Drakensang Online Przed premierą

Przed premierą 15 września 2011, 11:36

autor: Hed

Drakensang Online - testujemy przeglądarkowe Diablo

Przeglądarkowa odsłona serii Drakensang nie ma zbyt wiele wspólnego z RPG studia Radon Labs, ale mimo wszystko zasługuje na uwagę i nie wątpię, że spodoba się fanom Diablo.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji WWW.

Wielu z nas podchodzi z lekceważeniem do gier przeglądarkowych, traktujące je jak skarłowaciałe kuzynostwo pełnokrwistych produkcji. Wydawcy pokroju firmy Bigpoint kolejnymi projektami udowadniają, że ten segment branży może zrodzić także ciekawe i rozbudowane tytuły. Do tej kategorii będziemy mogli niedługo zaliczyć Drakensang Online, czyli sieciowy hack'n'slash w stylu Diablo, w który pogramy za darmo. Postanowiliśmy sprawdzić, jak ten twór, będący obecnie w fazie otwartej i ogólnodostępnej bety, ma się do poprzednich odsłon serii i czy rzeczywiście zasługuje na uwagę.

Poprzednie części cyklu Drakensang korzystały z licencji „Das Schwarze Auge”, czyli bardzo popularnego w Niemczech systemu RPG, który w świecie gier został wykorzystany także w serii Realms of Arkania. W przypadku wersji online zrezygnowano z tego uniwersum. Trudno powiedzieć, czy to kwestia prawna, czy może założenie, że marka Drakensang jest bardziej znana od swojego dotychczasowego zaplecza fabularnego i tak naprawdę już go nie potrzebuje. Kolejną nowością jest postawienie na poważniejszą i bardziej podniosłą atmosferę. W The Dark Eye oraz The River of Time twórcy chcieli przekazać nie tylko powagę uniwersum, ale też jego jowialność i przaśność. Tym razem raczej nie uświadczymy zbyt wielu knajpianych opowieści lub okazji do poznania lokalnego kolorytu i folkloru.

Wizyta w mieście to jak zwykle w tego typu grach okazja do przyjęcia nowych zadań i kupienia przedmiotów.

W otwartej becie Drakensang Online otrzymujemy do wyboru zaledwie dwie klasy postaci – rycerza Zakonu smoka i maga – które można rozwijać w liniowy sposób. Na każdym z poziomów dostajemy więc automatycznie trochę punktów życia i innych tego typu dodatków oraz możliwość odblokowania nowych ataków czy czarów u odpowiedniego trenera. Drzewko umiejętności jest bardzo nieczytelne, ale to w niczym nie przeszkadza, bo i tak nie dokonujemy w nim żadnych wyborów, a nowych typów uderzeń oraz zaklęć jest niewiele. Najważniejsze jest to, że z czasem stają się one wyraźnie lepsze i wyglądają coraz efektowniej.

Pamiętacie grę Blizzarda o tytule Diablo? Po raz kolejny otrzymujemy dowód na to, że model rozgrywki stworzony przed laty jest nadal aktualny i sprawdza się dobrze. Drakensang Online rozpoczyna się od krótkich zadań pełniących rolę wprowadzenia, by później zabrać nas do właściwego świata gry. Podzielono go na cztery typy lokacji: miasta, w których rozmawiamy z postaciami, przyjmujemy zadania i robimy zakupy; obszary otwarte, gdzie walczymy z potworami i gromadzimy łupy; podziemia, czyli instancje dla jednej osoby lub konkretnej grupy graczy, oraz strefy PvP do walki z innymi uczestnikami zabawy. W nawigacji pomaga prosta podręczna mapa, na której wyświetlają się sugestywne ikonki i znaczniki. Cały świat dostępny w becie składał się z 4-5 miast, kilku lochów i jaskiń oraz łączących je otwartych terenów.

Umiejętności z czasem stają się bardziej widowiskowe. Niestety, rycerz nie otrzymuje ich zbyt wiele.

Miasteczka zaludniono wieloma postaciami niezależnymi, sprzedającymi najróżniejsze dodatki i oferującymi zadania. Zleceń nie jest na razie szczególnie dużo i większość sprowadza się do udania się w konkretne miejsce w celu zabicia pewnej liczby potworów lub zebrania wypadających z nich przedmiotów (część tego typu misji można powtarzać, żeby nabijać doświadczenie i zdobyć więcej złota). Wśród nich zdarzają się jednak bardziej rozbudowane struktury fabularne, w tym wątek główny, w którym podążamy za radami sprzymierzeńców i zjednujemy sobie kolejne osoby. Nie należy spodziewać się tu żadnych uniesień, bo opowieść nie zaskakuje niczym szczególnym i opiera się na motywach typowych dla konwencji fantasy.

Gra wyraźnie nie ma w zanadrzu zbyt wielu lokacji, więc często wysyła nas do tych samych podziemi i zakamarków. Przeczesywanie okolicy jest mimo to w miarę przyjemne, bo potwory atakują sporymi grupami, a tła cieszą oko ładnymi barwami i detalami. System walki okazuje się niezwykle prosty. Pod lewym przyciskiem myszy przypisano podstawowe uderzenie, a pod prawym umiejętności specjalne. Rycerz może zaatakować wszystkich dokoła siebie (cios obrotowy) lub nasączyć broń magią ognia. Do tego dochodzą techniki, które wygodnie przypisać klawiszom od 1 do 6. Na pasku trzynastopoziomowego wojownika znajdzie się chociażby dodatkowa szarża (naskok na przeciwnika).

Wszystko, co wiemy o Mass Effect: Andromeda - tona nowych informacji
Wszystko, co wiemy o Mass Effect: Andromeda - tona nowych informacji

Przed premierą

Tegoroczny "dzień N7" przyniósł ogromną ilość informacji na temat gry Mass Effect: Andromeda. Prezentujemy je Wam w skondensowanej formie, spisane przez fana, który serię zna od podszewki.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Cyberpunk 2077 – czego spodziewać się po RPG większym niż Wiedźmin 3?
Cyberpunk 2077 – czego spodziewać się po RPG większym niż Wiedźmin 3?

Przed premierą

Choć temat Cyberpunka 2077 nie schodzi z naszych ust od ponad czterech lat, mamy bardzo mało informacji o tym, czym będzie nowa gra RPG studia CD Projekt RED. Nie brakuje jednak przesłanek, które dają wyobrażenie, czego możemy oczekiwać.

Komentarze Czytelników (23)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
15.09.2011 11:41
BloodPrince
82
Senator

Czy to jest ta gra z której kiedyś było Gramy Konia?

15.09.2011 11:56
odpowiedz
hedasw
98
Generał

BloodPrince - nie przypominam sobie, żeby było Gramy z tej gry.

15.09.2011 12:10
odpowiedz
Szaku
104
Szaman

[1]@
Może chodzi o LoL* gdzie Krzychu grał?

*- League of Legends

15.09.2011 12:24
odpowiedz
adi123321
97
Generał

gry hack and slash sa nudne...

15.09.2011 12:51
odpowiedz
TobiAlex
106
Senator

Cóż, gra o wiele lepsza od Mythos'a.

15.09.2011 13:34
odpowiedz
MrAks
61
Pretorianin

Bardzo szybko mi sie znudziło.

15.09.2011 13:43
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

Kojarzę tę grę z rekomendacji specjalisty ds. gier diablopodobnych, ks. dr Natanka, więc na pewno to nie byle co.

15.09.2011 14:10
odpowiedz
1 odpowiedź
redan
26
Brodaty Wiking

grałem kilka dni, ale przestałem gdy:
- za często moja postać wpadała "w dziury" na mapie - nagłe spadanie "poziomu życia", mimo, ze wrogów w pobliżu brak. zazwyczaj kończyło się to śmiercią i powrotem do miasta
- znaczne przycięcia w poruszaniu się postaci - klikamy kilka razy na mapie by się przemieścić, a postać stoi w miejscu i daje się lać mobkom
- znikająca mapka
- brak zaznaczonych celów na mapie (dla niektórych to nie musi być wadą, ale jak się ma nie do końca przetłumaczony interfejs to przynajmniej to ułatwiło by dokończenie zadań)
- wielojęzykowy interfejs gry (zwłaszcza opisy zadań) - część jest po angielsku, część po niemiecku itp.
co do samej gry, to oprawa podobna do tej z "normalnej" gry (trochę za dużo żółci). pomimo tych błędów grało się dość przyjemnie dało się jednak zauważyć, że granie za kasę będzie łatwiejsze (można od razu kupić lepszy sprzęt, a gracze nastawieni na 100% free muszą dość długo zbierać "walutę" za zabijanie mobków).

04.07.2016 19:43
fajjaCDRed
2
Legionista

Ja nie miałem żadnego z tych problemów

15.09.2011 14:58
odpowiedz
mushabelly
24
Chorąży

@redan
Bo to beta?

15.09.2011 15:03
odpowiedz
annihiluzz
49
Annihilator

@mushabelly - ja w to pol roku temu gralem i byla bieda, skoro dalej jest to samo to podziekuje

15.09.2011 15:14
odpowiedz
redan
26
Brodaty Wiking

@mushabelly - wiem, że to beta. rozumem także błędy i braki w tłumaczeniach, problemy z mapą i skillami, ale błędy w mechanice gry powinny być wychwycone i naprawione już na etapie zamkniętych testów. tylko nie wyskakuj, że takie błędy trudno wychwycić, bo pojawiają się one już na 2/3 mapce. idziesz sobie drogą przez mapkę i nagle twoja postać zatrzymuje się i zaczyna traci życie, a mobków wokół nie ma - efekt: giniesz i wracasz do miasta.

15.09.2011 15:46
odpowiedz
krzysiu26
46
Generał

Jakas ta gra odpychajaca raz ze lokacje co chwile sie doczytuja , dwa ze sa kiepksie animacje, mechanika walki w starenkim diablo 2 byla bardziej zawansowana, potwory maja taka inteligencje ze juz z kilometra wybiegaja nam na spotkanie i wysypuja sie tysiacami lecac prosto na nas, ogromne lagi, gra bardzo komercyjna w stylu "dawac kase" nie ma wskaznika gdzie wykonac questa, nudny swiat zrobiony na kolanie aj dlugo by wymieniac dam sobie spokoj, ludzie nie grajcie w takiego gniota

15.09.2011 16:17
odpowiedz
1 odpowiedź
hedasw
98
Generał

redan - próbowałeś zgłaszać błąd z "dziurami" na forum deweloperów? Bo ja takiej sytuacji nie uświadczyłem. Przycięcia to niestety kod sieciowy - kiepsko to rozwiązali rzeczywiście. Problemy z mapą też miałem, ale braku zaznaczeń nie uważam za wadę, bo to była część zadań. Większość zadań, jakie widziałem była już po polsku.

krzysiu26 - u mnie nie było raczej doczytywania na lokacjach. Gra rzeczywiście jest dość nudna i pusta, ale z tym "dawaj" kasę to przesada. Ja pograłem parę godzin i nie wydałem złotówki.

04.07.2016 19:45
fajjaCDRed
2
Legionista

Ja gram 12 h(jedną z moich postaci) i też nie wydałem złotówki

15.09.2011 16:28
odpowiedz
redan
26
Brodaty Wiking

@hedasw - błędy z "utykaniem postaci" zgłaszałem chyba 2 razy (kilka przypadków, łącznie ze screenami). co do błędów, to możliwe, że część z nich już ponaprawiali. ja grałem zaraz po otwarciu open bety, czyli z jakiś miesiąc temu.

15.09.2011 16:57
odpowiedz
1 odpowiedź
Bramble
13
Legionista

A mnie się gra podoba :) brakowało mi niezobowiązującego rpga, w którego mógłbym pograć w wolnej chwili, a jednak coś zrobić. W DO możesz nawet na kwadrans się zalogować, a i tak zdążysz jakieś zadanie wykonać :) Błędów póki co nie miałem, oprócz jednego buga z questem, ale doszedłem dopiero do trzeciego miasta, więc nie wiem w sumie ile widziałem ^^ Co do kiepskich animacji to się nie zgodzę, grafa jest bardzo fajna jak na grę przeglądarkową! Doczytywanych lokacji też nie uświadczyłem, ale to już chyba kwestia internetu. AI przeciwników żenujące, ale czy trochę nie o to tu chodzi? :P

04.07.2016 19:45
fajjaCDRed
2
Legionista

Dokładnie tak bym napisał! XD

spoiler start

3-cie miasto czyli Kingshill?

spoiler stop

post wyedytowany przez fajjaCDRed 2016-07-04 19:46:39
15.09.2011 17:57
odpowiedz
BloodPrince
82
Senator

Szaku- Nie, nie to na pewno nie był LoL, to gramy było bardzo dawno temu, jak jeszcze Koniu miał słabą dykcję, pamiętam, że miał questa w którym musiał znaleźc dziecko yeti czy coś takiego ;]

15.09.2011 22:39
odpowiedz
1 odpowiedź
Hantorus
9
Legionista

Gra niby fajna dobilem 24 lvl darmowa to ona nie jest bo juz zainwestowalem w nia 40 zl .Wszystko trzeba kupowac za ich walute czyli MM .Pomysł ciekawy miodnosc nawet tez ale jakos pozniej sie tylko lata grinduje i placi za wszystko bo drop jest bardzo lichy.A z patcha na patch jest coraz gorzej nawet zwyklych potkow na zycie nie mozna kupic juz w grze za drop :/

04.07.2016 19:47
fajjaCDRed
2
Legionista

Ja tam nie mam na co kasy wydawac :D

19.09.2011 21:42
odpowiedz
victripius
82
Joker

Wygląda raczej dość przeciętnie, chociaż trzeba przyznać, że znalazłoby się kilka przeglądarkowych gier, które są o niebo lepsze od pełnoprawnych produkcji. Na razie to tylko beta, ale już widać błędy. który przydałoby aię poprawić, a będzie dobrze :)

24.09.2011 23:22
odpowiedz
Nolifer
87
The Highest

Gra swoim poziomej jak dla mnie przypomina Mythos czyli słabizna .

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze