksplorację Wiecznych Wrót.

Banery
Możesz wchodzić z nimi w interakcję żeby odblokować drogę na skróty, ale wzmocnisz w ten sposób Inifere.

Miejsce pobytu Inifere
Spotkanie z Inifere jest częścią pobocznego questu "Strach bez końca". Możesz nakłonić go do zamknięcia Wiecznych Wrót lub stoczyć z nim trudną walkę.
Przebywa tu też Kiyatawa. Możesz z nią porozmawiać na temat jej morderstw. Jeśli zaatakujesz Inifere to dołączy ona do walki po jego stronie.

Wyjście z grobowca
Możesz powrócić do pierwszej sali Nekropolii.

Wyjścia z lokacji

M12 – Wyjście do: Dolina Poległych Bohaterów.

M14 – Portal do: Miel Avest (wybierz pierwszą opcję zachowania, by otworzyć duże drzwi).

Legenda Torment: Tides of Numenera M13 - Nekropolia

Ważne obszary na mapie

Wyjścia z lokacji

Pojemniki na przedmioty

Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)

Nowi potencjalni członkowie drużyny

Wrogo nastawione postacie

Powyższa mapa prezentuje trzy najważniejsze obszary Nekropolii (Necropolis) - lokację wejściową (odwiedzisz ją tuż po wkroczeniu do Nekropolii w Dolinie Upadłych Bohaterów), Wieczne Wrota (są one powiązane z pobocznym zadaniem Strach bez końca) oraz Grobowiec Pierwszej Porzuconej (przedostanie się do niego jest wymagane żeby dokończyć główny quest Na tropie konstruktora i dotrzeć do portalu do Miel Avest).

W pierwszej komnacie (M13.1) będziesz świadkiem kolejnej konfrontacji pomiędzy Dziećmi Wiecznych Wrót i Memoralistami. Możesz wesprzeć dowolnie wybraną przez siebie frakcję - pomóc kultystom w poznaniu hasła do Nekropolii lub uratować Memorialistów poprzez wymordowanie wszystkich kultystów.

Jednym z najważniejszych miejsc w Nekropolii jest terminal obsługujący teleport (M13.3). Jest on domyślnie niedostępny i żeby rozbroić blokujący do niego dostępu zamek szeptowy musisz zająć się questem Zagadka opiekunów. Po odblokowaniu terminalu możesz zacząć przenosić się do wybranych przez siebie grobowców, czy to wybierając je z listy (znajdą się na niej wyłącznie znane ci grobowce) czy to "ręcznie" wprowadzając czterocyfrowe kombinacje. Lista grobowców i prowadzących do nich kodów znajduje się na dole strony.

Miejsce do odpoczynku w Nekropolii

Poproś Pstrego o możliwość odpoczecia - Nekropolia (Necropolis) M13 - mapa lokacji | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Poproś Pstrego o możliwość odpoczecia

Z opcji odpoczynku w Nekropolii możesz skorzystać dopiero po rozwiązaniu konfliktu pomiędzy Dziećmi Wiecznych Wrót i Memorialistami. Jeśli pomogłeś Dzieciom Wiecznych Wrót w pozyskaniu hasła do zamka szeptowego to możesz po wszystkim porozmawiać z Pstrym (M13.3) w sprawie odpoczynku. Będzie on darmowy.

Talira Kyo zgodzi się na darmowy odpoczynek - Nekropolia (Necropolis) M13 - mapa lokacji | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Talira Kyo zgodzi się na darmowy odpoczynek

Jeżeli pomogłeś Memorialistom i zamordowałeś wszystkich członków kultu Dzieci Wiecznych Wrót to porozmawiaj po wszystkim z Talirą Kyo. Poproś tę osobę o odpoczynek, który również będzie darmowy.

Kluczowe miejsca w Nekropolii

1. Pierwsza komnata. Znajdziesz się tu po wejściu do Nekropolii. Możesz pomóc Pstremu i Dzieciom Wiecznych Wrót w zdobyciu hasła do zamka szeptowego (hasło to Guni) lub uratować Talirę Kyo i innych Memorialistów poprzez rozegranie walki. Talira Kyo oferuje darmowy odpoczynek i hasło jeśli pomogłeś Memorialistom.

3. Terminal do wybierania grobowców. Domyślnie jest on ochraniany przez zamek szeptowy - możesz zdobyć hasło 'Guni' do zamka (quest Zagadka opiekunów) lub pomóc Memorialistom poprzez zabicie wszystkich Dzieci Wiecznych Wrót. Możesz wprowadzać czterocyfrowe kombinacje i przenosić się dzięki nim do różnych grobowców. Ich zestawienie jest poniżej. Pstry oferuje darmowy odpoczynek jeśli pomogłeś Dzieciom Wiecznych Wrót.

6. Miejsce pobytu Inifere. Spotkanie z Inifere jest częścią pobocznego questu Strach bez końca. Możesz nakłonić go do zamknięcia Wiecznych Wrót lub stoczyć z nim trudną walkę. Przebywa tu też Kiyatawa. Możesz z nią porozmawiać na temat jej morderstw, których dopuściła się w Klifach Sagusa (był to poboczny quest Czerwone kręgi). Jeśli zaatakujesz Inifere to Kiyatawa będzie mu pomagała w pokonaniu Twojej drużyny.

Lista kombinacji (kodów) do unikalnych grobowców w Nekropolii

Uwaga! Przedstawione poniżej kombinacje możesz "ręcznie" wprowadzać lub wybierać z listy. Ta druga opcja jest dostępna tylko jeśli bohater zna kombinację np. dzięki odnalezieniu notatki czy odbyciu rozmowy z jakąś postacią niezależną. Możesz także pozwolić na to żeby terminal wybrał losowy grobowiec. Niestety w większości z nich nie ma nic ciekawego do odnalezienia.

1254 - Grobowiec Marcysy powiązany z pobocznymi zadaniami Odcięte dziecko i Strach bez końca. Znajdziesz tu Powykręcany metalowy retrospektor i portal do Wiecznych Wrót.

1535 - Grobowiec Feniksa powiązany z pobocznym zadaniem Mądrość Feniksa. Możesz obejrzeć obiekt w kształcie głowy i porozmawiać z Feniksem.

2413 - Grobowiec Ronosa Cai'Sula powiązany z pobocznym zadaniem Odcięte dziecko. Możesz w nim odbyć krótką rozmowę ze Srebrnym oraz przejrzeć archiwa na potrzeby wspomnianego opcjonalnego questu.

3431 - Grobowiec Pierwszej Porzuconej. Jest w nim portal do Miel Avest i skorzystanie z niego jest potrzebne do zaliczenia głównego zadania Na tropie konstruktora. Zostaw sobie ten grobowiec na sam koniec.

3543 - Grobowiec z instrumentem. Namiary na niego możesz otrzymać od handlarza Tantaluma z Doliny Poległych Bohaterów. Użyj Koncentracji i Percepcji żeby nastroić instrument. Odblokujesz nowe opcje zachowania i zdobędziesz PD.

4135 - Pusty grobowiec. Zbadaj dwa duże obiekty przy ścianie. Obejrzenie jednego z nich sprawi, że zdobędziesz Kwiatowy Retrospektor.

4221 - Grobowiec Choi powiązany z pobocznym zadaniem Odcięte dziecko. Możesz obejrzeć w nim ogromny kamienny filar.

4443 - Pusty grobowiec. Może się tu pojawić Hiro jeśli odwiedziłeś wcześniej wystarczającą liczbę innych grobowców. Dzięki rozmowie z nim możesz zdobyć Cyrkulacyjny Retrospektor. Jeśli nie spotkasz tu Hiro to kontynuuj badanie innych grobowców (mogą to być losowe kombinacje) aż pojawi się w jednym z nich.

5143 - Grobowiec Oddwalda powiązany z pobocznym zadaniem Odcięte dziecko. Możesz porozmawiać z Oddwaldem i pozyskać Elektrostatyczny retrospektor.

Pierwsze z kilku spotkań ze Srebrnym - Nekropolia (Necropolis) M13 - mapa lokacji | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Pierwsze z kilku spotkań ze Srebrnym

Podczas podróżowania po grobowcach w Nekropolii może też dojść do kilku spotkań ze Srebrnym (Silver). Będzie się tak działo za każdym razem gdy zbadasz określoną liczbę grobowców (także tych losowo wybranych). Warto dodać, że chodzi tu nie tylko o sam fakt pojawienia się w danej komnacie, ale również o sprawdzanie znajdujących się w niej grobów. W większości przypadków w pojedynczej lokacji Nekropolii znajduje się około 5-6 grobów. Klikaj na wszystkich odnajdywanych grobach i decyduj się również na czytanie tabliczek jeśli gra na to pozwala.

Po tym jak wpadniesz na Srebrnego wyczerp wszystkie tematy rozmowy i pozwól mu odejść. Jeśli chcesz możesz powrócić do Tantaluma w Dolinie Poległych Bohaterów (M12.8) i również poruszyć temat tego spotkania, ale nie jest to obowiązkowe.

Badaj grobowce żeby znaleźć Filakterium - Nekropolia (Necropolis) M13 - mapa lokacji | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Badaj grobowce żeby znaleźć Filakterium

Kontynuuj badanie dowolnie wybranych grobowców aż ponownie spotkasz (tym razem mocno zdezorientowanego) Srebrnego. Także i w tym przypadku wyczerp wszystkie tematy rozmowy i rozważ odbycie opcjonalnej rozmowy z Tantalumem.

Wznów proces eksplorowania grobowców do momentu gdy sprawdzenie jednego z grobów (jest to wydarzenie o charakterze losowym) pozwoli ci pozyskać enigmat Filakterium.

Wybierz nagrodę podczas rozmowy ze Skorupą - Nekropolia (Necropolis) M13 - mapa lokacji | Torment Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry
Wybierz nagrodę podczas rozmowy ze Skorupą

Po tym jak kolejny raz przeniesiesz się do jakiegoś nowego grobowca raz jeszcze powinieneś spotkać Srebrnego. W trakcie tego spotkania przekaż mu zdobyte niedawno Filakterium, dzięki czemu przemieni się w Skorupę i zdobędziesz 40 PD. Oprócz tego możesz wybrać jedną z trzech nagród:

  • Broń dystansową - Nadzorca Grawitacyjny (broń średniego dystansu, zadaje obrażenia fizyczne i relatywistyczne, wywołuje efekt krwawienia)
  • Enigmat - Projektor Obrazów (pojawienie się wiru przerażających iluzji, które wywołują u przeciwników silne obrażenia mentalne)
  • Nową umiejętność - Zwiększenie poziomu umiejętności Wiedza o maszynerii