Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Crusader Kings II - poradnik do gry

Crusader Kings II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Cechy indywidualne - Cechy szczególne w Crusader Kings II (Traits) | Postacie poradnik Crusader Kings II

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Cechy szczególne (Traits)

O ile przymioty postaci (opisane wcześniej) decydują o powodzeniu jej poczynań, o tyle cechy szczególne wywierają znamienny wpływ na same statystyki (wartości liczbowe obok portretu bohatera). Przykładowo, jeśli bohater odznacza się okrucieństwem (cecha szczególna), z pewnością poprawi to jego umiejętność (statystyki) spiskowania (Intrigue), ale odbije się negatywnie na zdolnościach dyplomatycznych (Diplomacy). Wszystkie cechy nabywa się z czasem, głównie dzięki losowym zdarzeniom oraz edukacji, chociaż część z nich może też zostać odziedziczona. Gracz ma możliwość zadecydowania o kierunku rozwoju postaci jedynie wówczas, jeśli sam nią kieruje, albo jest jej mentorem (patrz: Dyplomacja: Nauka dzieci).

Cechy szczególne:

Nazwa

Komentarz

Działanie

Ambitious

Ambitni władcy mogą osiągnąć wielkie cele.

+2 do wszystkich cech

Arbitrary

Sprawiedliwość nie ma dla tej postaci żadnego znaczenia - nie cieszy się przez to zbytnim szacunkiem.

-2 do Zarządzania

-1 do Wiedzy

Attractive

W byciu ładnym nie ma nic złego!

+1 do Dyplomacji

Bastard

Bękarty nie są brane pod uwagę podczas sukcesji (chyba, że zostaną zalegalizowane).

-1 do Dyplomacji

Brave

Odwaga to wielka zaleta dla każdego wojownika.

+2 do Wojowniczości

Bubonic plague

W zasadzie - zbiorowy, zaraźliwy wyrok śmierci.

-7 do Zdrowia

Celibate

Nie tylko księża muszą stronić od uciech ciała.

+1 do Wiary (miesięcznie)

Brak szansy na potomka.

Clubfooted

Wrodzona wada stopy nie pozwala na zbytnią aktywność na polu walki.

-1 do Wojowniczości

Content

Postać jest zadowolona z życia, przez co łatwiej nią dyrygować.

- 1 do Intrygi

+0,5 do Wiary (na miesiąc)

Craven

Tchórze nie nadają się na wojskowych.

-2 do Wojowniczości

Cruel

Okrucieństwo to dość powszechna cecha w średniowieczu.

+1 do Intrygi

-1 do Dyplomacji

Crusader

Bohater wypraw krzyżowych to symbol dobrego wojownika.

+2 do Wojowniczości

Cynical

Złośliwości nigdy za dość.

+2 do Intrygi

-0,2 do Wiary

Deceitful

Szczwane lisy bywają przydatne, ale mogą też być groźne.

+3 do Intrygi

-2 do Dyplomacji

Depressed

Kiedy nie chce się żyć, wszystko przychodzi z trudem.

-1 do wszystkich cech poza Wiedzą

-5% do szansy na potomka

-1 do zdrowia

Drunkard

Na drugą nóżkę?

-2 do Zarządzania

Duelist

Zabawy z bronią bywają niebezpieczne - czasami wręcz śmiertelnie.

+1 do Wojowniczości.

Dwarf

Osoby o niskim wzroście często okrzykiwane są "skrzatami".

-1 do Wojowniczości

Excommunicated

Postać została wydalona z Kościoła.

-5 do Dyplomacji

Fair

Bycie uczciwym jest szczególnie pociągające dla płci przeciwnej.

+1 do Dyplomacji

Falconer

Sokolnictwo to nie tylko świetna zabawa, ale też szanowana umiejętność.

+1 do Dyplomacji

Gardener

Wykopki to ulubiona zabawa tego bohatera.

+2 do Zarządzania

Genius

Geniusze cieszą się powszechnym szacunkiem - każdy jest ciekaw tego, co zrobią.

+2 do wszystkich cech

Gregarious

Dobry mediator.

+2 do Dyplomacji

Harelip

Zajęcza warga potrafi być odstraszająca.

-1 do Dyplomacji

Hedonist

Zabawa i rozpusta to ulubione zajęcia tej postaci.

+20% do szansy na potomka

-0,5 do Wiary (miesięcznie)

Homosexual

Wstydliwa cecha wpływająca na niechęć ze strony wasali.

-15% do szansy na potomka

Honest

Szczerość potrafi być równie dużą zaletą, jak i wadą.

+3 do Dyplomacji

-2 do Intrygi

Huchback

Garbate postaci nie są zbyt atrakcyjne dla płci przeciwnej.

-1 do Wojowniczości

Hunter

Polowanie to zabawa godna króla.

+1 do Wojowniczości

Ill

Choroba to często wyrok śmierci - w średniowieczu próżno szukać zdolnych lekarzy.

-1 do Wojowniczości

-10% do szansy na potomka

-2 do Zdrowia

Imbecile

Idiotów nie sieją.

-2 do wszystkich cech

Impaler

Nikt nie lubi sadystów.

+1 do Intrygi

Inbred

Częste mariaże między postaciami należącymi do jednego rodu skutkują narodzinami małych potworków.

-3 do wszystkich cech

-30% do szans na potomka

-1,5 do Zdrowia

Incapable

Jeśli postać została poważnie ranna w głowę albo jest bardzo stara, odbije się to na jej sposobie bycia. Osoby z tą cechą rządzą poprzez regentów.

-6 do wszystkich cech

-30% do szansy na potomka

-3 do Zdrowia

Infirm

Osoby niedołężne nie mogą liczyć na szacunek ani chwałę.

-3 do wszystkich cech

-30% do szansy na potomka

-1 do Zdrowia

Just

Sprawiedliwość to jedna z największych zalet każdego władcy.

+2 do Zarządzania

+1 do Wiedzy

Kinslayer

Osoba zamordowała członka rodziny i wyszło to na jaw.

-3 do Dyplomacji

Legitimized bastard

Bękarty uznane przez władcę liczą się podczas sukcesji, ale zmaza nieprawego urodzenia pozostanie na nich na zawsze.

-1 do Dyplomacji

Leper

Trąd to straszliwa, nieuleczalna choroba - na ogół śmiertelna.

-2 do Dyplomacji

-20% do szansy na potomka

-2 do Zdrowia

Lisp

Seplenienie nie pomaga w komunikacji.

-1 do Dyplomacji

Maimed

Dotkliwa rana goi się bardzo rzadko, a zwykle prowadzi do śmierci.

-2 do Wojowniczości

-2 do Zdrowia

Measles

Odra to nieprzyjemna i stosunkowo niebezpieczna choroba.

-1 do wszystkich cech

-20% do szansy na potomka

-2 do Zdrowia

Mystic

Mistycyzm wymaga sporych umiejętności - trzeba go przecież ukryć przed inkwizycją.

+1 do Intrygi

Paranoid

Wrogowie są wszędzie - a przynajmniej tak wydaje się tej postaci.

+2 do Intrygi

-1 do Dyplomacji

Pneumonic

Zapalenie płuc to domena nie tylko palaczy.

-2 do wszystkich cech

-4 do zdrowia

-50% do szansy na potomka

Poet

Poezja to nie tylko klucz do serca kobiety, ale również przydatne narzędzie dyplomacji.

+1 do Dyplomacji

Possessed

Postać jest opętana przez demona, przez co zachowuje się w dziwny, często bardzo szkodliwy sposób.

Losowe skutki narastające w czasie

Pregnant

Kobieta jest w ciąży.

Wkrótce narodzi się dziecko.

Quick

Spryciarze zawsze mają lepiej w życiu.

+1 do wszystkich cech

Scholar

Czytanie książek rozwija wyobraźnię - nie tylko w średniowieczu.

+2 do Wiedzy

Shy

Nieśmiałe postaci nie nadają się na dyplomatów.

-2 do Dyplomacji

Slow

Bohater nie należy do najbystrzejszych.

-1 do wszystkich cech

Smallpox

Potężna choroba, która zabija prawie połowę zainfekowanych.

-3 do Zdrowia

Stressed

Zestresowanym bohaterom trudno zająć się czymkolwiek.

-1 do Zarządzania i Intrygi

-10% do szansy na potomka

-1 do Zdrowia

Strong

Siła fizyczna jest nie tylko powszechnie szanowana, ale i przydatna w życiu codziennym.

+2 do Wojowniczości

+1 do Dyplomacji

+10% do szansy na potomka

+2 do zdrowia

Stutter

Jąkanie się nie należy do największych zalet dyplomaty.

-1 do Dyplomacji

Syphilitic

Wizyty w zajazdach potrafią skończyć się w bardzo nieprzyjemny sposób.

-1 do wszystkich cech

-20% do szansy na potomka

-2 do Zdrowia

Trusting

Naiwność potrafi być pocieszna, ale częściej bywa niebezpieczna.

+1 do Dyplomacji

-2 do Intrygi

Tuberculosis

Niezbyt śmiertelna, ale dość groźna zaraza.

-2 do Zdrowia

Typhoid Fever

Zaraźliwa choroba, często zabijająca ofiary.

-3 do Zdrowia

Typhus

Bardzo groźna, zwykle śmiertelna choroba.

-3 do Zdrowia

Ugly

Fuuuuu!

-1 do Dyplomacji

Weak

Słabość fizyczna to powód do drwin i szykan ze strony gawiedzi - może warto pomyśleć o jakimś treningu na wojnie?

-1 do Wojowniczości

-5% do szansy na spłodzenie potomka

-1 do Zdrowia

Wounded

Uczestnictwo w turniejach, łowach i wojnach może skończyć się wypadkiem.

-1 do Wojowniczości

-1 do Życia

Zealous

Fanatyzm bohatera przysporzy mu wrogów wśród niewiernych, a sojuszników pośród ludzi Kościoła.

+2 do Wojowniczości

+1 do Wiary (miesięcznie)

Grzechy i cnoty:

Nazwa

Komentarz

Działanie

Charitable

Łaskawość zawsze przysparza sympatii.

+3 do Dyplomacji

Chaste

Cnotliwość to w tym przypadku wierność w małżeństwie - znacząco zmniejsza szansę na nieślubne dzieci.

-15% do szansy na potomka

+0,5 do Wiary (miesięcznie)

Diligent

Pracowitość zawsze popłaca - i to widać.

+1 do wszystkich statystyk

Envious

Zazdrośnicy mają nosa do wykrywania spisków, ale nie cieszą się popularnością.

+2 do Intrygi

-1 do Dyplomacji

Gluttonous

Obżarstwo nie przysparza pieniędzy w szkatule.

-2 do Zarządzania

Greedy

Chciwość nie popłaca... podobno.

+10% do przychodów z podatków

-1 do Dyplomacji

Humble

Skromność i pokora to najważniejsze zalety dla kapłanów.

+1 do Wiary (miesięcznie)

Kind

Bycie miłym to najprostszy sposób na zyskanie miłości poddanych.

+2 do Dyplomacji

-2 do Intrygi

Lustful

Pożądliwość bywa przydatna, jeśli liczy się na wielu potomków, ale wiąże się z dezaprobatą Kościoła i ryzykiem spłodzenia bękarta.

+20% do szansy na potomka

-0,25 do Wiary (miesięcznie)

Patient

Cierpliwość to cnota nie tylko dla mnichów, ale też dla każdego władcy.

+1 do wszystkich cech poza Wojowniczością

Proud

Samozachwyt potrafi być irytujący, ale przysparza ambicji.

+0,5 do Prestiżu (miesięcznie)

Slothful

Bycie leniem to ogromna wada.

-1 do wszystkich statystyk

Temperate

Powściągliwość to ważna cnota dla każdego posiadacza pieniędzy.

+2 do Zarządzania

Wroth

Cholerycy nie mają lekkiego życia, podobnie jak i ich otoczenie.

+3 do Wojowniczości

-1 do Intrygi

-1 do Dyplomacji