zobacz na gry-online.pl targi
gamescom 2017
22-26 sierpnia, Kolonia
newsy z gamescom gamescom facebook tvgry.pl na targach

Neverwinter Przed premierą

Przed premierą 14 maja 2013, 15:00

autor: Adrian Werner

Testujemy grę Neverwinter - wrażenia z otwartej wersji beta

Wraz ze startem otwartej bety bramy miasta Neverwinter otworzyły się dla wszystkich poszukiwaczy przygód. Sprawdzamy, czy warto odwiedzić tę metropolię.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Neverwinter - dynamiczna rozwałka w Dungeons & Dragons

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Po trzech latach od pierwszych zapowiedzi doczekaliśmy się wreszcie otwartych beta-testów gry Neverwinter. Warto przyjrzeć się temu projektowi, gdyż ma on szansę sporo namieszać w swoim gatunku. Oparto go na licencji Dungeon & Dragons, czyli najsłynniejszej stołowej gry fabularnej. Wchodzące w jej skład światy często były tłem dla komputerowych produkcji. Na rynku brakowało jednak porządnej adaptacji MMO.

Kilka lat temu miała wprawdzie miejsce premiera Dungeon & Dragons Online, ale akcja tego tytułu toczyła się w stworzonej niedawno krainie Eberron. Autorzy Neverwinter nie popełnili tego błędu i osadzili swoje dzieło w Forgotten Realms, czyli zdecydowanie najpopularniejszym uniwersum D&D.

Witamy w Neverwinter

Testujemy grę Nevewinter - pierwsze wrażenia z otwartej wersji beta - ilustracja #2

Studio Cryptic założyli w 2000 roku Michael Lewis oraz Rick Dakan. Zespół od początku specjalizował się w gatunku MMORPG i już po czterech latach od rozpoczęcia działalności zadebiutował grą City of Heroes, w której mogliśmy wcielić się w amerykańskich superbohaterów. W kolejnych latach firma wyprodukowała również Champions Online oraz Star Trek Online. Aktualnie Cryptic Studios jest własnością azjatyckiego wydawcy Perfect World.

Akcja Neverwinter rozpoczyna się sto lat po kataklizmie znanym jako Spellplague, który kompletnie zmienił rzeczywistość, doprowadzając do upadku wiele starych imperiów oraz inicjując powstanie nowych. Początkowo tytułowa metropolia uniknęła najgorszego, ale 75 lat później stała się ofiarą wybuchu pobliskiego wulkanu. Gdy przybywają tam gracze, powoli zaczyna się ona podnosić z gruzów dzięki twardym rządom Lorda Neverembera. Z pomocą ściągających z wszystkich zakątków kontynentu bohaterów chce on przywrócić jej dawną świetność.

Większość akcji gry toczy się w obrębie murów miasta, które podzielono na cztery dzielnice. Enklawa Protektora jest jedynym całkowicie bezpiecznym miejscem, pełnym sklepów, straganów i karczm. Pozostałe trzy rejony kontrolują różne frakcje zła – orkowie, rzezimieszki lub umarlaki. Tytuł pozwala również wyjść poza metropolię i zwiedzić szereg słynnych lokacji na Wybrzeżu Mieczy.

Na tablicach w mieście znajdziemy listy przygód. - 2013-05-14
Na tablicach w mieście znajdziemy listy przygód.

Obecnie darmowi użytkownicy mogą stworzyć postać należącą do jednej z siedmiu ras. Do wyboru są ludzie, krasnoludy, półorkowie, elfy, półelfy, niziołki oraz przypominające rogate demony tieflingi. Każda z tych nacji posiada unikalne atrybuty oraz własną dodatkową misję. Dla osób, które nabyły kosztujący prawie dwieście dolarów zestaw startowy Heroes of the North, przewidziano również opcję zagrania drowem, czyli gatunkiem mrocznych elfów rozsławionym przez Drizzta Do'Urdena. To ograniczenie zniknie za niecałe dwa miesiące i wtedy w rasę tę będą mogli wcielić się również pozostali gracze.

Testujemy grę Nevewinter - pierwsze wrażenia z otwartej wersji beta - ilustracja #4

Neverwinter oparte jest na zmodyfikowanej mechanice czwartej edycji stołowej gry fabularnej Dungeon & Dragons. Pierwsze podręczniki do niej ukazały się w 2008 roku i spotkały z dość chłodnym przyjęciem z powodu licznych uproszczeń w zasadach rozgrywki. Fani zarzucali autorom zbytnie inspirowanie się produkcjami MMORPG. Uczyniło to jednak z materiału źródłowego dobrą bazę dla Neverwintera. Poprzednie wydania Dungeon & Dragons stały się podstawą wielu gier komputerowych i video. Natomiast osiągnięcia czwartej edycji są pod tym względem bardzo skromne i ograniczają się do zręcznościówki Daggerdale oraz przeglądarkowego Heroes of the Neverwinter.

Otwarta beta wystartowała z pięcioma klasami, które realizują większość standardowych ról typowych dla gier MMORPG. Mamy więc specjalizującego się w dwuręcznych mieczach wojownika (Great Weapon Fighter), lubującego się w szybkich atakach z cienia łotrzyka (Trickster Rogue), dysponującego potężną magią bojową czarodzieja (Control Wizard), korzystającego z miecza i tarczy strażnika (Guardian Fighter) oraz kleryka. Każda profesja zaczyna z innymi bonusami do statystyk oraz posiada oddzielne umiejętności specjalne.

Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?
Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?

Przed premierą

Wzorem dla studia Piranha Bytes przy tworzeniu Elexa są ponoć pierwsze odsłony serii Gothic. Faktycznie, projekt świata i model rozgrywki zdradzają pewne podobieństwa. Niestety, to samo można powiedzieć o prehistorycznej technologii...

Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki
Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki

Przed premierą

Targi E3 stały się kolejną okazją, by pograć w Mount & Blade II, a dokładniej by zasmakować ulepszonego systemu walki – jako dowódca i jako podkomendny króla w bitwie. Krótka prezentacja zostawiła nas z apetytem na znacznie, znacznie więcej.

Gramy w Divinity: Original Sin II – dojrzewanie wielkiego RPG-a
Gramy w Divinity: Original Sin II – dojrzewanie wielkiego RPG-a

Przed premierą

Wystarczyło kilka chwil spędzonych z Divinity: Original Sin II we wczesnym dostępie, by przekonać się, że Larian Studios szykuje RPG-a, który zdeklasuje swojego poprzednika.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
14.05.2013 17:04
drawed
3
Pretorianin

Świat jest troche mały i nie jest otwarty

14.05.2013 19:00
odpowiedz
Czort
64
Centurion

Czytałem na ich forum iż będzie totalny wipe postaci po skończonych testach beta, i teraz nasuwa się pytanie po testach closed czy open będzie/był ten wipe.
Następne co z ludźmi którzy w fazie open wydali zeny, za dużo niejasności ;)

A ogólnie to gra jest całkiem ciekawa i można jej poświęcić więcej czasu.

14.05.2013 19:42
odpowiedz
H3r3TiCoS
4
Junior

Mnie tam jednak wieje trochę nudą.

14.05.2013 20:16
odpowiedz
kubas246
65
Pretorianin

@Czort
Wipe był po zakończeniu closed bety. Od teraz już ma ich nie być, więc jeśli ktoś wyda Zeny (których wcale kupić nie trzeba, Astral Diamonds można wymienić na Zeny) to nie ma się co martwić.

14.05.2013 20:21
odpowiedz
Topolas
55
Pretorianin

Pograłem, pograłem. Niby w jakimś stopniu innowacyjna, ale jednak bardziej podoba mi się gameplay z Guild Wars 2.

14.05.2013 21:45
odpowiedz
Scatterhead
103
volvo plz

Mnie gameplay GW2 znudzil po pierwszych 10 minutach i nie tknalem tego wiecej, a Neverwinter od raazu przyciagnal na wiele godzin

15.05.2013 08:05
odpowiedz
kycol
21
Legionista

Potwierdzam - wieje nudą. Mam postać na 47 poziomie i straciłem już zapał. Questy i świat to tak jak koledzy pisali wyżej. Same podziemia to tez nuda. Walki z bossami to niemal w 100% powtarzalny schemat "unikaj czerwonego gówna na ziemi i poradź sobie z falami trash mobów, które przyzywa boss co jakiś czas".
Co to questów z Foundry - bardziej dla maniaków RP do których się nie zaliczam.
Ogólnie pograć można ale nie dajcie się nabrać na wydanie złotówki na tę grę (tak jak ja) ponieważ nawet się nie obejrzycie i już Wam gra zbrzydnie.

15.05.2013 10:27
odpowiedz
Belor
61
Pretorianin

hmm Autor chyba nie zwrócił uwagi na to że gra to niemal identyczna kopia Star Trek Online. Te same animacje , ten sam silnik, foundry . Identyczne menu. Jedyne co różni te gry to uniwersum i lekko upgradniety combat...

Crypic poszedł na sporą łatwiznę..

15.05.2013 15:33
odpowiedz
Mosak2007
1
Junior

Potwierdzam wypowiedź wyżej, kopia StarTreka. Sam świat wciąga ale nie na długo. Trochę się rozczarowałem. Wolałbym standardowego D&D z pauzą :)

15.05.2013 17:14
odpowiedz
Aw'lich
11
Legionista
5.5

Kilka lat temu miała wprawdzie miejsce premiera Dungeon & Dragons Online, ale akcja tego tytułu toczyła się w stworzonej niedawno krainie Eberron. Autorzy Neverwinter nie popełnili tego błędu

lol, Neverwinter Online nawet nie ma startu do DDO

15.05.2013 18:26
odpowiedz
patuzi
53
Pretorianin

Grałem, i powiem, że system walki nawet nieźle im wyszedł, ale ogólnie, to gra rozczarowuje (nawet jeśli beta). Jeśli ktoś lubi taki system walki, to wydaje mi się, że TERA (też już F2P) jest znacznie lepsza (do WoWa nie porównuję, bo to nie ma najmniejszego sensu, nawet jeśli sam w formie nie jest od dwóch dodatków). Imho - źle nie jest, ale mogło być znacznie lepiej. Czekamy na pierwsze (oficiajlne) opinie z beta testów The Elder Scrolls Online ...

15.05.2013 21:50
odpowiedz
hellbox
24
Legionista

Przez te parę lat z WoW'em teraz każdy inny mmorpg mnie nudzi. Nie wiem co WoW ma w sobie ale przyciąga w odróżnieniu od tej gry czy tez gw2.

16.05.2013 01:19
odpowiedz
wkopi
12
Legionista

A ja wbilem lvl 60 i dostałem bana bez żadnego wyjaśnienia i powiadomienia na maila... tak sie tam traktuje graczy....pozdro

16.05.2013 08:07
odpowiedz
Dymion_N_S
178
Bezimienny
6.5

Jak dla mnie, niczym nie wyróżniająca się gra MMO, z Neverwinter Nights nie ma absolutnie nic wspólnego poza samym tytułem. Zgadzam się też ze zdaniem Aw'lich - daleko mu do DDO.

17.05.2013 00:12
odpowiedz
Gileadrael
28
High Admiral

Sądząc z opisu - DDO nie sięga do kostek :) Grafikę ma lepszą, cała reszta gorsza.

28.05.2013 01:50
odpowiedz
Nolifer
96
The Highest

Gra póki co ma bardzo dużo exploitów i bugów , które zaburzają balans . Jeżeli tego nie naprawią - gra upadnie .

28.05.2013 10:37
odpowiedz
_dZZ_
9
Centurion

Gracze są w stanie sporo wybaczyć, jeśli tylko setting im odpowiada. Nawet pozapominają, że produkt w aktualnej fazie jest lekko mówiąc niedopracowany, co raczej uczciwemu graczowi nie sprzyja. Taki ToR mimo fatalnego startu, tragicznych, nieprzemyślanych zmian za czasów abonamentu po przejściu na P2W aka F2P trzyma się nieźle.

Każda potwora znajdzie swego amatora ;)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze