ocena redakcji
7.0
oceń grę
więcej
zobacz więcej

Recenzja gry Neverwinter - dynamiczna rozwałka w Dungeons & Dragons

Ambitnie zaprojektowane realia D&D tworzą znakomitą alternatywę dla rynkowych gigantów MMO. Szybka rozgrywka w połączeniu ze znakomitą grafiką i możliwością tworzenia własnych questów wróży Neverwinter powodzenie na rynku, o ile twórcy wyeliminują wady.

14 lipca 2013 7.0/10
• strony :1234
PLUSY:
  1. dynamiczne walki;
  2. edytor zadań;
  3. intuicyjny system pomocy w rozgrywce;
  4. ładna grafika;
  5. eventy zachęcają do zabawy graczy na każdym poziomie;
  6. świetne połączenie MMO z action RPG;
  7. dobre narzędzie do wyszukiwania grup;
  8. ciekawy system profesji wytwórczych.
MINUSY:
  1. małe zróżnicowanie wyglądu ekwipunku, gracze tej samej klasy prezentują się niemal identycznie;
  2. źle zorganizowany czat;
  3. słabo zbalansowane PvP, AFK w PvP, wpływ realnych pieniędzy na balans w grze;
  4. drogie mikrotransakcje;
  5. zdecydowanie zbyt wolne rozwijanie profesji wytwórczych, niezgrane z doskonaleniem postaci.

Neverwinter było z pewnością jednym z bardziej wyczekiwanych tytułów 2013 roku. Atmosferę podgrzewały przede wszystkim oczywiste odniesienia do udanej serii Neverwinter Nights. I tu psikus – gra nie jest kolejną częścią znanych RPG, ale z pewnością nikt z wielbicieli klimatów fantasy nie poczuje się z tego powodu zawiedziony. Świat tej produkcji odwołuje się do uniwersum Forgotten Realms i licznych powieści w nim osadzonych, co stanowi swego rodzaju gwarancję ciekawej fabuły w realiach Dungeons & Dragons.

Cryptic Studios uzupełniło swój dorobek science fiction o produkt fantasy, stanowiący również konkurencję dla wiodących „darmówek” na rynku MMO. Pozycję tę trudno nazwać innowacyjną, aczkolwiek każdy aspekt świata i rozgrywki wzbogacono jakimś smaczkiem, dzięki czemu Neverwinter wydaje się dziełem niebanalnym, przynajmniej na początku. Jego dużym plusem jest niewątpliwie Odlewnia, pozwalająca tworzyć własne misje, a nawet całe kampanie. To narzędzie o dużych możliwościach, dające szansę na wykreowanie bogatej opowieści i zaprojektowanie lokacji z najdrobniejszymi detalami.

Zwiastun gry Neverwinter opublikowany z okazji jej premiery.

Zwiastun gry Neverwinter opublikowany z okazji jej premiery. [2:09]

Neverwinter okazuje się całkiem przyjemne dla oka: dopracowana i szczegółowa oprawa wizualna umila eksplorację, wraz z rozwojem fabuły odkrywamy świetnie zaprojektowane lokacje, a w trakcie walk podziwiamy niezłe animacje. Świat w grze nie jest może tak realistyczny jak choćby w The Elder Scrolls Online, ale specyficznym klimatem przyciąga, zaciekawia, a w niektórych momentach nawet zachwyca. Natrafiamy na mnóstwo miejsc, gdzie można się zatrzymać i poczuć jak japoński turysta, zapychając dysk dziesiątkami obrazków.

Mechanikę w Neverwinter oparto na zasadach czwartej edycji Dungeons & Dragons zmodyfikowanych tak, aby pozwolić na bardziej dynamiczne starcia. Gracz ma do wyboru sześć zróżnicowanych ras, m.in. ludzi, elfów, krasnoludy i diablęta oraz kilka klas zrealizowanych w typowej formule: tank (Guardian Fighter), DPS (m.in. Trickster Rogue) i medyk (Devoted Cleric). Opcje modyfikowania wyglądu bohaterów nie są może zaawansowane, ale wystarczają do stworzenia wyróżniającej się postaci. Ciekawostkę stanowi szansa napisania własnej historii, która będzie widoczna dla innych użytkowników. Jeśli więc chcielibyście pograć w klimatach prawdziwego RPG, tytuł Cryptic Studios absolutnie to umożliwia.

Co nagle to po diablę. - 2013-07-14
Co nagle to po diablę.

Neverwinter oferuje bardzo rozbudowany tutorial, który docenią przede wszystkim nie zaprawieni w boju nowicjusze. Przez pierwsze 10 poziomów na okrągło dostajemy pomocne wskazówki i dymki z wyjaśnieniem kolejnych mechanizmów gry. System ten jest tak rozwinięty, że skutecznie poprowadzi wszystkich tych graczy, którzy z MMO nie mieli dotąd do czynienia. Weterani muszą ten fakt przeboleć.

Tekst przygotowany na podstawie wersji PC.
inne
Recenzja gry ArcheAge – świetne sandboksowe MMO

Recenzja gry ArcheAge – świetne sandboksowe MMO

Długo musieliśmy czekać na zachodnią edycję najbardziej rozbudowanej gry MMO ostatnich lat. Przez ostatnie miesiące twórcy ArcheAge w pocie czoła pracowali, aby dostarczyć gotowy produkt do rąk europejskich i amerykańskich graczy. Czy było warto czekać?  recenzja gry

World of Tanks - recenzja gry

World of Tanks - recenzja gry

Zapach benzyny o poranku, skraplający się na suficie pot artylerzysty i dźwięk gąsienic stukających o bruk - czyli darmowy bilet na front drugiej wojny światowej. Czy warto wyruszyć w tę podróż z World of Tanks?  recenzja gry

Tytuł, który nie zawiódł - recenzja gry Star Wars: The Old Republic

Tytuł, który nie zawiódł - recenzja gry Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic – tytuł, na który z niecierpliwością czekało tysiące graczy. Tytuł, który nie zawiódł. Trudno w tej grze spotkać niezadowolone osoby. Studio BioWare spisało się na medal.  recenzja gry

ocena vs oczekiwania

Według naszych czytelników gra Neverwinter w wersji PC jest rozczarowaniem – oczekiwania przed premierą były wyższe niż aktualna średnia ocena użytkowników.

8.4

ocena czytelników

932 ocen czytelników

8.8

oczekiwania przed premierą

408 głosów czytelników

Neverwinter - screen - 2014-04-23 - 281389Neverwinter - screen - 2014-04-23 - 281388Neverwinter - screen - 2014-04-23 - 281387Neverwinter - screen - 2014-04-23 - 281386Neverwinter - screen - 2014-04-23 - 281385Neverwinter - screen - 2014-04-23 - 281384Neverwinter - screen - 2014-04-23 - 281383Neverwinter - screen - 2014-04-23 - 281382Neverwinter - screen - 2014-04-23 - 281381Neverwinter - screen - 2014-04-23 - 281380

komentarze czytelników (60)


NocnyT  2013-07-16 - 10:55

to dziwne że oceny expertów 9,5 o cena graczy 8,6 ocena redakcji 7.0(,,recenzja,,) :P to pewnie winna tego że experci i gracze to gamonia :P

Kilgur  2013-07-16 - 14:39

NocnyT -> no kto te recki sprawdza u nich koleś myśli że pozjadał rozumy tak samo jak koleś z tvgry co powiedział że gra jest łatwa ja np. żeby sobie radzić robiłem foundy by mieć postać silniejszą Gra nie jest latwa gra jest banalna :P poziom endgame porownalbym do poziomu dungeonow hc z wowa WotLK, ostatni dungeon CN troche trudniejszy, ale nie specjlnie :P osobiscie w 5 tygodni sam wyfarmilem gear na 2 postaciach zrobilem 3 i juz mi sie znudzilo, nie gralem wieceej niz 3h dziennie. Moj znajomy w 2 tygodnie wyfarmil best in slot magiem :P

wert  2013-07-16 - 14:41

Czy JohnsonCase i ValardFerr to te same osoby, bo takie mam wrażenie :-) Poza tym wipisujesz/cie takie rzeczy tak jakbyście nie mieli do czynienia z innymi grami MMO RPG - noż kurde super kustomizacja ubranka bo sobie można pomalować farbkami ... mógłbym tak wiele Ci opisać braków w Twoich komentarzach podając uzasadnienia i wywody analityczne, ale jest tego tak dużo, że aż za dużo. Poza tym, nie piszcie takich rzeczy, że cały pakiet dostaje się na każdą nową postać, skoro w opisie niektórych rzeczy z pakietu jest podane, że są tylko dla jednej postaci. A astralne diamenty to są chyba na konto - jak wybierzesz jedną postacią to już drugiej nie ma co wybrać (tak na logikę - jak by tak nie było to zakładam postać, biorę 600 k diamentów, kupuję zen (kupuje się na konto), kasuje postać, zakładam nową jeszcze raz biorę 600 k i tak w nieskończoność). No chyba, że tak jest - to sorry. Ja też należę do tych co, puki co, bawią się dobrze bez farmienia diamentów.

Kilgur  2013-07-16 - 15:55

wert -> z packow pety i mounty sa bind to account + z tego najdrozszego enchant do broni i chyba bron :) ad jest na bank jednorazowego wydania :) Zreszta AD farmi sie banalnie problem taki ze mozna z nudow umrzec w tej grze :P

tomzkat  2013-07-17 - 21:09

Prawda jest taka .że nie ma aktualnie lepszej gry on-line . Prawda jest taka ,że za chwilę będzie : The elder scrolls ! on-line

Marder  2013-07-17 - 21:40

Prawda jest taka że nie ma dobrej gry która jest f2p. Nawet jak na początku wydaje się, że jest ok to później ujawnia się syndrom mikropłatności. Płacisz to gra Ci idzie szybko i łatwo, nie płacisz masz problem z powolnym rozwojem a w trybie pvp Ci co płacą mają przewagę.

NocnyT  2013-07-18 - 00:42

tomzkat-->Prawda jest taka .że nie ma aktualnie lepszej gry on-line . Prawda jest taka ,że za chwilę będzie : The elder scrolls ! on-line-ale wierz to ma być podobno płatną grą Marder-->Prawda jest taka że nie ma dobrej gry która jest f2p. Nawet jak na początku wydaje się, że jest ok to później ujawnia się syndrom mikropłatności. Płacisz to gra Ci idzie szybko i łatwo, nie płacisz masz problem z powolnym rozwojem a w trybie pvp Ci co płacą mają przewagę.-no ale w neverwinter masz itemy ale w trakcje przygody można odnaleść lepsze a ad są tylko na jedną postać

NocnyT  2013-07-18 - 06:01

Marde-gra musi na siebie zarobić :P

TobiAlex  2013-07-18 - 06:52

Dokładnie, skąd nagle zdziwienie, że kiedyś trzeba zapłacić? Niby jak te firmy miałby się utrzymać?

Marassex  2013-07-19 - 16:32

Witam Czy istniją już grupy podobne do tych z pierwszej części. Kiedy to on-line odgrywało się role i postaci w sesjach, prowadzonych przez mistrza gry ? Siedząc przy komputerze po 20 - 30 godzin ? Czy jest to zwykła młócka ?

aope  2013-07-19 - 16:36

Marder - Path of Exile. Jedyne znane mi prawdziwe f2p, gdzie opłaty to wyłącznie kosmetyka i gdzie płacący nie ma absolutnie żadnej przewagi w czymkolwiek.

TobiAlex  2013-07-19 - 21:39

aope poczekaj z pół / rok, jak nikt nie będzie kupował tych "ubranek" :)

NocnyT  2013-07-20 - 05:58

nie niema żadnych takich grup bo to nie neverwinter nights a nawet nigdy nie miało nim być ale jest coś takiego jak Foudy gdzie gracze robią własne zadania dla innych a ludzie je oceniają i tają ,,napiwki,, :)

NocnyT  2013-07-20 - 06:04

aope Path of Exile jeszcze w pełni nie wyszło do wyjścia zapewne wiele rzeczy będzie płatne bo to jest typowy hack slesher w stylu dziablo 3 :P

Bri  2013-07-20 - 09:32

Gra jest fajna, po prostu fajna. Nie musisz specjalnie inwestować (chyba że chcesz fast&top). Fajnie prowadzony jestem jako pojedynczy gracz choć taki SWTOR jest pod tym względem (singlowym) o wiele lepszy. Nie czuje się niestety klimatu Neverwinter, ani Baldura. To mmo praktycznie nijak nie jest z tamtymi grami związane, nie ma tamtego klimatu ale na pewno nie można powiedzieć że nie ma swojego. Najważniejsze dla mnie w każdej grze jest to czy gra jest w sanie mnie zauroczyć i zatrzymać po przekroczeniu tego momentu gdy już znam niemalże wszystkie zasady gry, a moje działania idą w rutynę. NWO jak na razie trzyma mnie i nie puszcza :) zobaczymy co będzie jak dobije do max lev. Wielkim minusem dla mnie jest brak otwartego świata. System walki za to bardzo mi przypadł do gustu.

Marder  2013-07-20 - 13:18

aope ---- Póki co tak jest. Ale, no właśnie... do czasu. Myślę, że lepiej kupić grę raz a porządnie. Przynajmniej człowiek wie że nikt nie jest faworyzowany a jeśli ktoś ma lepszą broń to wynika to z tego, że swoje godziny w grze spędził, a my też będziemy ją mieć po wbiciu odpowiedniego levelu. W f2p zawsze masz tą świadomość że ktoś Cię kroi bo kupił sobie paczkę granatów albo amunicje która zadaje podwójne obrażenia a nie dlatego że jest lepszy.

Adamus  2013-07-21 - 14:21

Kolejna gra, która została stworzona do wyciągnięcia kasy z kieszeni potencjalnych graczy. Oczywiście można grac i nie wydawać ani gorsza, ale żeby otrzymać mounta z 110% prędkością (naprawdę pozwala od 20 lev skrócić czas przemieszczania się o dodatkowych kilkanaście godzin), mocnego towarzysza (nieoceniona pomoc w grze solo) , jak również niezłe wyposażenie na 60 lev. trzeba albo wydać trochę kasy (nawet nie mało, bo Zen, za które kupuje się wartościowe itemki, tanie nie są, albo poświecić na granie ładnych kilka-kilkanaście tygodni (ale jeżeli ktoś nie ma czasu na tracenie dziesiątek godzin, żeby zarobić kilkaset tysięcy, albo i więcej potrzebnych diamentów, które są środkiem płatniczym na AH, to nie ma wyjścia). Samo dojście do 60 lev, jest absurdalnie proste i grając po kilka godzin dziennie bez jakiejkolwiek pomocy jesteśmy w stanie to zrobić w ciągu góra 2 tygodni a mając oparcie w gildii, albo kogoś, kto nas wspomoże wystarczą spokojnie 2-3 dni. Rozgrywka nastawiona jest niestety tylko na eliminowanie kolejnych przeciwników, a historia która jest w poszczególnych questach opowiadana, podobna jedna do drugiej i nie mamy możliwości podjęcia jakiekolwiek wyboru. Od 20 lev. p ...

Ethmir  2014-02-14 - 22:18

Gra bardzo wkręcająca dla ludzi tęskniących za ciągłym napieprzaniem by tylko zdobyć ten hełm - "jeszcze dwa runy i ide spać.. albo nie, pójdę jak dropnie. Kurrrr**** !!!! Party się rozpadło !" xD Trudno o dobrą polską solidną grupę gdy wszyscy zagrindowani, ale nie jest źle, polaków masa, system auto-doboru coraz ro lepiej działa, a system wymiany diamentów na zen (za real kaskę waluta) naprawdę zadowala w porównaniu do innych tego typu systemów. Minusem według mnie może być jednie masakryczny ping w mieśce głównym, oraz podczas czy na ekranie sporo się dzieje - czasem sam nie wiem czy wcisnąć unik, czy może zagrać jak szopen ? xDD Moja ocena: 8.0/10 - 0.5 za brak pożądnego wiki - 0.25 za mniejsze bugi, czasem zyskowne i przyjemne, ale na ogół irytują po nocach - 0.75 za lagi/ping - 0.5 za ograniczenie dzienne dotyczące szlifowania diamentów Mój nick in-game: Ethmir@funkyarch (Łucznik z nazwy - na ekranie pomykam jak piorun bo tak to powinno wyglądać ^^)

Nolifer  2014-07-24 - 02:32

Gra po roku zdecydowanie poszła w dobrym kierunku. Wyszły 3 rozszerzenia, w planach jest 4. Wypełniła jakaś tam nisze w stosunkowo dobry, darmowych grach MMORPG, co tylko cieszy.

Nomed Sadpedfis  2014-10-02 - 16:27

Po 4 module gra się bardzo posypała, olbrzymia ilość błędów często uniemożliwiająca grę. Tylko dla baaardzo cierpliwych i wyrozumiałych