Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Crusader Kings II - poradnik do gry

Crusader Kings II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Seniorat w Crusader Kings II (Seniority) | Ród i Dziedziczenie poradnik Crusader Kings II

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Seniorat (Seniority)

Seniorat to prawo, wedle którego najstarszy członek rodziny dziedziczy wszystkie tytuły zmarłego suwerena. Jest to bardzo niewygodna zasada, sprawiająca, że włości przejmuje nie postać wyznaczona przez gracza lub jego najstarszy syn, a osoba licząca sobie najwięcej lat. Bohaterowie o siwych włosach mają tendencję do szybkiego umierania, co wprowadza ogromny chaos w państwie - tym bardziej, że w czasie pierwszych kilku lat po objęciu rządów istnieje modyfikator zachęcający wszystkich wasali do buntu przeciwko nowemu suwerenowi. Największym zagrożeniem dla gracza jest w tym wypadku jego najstarszy syn - z całych sił będzie on próbował przejąć władzę, nie wahając się przed wojną domową ani zamachem stanu. Co ciekawe, często opłaca się pozwolić mu na wygraną - młody człowiek ma bowiem pewne szanse na zmianę panującego ustroju, zwłaszcza, jeśli to właśnie w tym celu wywołał wojnę.

Jeśli ktoś nie ma cierpliwości do mordowania kilkunastu członków rodu, zawsze może rozpocząć wojnę o prawa swojego faworyta. - Seniorat w Crusader Kings II (Seniority) | Ród i Dziedziczenie - Crusader Kings II - poradnik do gry
Jeśli ktoś nie ma cierpliwości do mordowania kilkunastu członków rodu, zawsze może rozpocząć wojnę o prawa swojego faworyta.

Przejęcie władzy w państwie z tym ustrojem jest dość problematyczne (o ile chce się to zrobić przy użyciu pokojowych środków). Na ogół trzeba prześledzić drzewo genealogiczne rodu, którego włości chce się zająć, a następnie znaleźć punkt styczny (czyli moment, w którym mężczyzna z rodu gracza i kobieta z wybranego klanu łączą się ze sobą dzięki mariażowi). Następnie należy prześledzić i policzyć osoby, które są powyżej tego punktu, czyli są starsze. Wszystkie te postaci należy wymordować albo zaprosić na dwór, ofiarowując następnie posiadłość biskupią (wyeliminuje je to z linii sukcesji). Następnie należy rozprawić się ze wszystkimi mężczyznami w atakowanym rodzie (mają pierwszeństwo przed kobietami, więc jest to nieuniknione!). Dopiero w tym momencie przejęcie władzy stanie się możliwe, bowiem postać z rodu gracza będzie poślubiona najstarszej osobie w atakowanym rodzie - jak widać, jest to dość problematyczne. Sytuacja dodatkowo skomplikuje się, jeśli wybrane państwo posiada prawo zakazujące sukcesji w linii kobiecej (agnatic succesion law) - wówczas jedynym ratunkiem pozostaje ślub matrylinearny, na który rzadko który mężczyzna zechce się zgodzić. Dlatego też otwarta wojna często bywa lepszym rozwiązaniem, niż skrupulatne mordowanie kolejnych członków cudzego rodu.

Wymaga średniego, wysokiego lub absolutnego autorytetu władzy.