Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry

Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pomiar odległości | Torpedowanie łajb | Silent Hunter 5 Bitwa o Atlantyk poradnik Silent Hunter 5: Bitwa o Atlantyk

Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019

Pomiar odległości

Kiedy już zidentyfikujemy cel i dane nt. wysokości jego masztów zostaną automatycznie przekazane Pierwszemu Oficerowi możemy zająć się określeniem dystansu dzielącego nasz okręt podwodny od wrażej jednostki. Grając ze 100% realizmem symulacji posłużymy się w tym celu stadimetrem, a po ludzku - rodzajem dalmierza optycznego. Najpierw jednak kliknijmy na słowo "namiar" w komendzie słownej dotyczącej ataku (wyświetlana w okularze peryskopu) przekazywanej do PO i zatwierdźmy wartość, którą otrzymujemy kierując oko peryskopu dokładnie na cel. Musimy pamiętać, że nie możemy skorzystać ze stadimetru (nie będzie on działał prawidłowo) bez wcześniejszego zidentyfikowania jednostki z pomocą Książki Rozpoznania i Identyfikacji! Najpierw należy dokładnie ustawić poziomą nitkę celownika w okularze peryskopu (lornety UZO) równiutko na linii wodnej obserwowanego celu, a po kliknięciu LPM słowa "odległość" w komendzie podawanej PO wybieramy "stadimeter". W okularze pojawi się druga pozioma kreska (wraz z "przylepionym" do niej przezroczystym obrazkiem celu), którą możemy przesuwać w górę bądź w dół. Tą drugą nitkę musimy umieścić najprecyzyjniej jak potrafimy równo z topem, czyli punktem znajdującym się na szczycie najwyższego masztu obserwowanego "żelazka". Teraz wystarczy już tylko ponownie kliknąć LPM by uzyskać odległość do celu, a następnie potwierdzić ją w komendzie przekazywanej PO. Tutaj należy zaznaczyć, iż bardzo trudno będzie nam dokładnie oszacować odległość za pomocą stadimetru, gdy gramy z najwyższym, 100% realizmem symulacji, czyli m.in. z wyłączoną stabilizacją widoku, a dodatkowo morze jest niespokojne powodując, że okular peryskopu kołysze się na wszystkie strony, zaś od czasu do czasu zalewają go jeszcze fale! Jakby tego było mało we wczesnych wersjach gry stadimeter nie działa prawidłowo, zwykle błędnie szacując odległość (szczególnie gdy jest ona większa od 1km).

Wobec powyższego użyteczna może się okazać alternatywna metoda wyliczenia odległości do celu. Znając (po prawidłowym rozpoznaniu celu) wysokość masztu wrogiej jednostki należy odczytać z peryskopu lub lornety UZO aktualną wysokość celu (kąt alfa). Oba instrumenty wyposażono na tę okoliczność w specjalną podziałkę, której wartości znajdziesz w poniższej tabelce:

Rodzaj optyki (powiększenie)

Mała podziałka na skali

Duża podziałka na skali

Zostało jeszcze 70% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie