Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Oto Ziemia za miliard lat! Poradnik do gry Torment: Tides of Numenera to opis mechanik gry, które pozwolą odnaleźć się Dziewiątym Świecie, porady oraz szczegółowy opis przejścia dostępnych zadań wraz z możliwymi wyborami. W poradniku znajdzie się również leksykon świata.

Poradnik do gry Torment: Tides of Numenera zawiera wszystkie informacje potrzebne do dogłębnego poznania i zrozumienia mechanik rządzących najnowszą produkcją studia inXile.

Poradnik podzielony został na dwie główne części: przewodnik po grze oraz opis przejścia. W przewodniku znajdują się wszystkie najważniejsze elementy gry. Dokładnie opisane zostały mechaniki rządzące grą, takie jak system walki, testów, wysiłku, awansu oraz dialogów. Kilka rozdziałów poświęconych zostało również rozbudowanemu procesowi tworzenia postaci. Opisane zostały wszystkie dostępne klasy postaci, a także pozostałe modyfikatory opisujące głównego bohatera.

Nie zabrakło także rozdziałów poświęconych możliwym do przyłączenia towarzyszom i kompanom. Opisujemy także enigmaty, osobliwości i artefakty oraz wiele zagadek i wyzwań. Dla początkujących graczy przygotowany został również słowniczek pojęć, pozwalający na zapoznanie się ze specyficznym i złożonym uniwersum gry.

Druga część poradnika zawiera opis wszystkich dostępnych w grze zadań i aktywności. Każda większa lokacja posiada specjalnie przygotowaną mapę z zaznaczonymi najważniejszymi miejscami i postaciami. Odpowiedni podrozdział do mapy zawiera opis wszystkich dostępnych misji i aktywności w danej lokacji, wraz z dokładnym miejscem rozpoczęcia, sposobu odblokowania i przejścia. Dzięki temu poradnikowi odkryjesz miejsca w Dziewiątym Świecie, o których nie miałeś pojęcia.

Poradnik do gry Torment: Tides of Numenera zawiera:

  • Słowniczek najważniejszych pojęć;
  • Dokładny opis procesu tworzenia postaci;
  • Charakterystykę wszystkich dostępnych klas oraz parametrów postaci;
  • Opis umiejętności i zdolności.
  • Objaśnienia dotyczące podstawowych mechanik rozgrywki, takich jak walka, system wysiłku i awansu oraz dialogi;
  • Mapy lokacji wraz z sugerowaną kolejnością eksploracji;
  • Mapki najważniejszych lokacji z zaznaczonymi ciekawymi miejscami i bohaterami;
  • Dokładny opis przejścia wszystkich zadań głównych i pobocznych.
  • Wiele aktywności pobocznych, m. In. questy towarzyszy, spis retrospektorów.
  • Rozwiązanie wielu zagadek w grze.

Jacek "Stranger" Hałas, Grzegorz Misztal, Jakub Bugielski (www.gry-online.pl)

Informacje o Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Autorzy : Grzegorz Alban3k Misztal, Jacek Stranger Hałas, Jakub Bugielski

Poradnik zawiera : strony: 200, ilustracje: 436 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 27.

Przewodnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 28 lutego 2017, odwiedź Przewodnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 21 lutego 2017, odwiedź Opis przejścia

Leksykon nazw

Ostatnia aktualizacja : 1 marca 2017, odwiedź Leksykon nazw

Popularne strony w Torment: Tides of Numenera - poradnik do gry

Komentarze Czytelników (51)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
01.03.2017 13:44
odpowiedz
3 odpowiedzi
mbwrobel
2
Junior

"Jednym z wyznaczników ów potencjału jest" - "ów" się odmienia! Zarówno przez przypadki, jak i rodzaje oraz liczbę (pojedynczą i mnogą). Tu powinno być "Jednym z wyznaczników owego potencjału jest". Nie utrwalajmy błędów i piszmy poprawnie. A poza tym, poradnik bardzo fajny. Będzie wersja *.pdf?

03.03.2017 08:25
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Sir Elton
13
Chorąży

No i bogowie nie są przychylni, dajcie proszę kompletny pdf wszak weekend jest a ja po prologu jaram się tą grą jak Marian Paździoch chińską kolekcją Giorgio Borgio Wypierdacze :)

03.03.2017 16:11
2
odpowiedz
Scorpi_80
74
Generał

Przydatny poradnik, kilka zadań nie udało mi się skończyć tak jak chciałem, ale zrobię to podczas nowej gry :) Dobra robota :)

03.03.2017 17:19
2
odpowiedz
Zmroku
9
Maciej Rakieta

Bogowie Dziewiątego Świata to strasznie wybredne bestie, ale udało się ich przemodlić -
Poradnik do Tormenta PDF już jest. :)

03.03.2017 20:01
odpowiedz
1 odpowiedź
Placek89
93
GameAddict

Jest jakiś sposób aby wrócić z Doliny Poległych do Labiryntu? Ktoś kto może mnie wprowadzić w trans, albo jakieś miejsce gdzie mogę sam się zabić? Muszę do niego wrócić dla zadania Erritisa...

post wyedytowany przez Placek89 2017-03-03 20:01:57
03.03.2017 22:13
odpowiedz
Scorpi_80
74
Generał

Zadanie Erritisa zrobiłem później jak dobrze pamiętam, przy okazji wizyty w Labiryncie.
Ile jest w grze tych retrospektorów? Znalazłem 8 plus 2 z zadań głównych.

spoiler start

Namówił ktoś tego niewolnika Coty do zabicia Pierwszej? Uwolniłem go i nawet pod sam koniec gry nie było żadnej opcji dialogowej z tym związanej.

spoiler stop

post wyedytowany przez Scorpi_80 2017-03-03 22:14:49
04.03.2017 02:21
odpowiedz
2 odpowiedzi
MrValhaller
2
Junior

Nie rozumiem stwierdzeń w poradniku, że drużyna którą zabierze się ze sobą z klifów jest ostateczna. Członków drużyny w każdej chwili można przecież odesłać, a nieobecnych przywołać za pomocą kuli znalezionej w kryjówce pana wcieleń w klifach. Jedynie z rhin odesłanie jej przed ukończeniem jej questa jest ostateczne. Na serio nikt nie zauważył takiej opcji?

post wyedytowany przez MrValhaller 2017-03-04 02:22:19
04.03.2017 03:31
odpowiedz
1 odpowiedź
tasiorszef
13
Legionista

Mam pytanie mianowicie czy jest opcja romansowania z towarzyszami ?

post wyedytowany przez tasiorszef 2017-03-04 03:32:24
04.03.2017 17:42
odpowiedz
1 odpowiedź
Placek89
93
GameAddict

Pytanie dotyczy Rhin:

spoiler start

Chciałem odesłać Rhin przez paszczę u Aen-Tozona, ale mam przyprowadzić "przyjaciela, który nie przebywał ze mną zbyt długo", czyli towarzysze odpadają. Kogo mam przyprowadzić i gdzie go mogę znaleźć?

EDIT: Dobra, użyłem skalpela...

spoiler stop

post wyedytowany przez Placek89 2017-03-04 17:53:53
05.03.2017 14:46
odpowiedz
2 odpowiedzi
Placek89
93
GameAddict

Teraz mam problem z jednym z zakończeń

spoiler start

Próbuję zniszczyć Rozpacz, ale czego bym nie wybrał to i tak umieram. Zawsze wokół mnie pojawiają się inne stwory. Gdy użyje nurtów to albo umieram odrazu, albo pierw niszcze mobki a za drugim razem Rozpacz, ale i tak umieram i mam ekran wczytywania gry... Co zrobiłem nie tak?

spoiler stop

05.03.2017 23:15
odpowiedz
great_warden
4
Junior

Dodam też, że do Labiryntu można "zwerbować" Choi,

spoiler start

przy okazji wykonywania zadania Odcięte dziecko w trakcie retrospekcji Inifere'a.

spoiler stop

06.03.2017 10:31
odpowiedz
1 odpowiedź
Scorpi_80
74
Generał

Ta cała samotnia jest strasznie przereklamowana, spodziewałem się większej mapy i ciekawych zagadnień, questów, pod koniec gry dopiero się coś wypełnia.

spoiler start

p.s. Czy zostanie Memovirą jest zbugowane? Na steam nikt nie ma tego osiągnięcia a próbowałem wszystkich możliwych zakończeń.
Buga mam przy zakończeniu Matkiny, nie włącza się rozmowa po powrocie do twierdzy...

spoiler stop

post wyedytowany przez Scorpi_80 2017-03-06 10:31:34
06.03.2017 14:56
odpowiedz
1 odpowiedź
NewPhanton
14
Legionista

W quest'cie "baltasar i bestia" na małym tunku, nie powinno być 3 rozwiązania? Pamiętam jak był prezentowany quest miesiąc temu. I tam można było porozmawiać z bestia w nocy kiedy była spokojna.

07.03.2017 00:07
odpowiedz
1 odpowiedź
Yemet123
1
Junior

Oczywiście nic o Nyktameronie, którego można spotkać kawałek na północ od ogromnej czaszki, jeśli się go uratowało w Sagus Cliffs.

07.03.2017 13:03
odpowiedz
1 odpowiedź
EpicFATHER
22
Otaku

Problem z zadaniem Pomruki Zadowolenia:

spoiler start

Pierwszy patrol odnalazłem w Małym Nihiliesh, lecz zabiłem mutantów. Drugi patrol był już martwy w celi. Raportowałem to Brusce, ale zadanie się nie zakończyło. Co mam robić?

spoiler stop

09.03.2017 23:10
odpowiedz
Maqis
1
Junior

Widzę, że niektórych rzeczy brakuje w tym poradniku. Czy będzie on jeszcze aktualizowany?

post wyedytowany przez Maqis 2017-03-09 23:11:06
10.03.2017 01:48
odpowiedz
Nitlakhak
1
Junior

Ktoś też ma problem z Idyllą że nie ma takiej opcji dialogowej z wprowadzeniem w trans? :I

10.03.2017 15:02
odpowiedz
1 odpowiedź
<Rydygier>
21
Memento mori

Cena Dracogena

Istnieje trzecia metoda zdobycia Rdzenia Nawigacyjnego. Najlepsza, bo bez przemocy i bez kradzieży za to z bardzo ciekawym wynikiem "obocznym". Jest też bardziej skomplikowana, bo wymaga wpierw odnalezienia pewnego przedmiotu związanego z laskarami.

post wyedytowany przez <Rydygier> 2017-03-10 15:02:50
11.03.2017 13:47
odpowiedz
1 odpowiedź
mohenjodaro
37
Lepiej już było

W trakcie gry pozyskujemy dodatkowe duchy do naszego labiryntu.

Utworzenie połączenia z poszczególnymi z nich (m.in. Serią, Choi czy Inifere) daje nam jakieś specjalne zdolności.

Gdzie można sprawdzić te zdolności? Co daje konkretne połączenie?

16.03.2017 05:02
odpowiedz
1 odpowiedź
diego1818
4
Legionista

Ktoś miał problem z wyjściem z lokacji w Zadaniu Cena Dracogena. Po wykonaniu zadania

17.03.2017 09:55
odpowiedz
Sir Elton
13
Chorąży

Co od postaci w labiryncie, to można tam też nawiązać połączenie z panem Zaliwajło Zachlajmorda ARTAGLIO. Trzeba go zmusić, żeby pochłonęła go paszcza w w Spadzie Chirurga. Ta moc daje + 20% do ataków i zwiększa szansę na trafienia krytyczne dla wszystkich członów drużyny. Ogólnie bardzo przydatna

18.03.2017 23:08
odpowiedz
1 odpowiedź
mohenjodaro
37
Lepiej już było

Odesłałem Rhin. Czy jeśli chcę żeby potem się do mnie przyłączyła to powinienem trzymać wolne miejsce w drużynie dla niej czy mogę do tego czasu przywołać sobie kogoś za pomocą brązowej kuli?

24.06.2017 21:12
odpowiedz
Arni2015
4
Junior

zadanie Niestabilne fundamenty, metodą pokojową także można dostać przekształcony przedmiot Hebanowe Oczy. Po wstępnej rozmowie z Ch'kektem trzeba porozmawiać z kartografem który odpowie na pytanie gdzie mogą przenieść się stychy by nie kopać pod miastem. Następnie rozmawiamy z Ch'kektem, mówimy o nowym miejscu dla stychów, perswazją prosimy o zaprzestanie kopania pod miastem. Ważne: nie proponujemy, innych bonusów dla stichów. Wracamy do Peliai, przekazujemy informację o odejściu stychów a na pytanie czy coś jeszcze obiecaliśmy stychom, odpowiadamy: nie.

24.06.2017 23:30
odpowiedz
Arni2015
4
Junior

Sanktuarium Pana Wcieleń. Jedną z opcji podczas klikania w lustra jest uwolnienie istoty Oom (pojawia się w Samotni) i odblokowanie zadania: Sługa Nurtów.

02.07.2017 05:09
odpowiedz
adigor
1
Junior

Bardzo ciekawa możliwość poprowadzenia zadania wyzwoleniec (praca dla Coty'ego).
Najlepszą opcją jest zatrudnienie naszego byłego niewolnika u Sundermanów. Zadanie zakończone (25PD) + po dwóch dniach odpoczynku dostaniemy od niego całkiem pożyteczny element ekwipunku. Potem zabijamy młodego Sundermana, dochodzi do paradoksu czasowego i mamy możliwość ponownego zatrudnienia Coty'ego (np. u Memoviry) za kolejne 25PD. Polecam wpis w dzienniku :)

04.07.2017 01:49
odpowiedz
Arni2015
4
Junior

Za misję infekcja otrzymujemy Umiejętność Jasny umysł: siła +1, szybkość +1, Intelekt +1. Jedną z możliwości rozwiązania misji kłopotliwy syn jest wysłanie Piquo do Shelmy Qeek

10.07.2017 23:02
odpowiedz
taifang
16
Chorąży

Poprawcie to zadanie zagadki z piramidą w Zakonie Prawdy. W waszym opisie, za każdym razem jest wyjmij kulę, a przecież po wyjęciu jej powinno być odłóż kulę (no bo jak mam wyjąć kulę którą mam w ręku?). Powinno więc być:
6. Wyjmij kulę z ramy przez lewy otwór 7. Odłóż kulę do ramy przez przedni otwór
8. Wyjmij kulę z ramy przez prawy otwór 9. Odłóż kulę do ramy przez prawy otwór itd.
A tak w ogóle to w tym zadaniu można otrzymać jeszcze drugi przedmiot. Ważne po wykonaniu punktu 5 z tego poradnika (Odłóż kulę z powrotem do ramy) należy najpierw użyć kombinacji odpowiedzi: 1.wyjmij-otwór lewy, 2. odłóż-prawy otwór, 3. wyjmij-otwór dolny, 4. odłóż- otwór tylny, 5. wyjmij- otwór tylny, 6. odłóż-otwór dolny, 7. wyjmij- otwór przedni. Dostajemy w ten sposób enigmat Taniec Ostrych Krawędzi (+30 Uniki, +3 Odporność, nasza postać otrzymuje o 100% więcej obrażeń międzywymiarowych). Dopiero potem należy użyć metody opisanej w poradniku (gdybyśmy zrobili najpierw tą metodą z poradnika to nie zdobędziemy już enigmatu).

post wyedytowany przez taifang 2017-07-10 23:15:32
13.08.2017 19:04
odpowiedz
Arni2015
4
Junior

Zasypane Rozwidlenie, opcje interakcji z lustrem. Wybierając opcję: "ustal przeznaczenie maleńkich soczewek" , możemy na stałe zwiększyć o 1 intelekt albo siłę albo szybkość

18.08.2017 23:19
odpowiedz
Arni2015
4
Junior

Stych automat w bebechach może wykopać przejście do występu skalnego na Skraju Klifu. Aby odblokować tą możliwość (wykopanie przejścia przez stycha) trzeba w lokacji Skaraj Klifu "zobaczyć" występ skalny. Do uzyskania na występie skalnym jest m.in topór Ostrolodu (artefakt) wart 403 , a po wejściu w interakcję z maszyną także enigmat.

27.08.2017 22:10
odpowiedz
Arni2015
4
Junior

Mały Rynek, odpowiednio przyglądając się pracy Steristi (+ wiedza o naturze) możemy zyskać trochę doświadczenia a następnie artefakt: amulet wiecznego wędrowca

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
Torment: Tides of Numenera - screen - 2016-11-16 - 334116Torment: Tides of Numenera - screen - 2016-11-16 - 334115Torment: Tides of Numenera - screen - 2016-11-16 - 334114Torment: Tides of Numenera - screen - 2016-11-16 - 334113Torment: Tides of Numenera - screen - 2016-11-16 - 334112Torment: Tides of Numenera - screen - 2016-11-16 - 334111Torment: Tides of Numenera - screen - 2016-11-16 - 334110Torment: Tides of Numenera - screen - 2016-11-16 - 334109Torment: Tides of Numenera - screen - 2016-11-16 - 334108