Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 sierpnia 2010, 20:03

BioShock: Infinite - pierwsze spojrzenie - Strona 2

Jako jedyni z Polski widzieliśmy w akcji BioShock: Infinite – nową grę studia Irrational Games. Tym razem z głębokich czeluści oceanu przenosimy się w... chmury!

I tu wreszcie przechodzimy do zasadniczej fabuły gry. Jest rok 1912, w biurze wspomnianego na początku detektywa pojawia się tajemniczy mężczyzna. Chce wynająć DeWitta do odnalezienia kobiety o imieniu Elizabeth, która prawdopodobnie została uprowadzona przez ludzi sterujących Columbią i tam uwięziona. Początkowo Booker odmawia przyjęcia zadania – wszak stacja nie była widziana od kilkunastu lat i nikt nie ma pojęcia, gdzie aktualnie się znajduje. Przeszkoda ta zostaje jednak szybko pokonana, bo zleceniodawca nie tylko zna położenie podniebnej fortecy, ale wie również, jak do niej trafić.

Kiedy DeWitt staje wreszcie na pokładzie Columbii, zauważa, że przez lata miasto przeszło sporą metamorfozę, a jego mieszkańcy nie są do nieoczekiwanego gościa nastawieni pokojowo. Co to oznacza dla gracza? Wiadomo. Możliwość walki z niezliczoną rzeszą przeciwników, którzy chwycą się każdego sposobu, by uniemożliwić ucieczkę Bookera i Elizabeth z fruwającej stacji.

Miasto na niebie, kolory ładniejsze, ale wrogowie upierdliwi tak samojak wcześniej.

Oprócz zwiastuna filmowego, który od niedawna mogą podziwiać wszyscy, ludzie z Irrational Gameszademonstrowali nam także kilkunastominutowy fragment gry, prezentujący jeden z późniejszych etapów. Pierwsze skojarzenie? BioShock na sterydach. Zabawa wydaje się znacznie szybsza, jest zdecydowanie bardziej efektowna, ale mimo wyraźnego podkręcenia tempa nadal przypomina to, co widzieliśmy obu odsłonach cyklu.

Cechą charakterystyczną BioShocków jest to, że oprócz tradycyjnego arsenału główny bohater dysponuje również różnymi fantastycznymi mocami (jak to zostanie uzasadnione fabularnie, na razie nie wiemy). DeWitt nie jest tutaj żadnym wyjątkiem, dlatego przygotujcie się na kolejny pokaz fajerwerków. Booker potrafi ciskać w przeciwników piorunami (efekt identyczny jak poprzednio – elektryczność na krótką chwilę zatrzymuje wrogów, a także pozwala zastosować atak obszarowy, jeśli wiązka trafi w wodę), łapać przedmioty za pomocą telekinezy i odrzucać je we wskazanym kierunku (to samo dotyczy większych pocisków, np. armatnich), może także nasłać na oponentów stado kruków, które na chwilę wyłączą ich z walki i zadadzą niewielkie obrażenia (skojarzenia z rojem pszczół jak najbardziej na miejscu). Pojawiła się również bardziej wyrafinowana sztuczka: prowadzący prezentację wyrwał telekinezą jednemu z rywali strzelbę, a następnie obrócił ją w powietrzu i oddał strzał w kierunku zdezorientowanej ofiary, zabijając ją trafieniem w głowę. Ten pomysł był akurat bardzo przyjemny, ale pozostałe sprawiają już wrażenie nieco oklepanych – w końcu widzieliśmy je wcześniej i to dwukrotnie.

Zupełnie nowe podejście BioShock: Infinite prezentuje za to w kwestii sojuszników – Elizabeth będzie często towarzyszyć Bookerowi w przemierzaniu podniebnego miasta i oczywiście pomagać mu na różne sposoby. Kobieta dysponuje o wiele większymi mocami psychicznymi, dlatego oglądanie jej w akcji to czysta przyjemność. W trakcie jednej z walk bohaterka z różnych przedmiotów zbudowała lewitującą w powietrzu kulę i pozwoliła detektywowi uderzyć nią za pomocą telekinezy. Ogromny pocisk zabił nie tylko stojących po drugiej stronie areny wrogów, ale przy okazji rozwalił barykadę, otwierając przejście do kolejnej części kompleksu. Oskryptowany bajer, ale cholernie efektowny.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.