Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Crusader Kings II - poradnik do gry

Crusader Kings II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kanclerz (Chancellor) | Rada (Council) w Crusader Kings II poradnik Crusader Kings II

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Kanclerz (Chancellor)

O tym, gdzie mieszka problematyczny wielmoża, informuje przypisany mu herb (na mapie i w ekranie postaci). - Kanclerz (Chancellor) | Rada (Council) w Crusader Kings II - Crusader Kings II - poradnik do gry
O tym, gdzie mieszka problematyczny wielmoża, informuje przypisany mu herb (na mapie i w ekranie postaci).

Improve Diplomatic Relations (poprawienie stosunków) - podstawowa umiejętność tego urzędnika, przydatna dla każdego władcy. Kiedy gracz wyśle kanclerza na teren, gdzie mieszka osoba o nieprzychylnych mu poglądach, po upływie roku będzie mógł liczyć na poprawę wzajemnych stosunków. Agent w pierwszej kolejności stara się zawsze przekonać postaci najwyżej postawione z wybranej prowincji, ale w razie niepowodzenia może również przekonać bohaterów o nieco mniejszym znaczeniu. Jeśli kanclerz odniesie całkowite fiasko (istnieje na to niewielka szansa), zrazi do siebie i swego władcy postać, którą miał przekonać.

Fabricate Claims (fałszowanie praw) - bardzo ciekawa umiejętność, pozwalająca na wytworzenie roszczeń (a więc casus belli) tam, gdzie ich brakuje. Jeśli kanclerz zostanie wysłany do hrabstwa znajdującego się poza domeną gracza, postara się sfałszować odpowiednie dokumenty, dzięki którym będzie można wypowiedzieć przeciwnikowi wojnę o sporny teren. Operacja ta wymaga sporych nakładów pieniężnych i punktów wiary, a ponadto wiąże się ze znacznym ryzykiem. Jeśli agent zostanie złapany na gorącym uczynku, cel ataku może go uwięzić, zabić albo nawet wypowiedzieć wojnę graczowi. Jest to więc dość prosty, ale zarazem problematyczny sposób na powiększenie dominium. Zwykle lepiej posłużyć się mariażami, które mogą przynieść większe zyski (np. królestwa lub księstwa) zamiast fałszerstwem (wpływającym tylko na hrabstwa). Więcej na ten temat można przeczytać w rozdziale Militaria: Jak wypowiedzieć wojnę?

Sow Dissent (sianie niezgody) - stosunkowo przydatny, acz często niedoceniany sposób na zaprowadzenie w kraju porządku. Umiejętność ta polega na psuciu relacji między władcą wybranego hrabstwa a jego podwładnymi. Jest to przydatne w momencie, gdy gracz pragnie pozbyć się lub osłabić niewygodnych sobie władców, nie uciekając się przy tym do morderstwa albo wojny. Hrabia, który musi walczyć z własnymi wasalami nie ma na ogół czasu ani możliwości, by przeszkadzać swemu władcy - w optymalnej sytuacji może nawet przegrać wojnę ze swoimi podwładnymi, tym samym tracąc wpływy, a czasem wręcz całe hrabstwo. Niestety, nie ma róży bez kolców: sianie niepokojów jest stosunkowo łatwe do wykrycia, w związku z czym nie zawsze się opłaca - pozostałe umiejętności kanclerza są zwykle bardziej opłacalne.

Najważniejsza cecha: dyplomacja (Diplomacy)