zobacz na gry-online.pl targi
gamescom 2017
22-26 sierpnia, Kolonia
newsy z gamescom gamescom facebook tvgry.pl na targach
Przed premierą 21 sierpnia 2009, 14:47

autor: Shinobix

Mass Effect 2 - Już graliśmy! (gamescom 2009)

Na zamkniętym pokazie na targach gamescom mogliśmy zagrać w Mass Effect 2 i przekonać się, jak prezentuje się system walki w grze oraz poznać kilka nowych szczegółów dotyczących rozgrywki.

Przeczytaj recenzję Mass Effect 2 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Mass Effect był jedną z najlepszych gier roku 2007, nic więc dziwnego, że zapowiedziana na wiosnę przyszłego roku kontynuacja wzbudza spore emocje. W zajawce, która pojawiła się niedawno w sieci, poznajemy Kroganina imieniem Grunt – wiemy, że jest okrutny i kocha walkę, ale tak naprawdę byliśmy ciekawi, jak kontynuacja przygód Shepherda sprawdza się w praniu. Na zamkniętym pokazie na targach gamescom mogliśmy zagrać w Mass Effect 2 i przekonać się, jak prezentuje się system walki w grze oraz poznać kilka nowych szczegółów dotyczących rozgrywki.

Już z pierwszych przerywników filmowych można odnieść wrażenie, że druga część Mass Effect będzie różnić się od „jedynki” przede wszystkim klimatem. Muzyka i atmosfera sprawiają wrażenie gatunkowo cięższych i space opera przybiera mroczne barwy kosmicznego thrillera. Prezentowany fragment, znany dotychczas z filmu pokazanego na tegorocznych targach E3, dotyczył jednak przede wszystkim walki. Tym razem mogliśmy chwycić za pad i własnoręcznie sprawdzić, jak wygląda ona w praktyce. Naszym zadaniem było przedrzeć się przez korytarz pełen wrogo nastawionych kryminalistów i robotów. Na pierwszy rzut oka walkę można by pomylić z tą z części pierwszej, ale wystarcza chwila, by zorientować, że mamy do czynienia z odmienioną mechaniką gry.

Przede wszystkim gra nie udaje już strzelaniny, a po prostu nią jest. Trafiamy zawsze wtedy, gdy... trafiamy, co w jedynce wcale nie było tak oczywiste, bo zależało od współczynników postaci. Tym razem trzeba po prostu wycelować, pociągnąć za spust i tyle – bez zbędnego wydziwiania. Mass Effect 2 przestaje być więc dziwaczną hybrydą i trzeba przyznać, wychodzi to grze na dobre. Amunicji mamy nieskończoną ilość, więc w tej kwestii nic się nie zmieniło. Wyjątkiem jest zupełnie nowa wyrzutnia samonaprowadzających pocisków, które niestety zawsze będą deficytowe. Zmiany dotknęły też samej broni – obecnie nie musimy już za każdym razem zmieniać jej właściwości poprzez dodawanie modyfikacji. Zamiast tego mamy rozmaite rodzaje amunicji, które wybieramy z koła umiejętności i używamy zależnie od potrzeb.

Nie zmienił się zupełnie element erpegowy, czyli wszelkiego rodzaju konwersacje. Wciąż mamy kilka rozwiązań i wygląda, że pod tym względem nie będzie żadnych większych innowacji. Poprawiono jednak wizerunek postaci, animacja jest znacznie lepsza, co znajduje odzwierciedlenie w jakości przerywników filmowych. W pierwszej części problemem, który dawał się regularnie we znaki, było bardzo częste chrupanie i spadki ilości klatek na sekundę. Dobra wiadomość dla wszystkich słabo znoszących tego typu wahnięcia – Mass Effect 2 podczas pokazu nie przyciął ani razu. Gra działała zupełnie płynnie niezależnie od ilości przeciwników na ekranie i efektów graficznych. Znakomicie prezentuje się też opracowanie dźwiękowe – głos zabójcy, którego spotyka Shepherd w misji, brzmi naprawdę przerażająco.

Graliśmy wprawdzie krótko, ale podczas pokazu kilkakrotnie zapewniano nas, że to nie wszystkie usprawnienia, jakich doświadczymy w Mass Effect 2. Poprawione mają zostać zadania poboczne, więc prawdopodobnie nie będzie już bezsensownego szukania wraków sond i zwiedzania tak samo wyglądających baz na różnych planetach. Misje mają być bardziej powiązane z fabułą gry, która z kolei ma być bardziej rozwinięta, jeśli chodzi o wybór możliwych ścieżek. Wszystko to brzmi obiecująco i jeśli zapewnienia okażą się prawdą, czeka nas prawdziwa erpegowa wyżerka. Tymczasem musimy uzbroić się w cierpliwość i liczyć, że gra ukaże się w przewidzianym terminie (prawdopodobnie początek przyszłego roku).

Maciej „Shinobix” Kurowiak

Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?
Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?

Przed premierą

Wzorem dla studia Piranha Bytes przy tworzeniu Elexa są ponoć pierwsze odsłony serii Gothic. Faktycznie, projekt świata i model rozgrywki zdradzają pewne podobieństwa. Niestety, to samo można powiedzieć o prehistorycznej technologii...

Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki
Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki

Przed premierą

Targi E3 stały się kolejną okazją, by pograć w Mount & Blade II, a dokładniej by zasmakować ulepszonego systemu walki – jako dowódca i jako podkomendny króla w bitwie. Krótka prezentacja zostawiła nas z apetytem na znacznie, znacznie więcej.

Gramy w Divinity: Original Sin II – dojrzewanie wielkiego RPG-a
Gramy w Divinity: Original Sin II – dojrzewanie wielkiego RPG-a

Przed premierą

Wystarczyło kilka chwil spędzonych z Divinity: Original Sin II we wczesnym dostępie, by przekonać się, że Larian Studios szykuje RPG-a, który zdeklasuje swojego poprzednika.

Komentarze Czytelników (22)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
21.08.2009 14:53
RPGfan
0
Konsul

Super,nie moge się doczekać.Uwielbiam si-fi , fantasyi Bioware.Więc ta gra napewn trafi w moje ręce.Ciekawie co z wersja PCtową?Pokazywali ją na targach?

21.08.2009 14:58
odpowiedz
dresX94
41
Senator

Powtarzam to za każdym razem kiedy jest mowa o ME2 - RPG 2010roku

21.08.2009 15:01
odpowiedz
FranekKartuzy
10
Pretorianin

@Dres: Pewnie... zważywszy na to że gra wychodzi w styczniu... i zostaje jeszcze 11 miesięcy żeby wyszedł jakiś RPG. Ale ty zakladasz że gra już jest RPGiem roku ;] a nawet nie wiesz jakie RPGi wyjdą w tym roku... Może komuś nie pasuje klimat Sci-Fi? ;p Ja tam ogolnie tą gierke lubie, i jest to najlepszy ex na Xboxa...

21.08.2009 15:35
odpowiedz
skatefish
31
Generał

Dla mnie kosmos :) zakochałem się w tym rpgu.

21.08.2009 15:36
odpowiedz
SILENTALTAIR
69
Akallabeth

tak mass efect 2 to bedzie wielki rpg...
chyba wam sie cos pomieszało jezeli myslicie ze to bedzie prawdziwy rpg

21.08.2009 15:39
odpowiedz
zoloman
31
Legend

Oho, zaraz znowu zacznie się wielka bitwa o to czy ME jest prawdziwym erpegiem czy nie.

21.08.2009 15:40
odpowiedz
A.l.e.X
103
Alekde

Mass Effect 2 -> marzec 2010 w sumie powiem szczerze bardziej czekam na niego niż na Dragon Age, bo mimo tego że DA ma być prawdziwym rpg old school jak to mówią to jednak klimt Mass Effect jako dark sf spawdza się znakomicie. Pozdrawiam

21.08.2009 15:42
odpowiedz
RPGfan
0
Konsul

SILENTALTAIR
To nie jest prawdziwy RPG w sensie klasyczny.Ale jednak jest RPGiem tzw. konsolowym.Gdzie rzeczy ,cechy , klasycznego RPGa zostały uproszczone.Ale jest RPG. Dla mnie być może nawet RPG roku 2010

21.08.2009 15:47
odpowiedz
Ammonek
15
Centurion

Gra, której najbardziej oczekuję. :-) Masa nowości w rozgrywce sprawia, że nie jest to odgrzewany kotlet ze świetną fabułą. Błędy zostaną poprawione, a zalety ulepszone. Z niecierpliwością czekam na premierę.

21.08.2009 15:50
odpowiedz
Lutz
153
Legend

Jedna rzecz jest bezdyskusyjna, nie ma alternatywy.

21.08.2009 16:36
odpowiedz
SILENTALTAIR
69
Akallabeth

ja czekam na mass efect 2 z niecierpliwością bo mam zamiar pograć w ambitną strzelanke:)

21.08.2009 16:38
odpowiedz
dresX94
41
Senator

Franek----> To powiedz mi jaki lepszy RPG wychodzi w 2010r od ME2?

21.08.2009 16:48
odpowiedz
Coltain
62
Podpalacz Mostów

Hmmm... To czy Mass Effect 2 zostanie rpg roku 2010 je kwestią dość dyskusyjną. Ja osobiście traktowałem jedynkę bardziej jako grę akcji z bardzo rozwiniętymi elementami rpg, niż jako rasowe role playing. Główny wątek był dość krótki oraz bardzo spłycony. Nie lepiej prezentowały się zadania poboczne, bo ile misje, jakie wykonywaliśmy w głównych lokacjach trzymały jeszcze poziom, o tyle zadania związane z eksploracją planet były niesamowicie nudne i wtórne. Toż to już kilkuletni Stars Wars Knights of the Old Republic posiadał dożo ciekawszą fabułę oraz lepsze misje poboczne. Na plus można było zaliczyć świetną animację twarzy, oraz niezłą grafikę, ale nie oto przecież w rpegach chodzi. Ogólnie rzecz biorąc ME jako gra akcji spisywał się nieźle, ale jako rpg był niestety poniżej pewnego poziomu. Dlatego z pewną rezerwą podchodzę do jego kontynuacji.

21.08.2009 18:29
odpowiedz
zdk95
2
Legionista
21.08.2009 18:42
odpowiedz
Bandi_90
79
Konsul

Dla mnie to będzie gra roku 2010 razem z Mafią II oczywiście :)

22.08.2009 06:42
odpowiedz
hemik9
51
Centurion

dresX94 ---> No na przykład Arcania AGT zapowiada się interesująco, do tego Bioshock 2, Fable III, Fallout: New Vegas, więc spokojnie. Będzie w co grać i z czego wybierać na RPG roku.

22.08.2009 13:41
odpowiedz
Djas
35
Generał

Mass Effect 2 to będzie jeden z największych hitów w 2010, gra będzie rewelacyjna jak poprzednia część i jeszcze lepsza. Już nie nie mogę się doczekać.

22.08.2009 13:43
odpowiedz
dresX94
41
Senator

hemik9--->Fable III i Fallout New Vegas nie wyjdą w 2010, o Arcanii to szkoda gadać bo cała seria Gothic to dla mnie najgorsze RPG w jakie miałem nie przyjemność grać no a Bioshock to nie RPG tylko FPS z elementami RPG

22.08.2009 17:33
odpowiedz
Infernal*s
5
Legionista

Jakoś nie czekałem na ten tytół ale coś się ruszyło i ta gra mi się coraz bardziej podoba , mam nadzieję że od strony RPG mnie niezawiedzie.

22.08.2009 23:08
odpowiedz
Coltain
62
Podpalacz Mostów


[20]
Infernal*s [ Level: 0 - Legionista ]

Jakoś nie czekałem na ten tytół ale coś się ruszyło i ta gra mi się coraz bardziej podoba , mam nadzieję że od strony RPG mnie niezawiedzie.

Czy naprawdę trzeba niesamowitego wysiłku, aby przepuścić swój komentarz przez worda przed opublikowaniem? Opcjonalnie można zainstalować Firefoxa. Już rozumiem, że można nie umieć ortografii, ale to nie oznacza, że można publikować posty z tak rażącymi błędami. Jakiś poziom trzeba trzymać.

22.08.2009 23:23
odpowiedz
Qverty™
0
Legend

[12] A chociażby Arcania a gothic tale...

28.08.2009 00:57
odpowiedz
Papisotoromek
52
Pretorianin

Akurat zgodzę się, że Gothic był beznadziejny. Grałem w dwójkę i system sterowania był tak fatalny, że nie dało się w to grać.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze