Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

SimCity Przed premierą

Przed premierą 16 sierpnia 2012, 12:34

autor: ElMundo

Graliśmy w SimCity, godną następczynię "czwórki"!

Produkcja nowego SimCity wkracza w decydującą fazę – mieliśmy okazję sprawdzić, czy wszystkie pomysły twórców znajdują zastosowanie w wirtualnej, miejskiej rzeczywistości!

Przeczytaj recenzję Recenzja gry SimCity - duże problemy małego miasta

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Powrót serii SimCity to dla wielu graczy jednocześnie wspomnienie długich godzin spędzanych nad tworzeniem własnej, tętniącej życiem metropolii za sprawą pamiętnej „czwórki”, jak i nadzieja, że najnowsze dzieło studia Maxis będzie godnym spadkobiercą tego wspaniałego tytułu sprzed lat. Nadchodząca wielkimi krokami kontynuacja miejskiej sagi ma pokazać, że na rynku cały czas jest miejsce dla pozycji opartych na klasycznych koncepcjach, choć niestroniących od nowych rozwiązań. Jednym ze znaków jednoznacznie wskazujących, że kolejna odsłona cyklu idzie z duchem czasu, jest nadspodziewanie duża ingerencja sieciowych komponentów w strukturę rozgrywki.

Jednym z ważniejszych elementów składowych produkcji studia Maxis stanie się CityLog, czyli internetowy panel społecznościowy, stworzony na wzór rozwiązania zastosowanego w innych grach wydawanych przez EA – wystarczy wspomnieć chociażby Battlelog zaimplementowany w trzecim Battlefieldzie czy Autolog będący istotną częścią ostatnich odsłon serii Need for Speed. Jego podstawową funkcją ma być oczywiście możliwość porównywania naszych osiągnięć z rezultatami znajomych, co wzmocni poczucie rywalizacji pomiędzy poszczególnymi użytkownikami – dodatkowo wirtualni zarządcy miast otrzymają pewne profity w zamian za udane próby pobicia wyników innych burmistrzów. Co jakiś czas pojawią się również specjalne wyzwania, dotyczące różnych sfer funkcjonowania naszego miasta – w zamian za ich wykonanie zyskamy nie tylko punkty doświadczenia, ale i dostęp do budowli, które wcześniej nie mogły zostać wzniesione ze względu na brak funduszy bądź niedostateczny rozwój metropolii.

Kolejny panel zawiera informacje na temat globalnego rynku – znajdziemy tam wykresy pokazujące trendy w poszczególnych jego segmentach oraz branżach, jak również wahania cen surowców i produktów pochodnych. Zestawienia mają być prezentowane tak w ujęciu ogólnoświatowym, jak i lokalnym, dlatego będziemy mogli przekonać się, jak kształtuje się sieciowa gospodarka SimCity. Nie zabrakło również miejsca dla różnego rodzaju statystyk i tabel przedstawiających wyniki graczy w poszczególnych aspektach zarządzania wirtualnym miastem, dzięki czemu ujrzymy jak na dłoni, ile brakuje nam do osiągnięć najlepszych. Autorzy planują także dodanie specjalnego sklepu, w którym wymienimy zdobyte punkty na specjalne uprawnienia i budynki, choć na razie nie ujawniono bardziej szczegółowych danych odnośnie tej kwestii.

Po krótkiej prezentacji kolejnego rozszerzenia sieciowego modułu produkcji studia Maxis przyszła pora na to, na co czekaliśmy praktycznie od pojawienia się pierwszego zwiastuna gry – twórcy udostępnili do testów grywalne demo nowego SimCity. Choć trwało ono tylko kilkadziesiąt minut, wystarczyło zaledwie parę chwil, by sprawdzone schematy znane głównie z poprzedniej części serii zaczęły sprawnie i efektywnie funkcjonować. Nawigację po stworzonym uprzednio małym miasteczku ułatwia naprawdę wygodny i intuicyjny interfejs – menu budowy i wszystkie narzędzia potrzebne do wznoszenia kolejnych stref czy budynków użyteczności publicznej znajdziemy bardzo szybko, nie brakuje też różnorodnych filtrów pokazujących np. dostęp poszczególnych budowli do bieżącej wody czy sieci elektrycznej.

Widzieliśmy grę SpellForce 3 – efektowna hybryda gatunków RPG i RTS
Widzieliśmy grę SpellForce 3 – efektowna hybryda gatunków RPG i RTS

Przed premierą

Na kilka miesięcy przed premierą SpellForce 3 robi wrażenie przemyślanej, rozbudowanej hybrydy gatunków RPG i RTS. Produkcja studia Grimlore Games ma spore szanse, by zdobyć uznanie nie tylko fanów serii, ale i przyciągnąć nowych graczy.

Widzieliśmy grę The Guild 3 – gra o kupiecki tron
Widzieliśmy grę The Guild 3 – gra o kupiecki tron

Przed premierą

Trzecia odsłona średniowiecznych symulatorów kupieckich nadchodzi wielkimi krokami. Znowu przyjdzie nam bogacić się, rozwijać i dbać o swoją rodzinę, a dodatkowo rywalizować z tajnymi stowarzyszeniami. Czas na grę o kupiecki tron.

Widzieliśmy grę Frostpunk – nadchodzi zima stulecia
Widzieliśmy grę Frostpunk – nadchodzi zima stulecia

Przed premierą

Wreszcie zobaczyliśmy w akcji nowe dzieło 11 bit studios. I wiecie co? Frostpunk to chyba najlepsza gra tych targów. Totalna nisza, ale i totalna masakra.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
16.08.2012 13:53
Ferrou
40
Centurion

Zapowiada się wyśmienicie - "czwórka" była świetna ale z tego co można przeczytać w artykule zapowiada się iście spektakularny "come back" serii :)

16.08.2012 14:29
odpowiedz
MacioraMZ
43
Generał

Mam nadzieję, że grę będzie można modować, jak SimCity 4.

16.08.2012 14:32
odpowiedz
szyszka_PC
45
Generał

Również nie mogę się doczekać. Codziennie wchodzę na oficjalna stronę, żeby tylko sprawdzić, czy jest coś nowego. Jestem SimCity-Maniakiem ^^

Bardzo mi się podoba, że samochody w tej odsłonie nie znikają i w dodatku muszą gdzieś zaparkować ;-)

16.08.2012 16:40
odpowiedz
bistuskot
31
Centurion

Tytuł artykułu mnie zachęcił do tego SimCity ale po przeczytaniu artykułu i obejrzeniu tego filmiku emocje i radość opadły. Na co na siłę wpieprzają do SIMCITY(!) jakieś CityLogi? Mają zamiar w maju 2013 wprowadzić SimCity Premium? Kupno simoleonów za $$? A może dodatkowe budynki w cenie dwóch dolców za sztuke? Czekałem na to SC ale ostatnia pazerność EA mnie do niego wystarczająco zniechęciła. Czemu budynki specjalne stawia się jak klocki, nie ma żadnych rusztowań, procesu budowy skoro silnik ma takie możliwości. Jak na razie widzę w tym połączenie Społeczności z czwórką i dodatkiem CitiesXL co mi się nie podoba. Ale do premiery jeszcze sporo czasu więc może wyjdzie więcej rzeczy dobrych niż złych, przynajmniej dla mnie.

16.08.2012 17:47
odpowiedz
DogGhost
104
The Way of The Samurai

bistuskot -> Obawiam się, że możesz mieć rację co do polityki EA. Recenzowałem Sims Social, grałem trochę w SimCity na facebooku i nie podoba mi się sposób w jaki próbują wyciągać kasę od graczy. W tym SC prędzej czy później też mogą pojawić się takie płatne dodatki.

16.08.2012 20:46
odpowiedz
dj_sasek
77
Freelancer

Jedno zasadnicze pytanie. Czy da radę grać w tą grę bez dostępu do internetu?

16.08.2012 20:51
odpowiedz
Kooclow
42
Gamer

Czekam z niecierpliwością. Pamiętam jak się noce zarywało tylko po to by pograć w SimCity ;p

16.08.2012 22:28
odpowiedz
Ixomunai
41
Pretorianin

Nie kupię do czasu informacji, czy będą gówniane DLC czy nie. Jak będą to...

17.08.2012 00:54
odpowiedz
bistuskot
31
Centurion

DogGhost-> Ale najgorsze jest to, że oni te mikropłatności umieszczają w pełnej grze za którą musimy płacić, w grach typu Play4Free rozumiem, że takie coś było jest i będzie bo swoje zarobić muszą ale do cholery w normalnej grze?! Zaraz się pewnie zlecą i powiedzą "nie chcesz to nie kupuj, nikt cie nie zmusza" tyle, że ja kupując pudełkową grę za ok 210zł bo tyle pewnie będzie kosztować oczekuje, że dostane pełny, gotowy i grywalny produkt bez jakiś ograniczeń i braków. Pewnie będzie tak jak z BFem 3, na początku wszystko ładnie pięknie a potem wysyp tego dziadostwa typu odblokowanie za $$ całego pakietu broni dla danej klasy...

17.08.2012 10:09
odpowiedz
Stra Moldas
93
Wujek Samo Stra

Duże nadzieje wiążę z tą produkcją. Mam nadzieję, że wypali na 100%. :)

17.08.2012 12:32
odpowiedz
Procne
4
Junior

Z każdym kolejnym newsem nowe Simcity ukazywane jest coraz bardziej jako gra MMO, co mnie dołuje. Nadal nie wiemy jak wielkie miasta będziemy mogli budować, ani jak bardzo ograniczony będzie pojedynczy gracz.

Nawet jeśli zdecyduję się kupić grę i zainstalować Origin (o zgrozo!) to przynajmniej kilka miesięcy po premierze, i po przygodzie z wersją demo (lepiej żeby taka była), jeśli się okaże, że gra rzeczywiście może dać radochę staremu 26-letniemu bykowi. I jeśli polityka EA co do serwerów, DLC i ewentualnych subskrypcji / wersji "premium" nie odrzuci.

Co do zadawanych pytań:
- Do gry będzie wymagane stałe połączenie z internetem, a już na pewno przy logowaniu, ładowaniu i zapisywaniu miasta.
- Maxis twierdził, że ma w planach obsługę modowania, ale nie w dniu premiery. Należy oczekiwać, że modowanie będzie sięograniczać jedynie do projektowania wyglądu budynków (a-la Spore zapewne), jako że jest to gra MMO i wszelkie mody ingerujące w mechanikę gry nie mają prawa bytu
- Możemy być pewni, że DLC się pojawią, i to szybko. Już wersja Deluxe to na dobrą sprawę DLC - nowe budyneczki. Nie wierzę by EA nie wprowadziło tych budynków jako osobne DLC tuż po premierze, dla osób bez edycji Deluxe. Zresztą wystarczy popatrzeć na Simsy - cała seria utrzymuje się na wszelkiego rodzaju płatnych rozszerzeniach.

17.08.2012 20:18
odpowiedz
StoogeR
131
Generał

bistuskot => A nie da sie zrobic pelnej, gotowej i grywalnej gry, po czym i tak dorzucic pare extra platnych rzeczy? Czy uznajesz simcity 4 za pelna i grywalna gre? Zakladam, ze tak. No to dorzuc teraz kilka platnych dlc, a nawet drobne rzeczy jak dodatkowe budynki za jakies grosze czyli standardowy system mikrotransakcji. W takim wypadku gra nagle stanie sie niepelna i niegrywalna?
Wszystko zalezy od tego jak taka podstawka bedzie wygladac. Jezeli nie bedzie to jakies okrojone gowno, to nie mam nic przeciwko platnym extrasom. Nie znaczy to oczywiscie, ze rzuce sie na jakas pierdolke za gruba kase, cena musi byc adekwatna.

17.08.2012 22:55
odpowiedz
bistuskot
31
Centurion

StoogeR-> Chodzi mi o to, że kupując gre chcę w nią grać na równi z innymi bez żadnych dodatkowych opłat, w szczególności biorąc pod uwagę to, że szykuje się własnie jakieś MMO. Płace raz i chce grać bez żadnych ograniczeń. Jak już pisałem niech robią sobie tak w grach typu P4F a nie w czymś za co żądają niemałą kase. Chcą doić z ludzi jak najwięcej kasy, to chociaż by się pofatygowali i zrobili SimCity MMO z prawdziwego zdarzenia a nie jakieś cukierkowe badziewie na Facebooku.

18.08.2012 01:45
odpowiedz
StoogeR
131
Generał

bistuskot => Ale jak dobrze pamietam, nowe simcity bedzie gra gdzie gracze beda wspolpracowac bardziej niz rywalizowac.
Poza tym kto mowi o dodatkach dajacych przewage. Gralem w pare mmo i nawet jakies stare f2p z mikrotransakcjami majace mase rzeczy za gruba kase do kupienia nie dawaly zadnej bezposredniej przewagi. Jakies pety zbierajace dropa czy szybsze expienie to tylko dla wygody. W dalszym ciagu moglem nic nie placic i stanac jak rowny z rownym do duela z przeciwnikiem na podobnym poziomie, nawet jezeli ten wydal setki $ na pierdoly w sklepiku.
Zdecydowanie nie jestem zwolennikiem polityki p2w (pay to win), ale bardzo rzadko to widuje (choc u EA sie to juz zdarzalo, np BF heroes). Moze tu nie bedzie tak zle, a dodatki beda przemyslane tak by nie psuc balansu.

25.08.2012 14:23
odpowiedz
Nolifer
98
The Highest

Bardzo czekam na nowe SimCity i z tego co widzę , na pewno się nie zawiodę . No cóż pozostaję czekać tylko do lutego :)

27.08.2012 07:53
odpowiedz
gerth
57
Pretorianin

Szykują się megauproszczenia (w celu "umasowienia" gry dla głąbów - głąb też ma kasę) i masa uciążliwych mikropłatności i14dodatków (jak w Simsach). Wszystko w imię maksymalizacji zysku.
Niestety, stare strategie odchodzą do lamusa i wkrótce będą tworzone przez niszowe firmy, nieformalne grupy.

30.08.2012 14:31
odpowiedz
szyszka_PC
45
Generał

gerth -> Jakieś dowody? Sami twórcy się wypowiadali, że to nie będzie gra dla idiotów. Mówiąc, że nie chcą zrobić zbyt skomplikowanej gry, mieli na myśli interfejs, a nie samą grę. Prostowali to. No ale naburmuszony internauta wie lepiej...

21.10.2012 19:09
odpowiedz
gerth
57
Pretorianin

Nie naburmuszony internauta a raczej zatroskany fan serii. Po wydaniu Civ5 i trendach jakie są w branży (na czym się robi biznes? Na sprzedaży traktorków w Farmville) mam po prostu obawy że gra będzie megauproszczona. Mam po prostu nadzieję że będzie uproszczony interfejs ale nie sama rozgrywka a płatne dodatki to będą np mapy z układem ulic (jak plansza Nowego Jorku w CitiesXL) a nie kluczowe elementy rozgrywki (jak dodatek Gods w Civ5)

21.10.2012 20:12
odpowiedz
David Shepard
61
Metal

Zapowiada się świetna gierka. Bardzo podoba się mi taki styl grafiki. Mam nadzieje że gra nie będzie za bardzo uproszczona i że nie będzie tysięcy dlc dodających np. nową teksturę domku albo lampy....

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze