Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 września 2008, 12:28

autor: Patrycja Rodzińska

Divinity II: Ego Draconis - pierwsze wrażenia

Kiedy pogromca smoków zostaje smokiem, zaczynają się kłopoty. Divinity II Ego Draconis to kontynuacja Divine Divinity Larian Studios.

Przeczytaj recenzję Divinity II: Ego Draconis - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Ego Draconis w wolnym tłumaczeniu z łaciny oznacza „ja, ze smoka” lub bardziej literacko „ja, potomek smoka”. Tak brzmi podtytuł Divinity II, gry będącej długo oczekiwaną kontynuacją Divine Divinity belgijskiego Larian Studios, które na swoim koncie oprócz wspomnianych RPG-ów ma też strategię LEDWars, a także stworzone na potrzeby telewizji VRT i BBC gry dla najmłodszych: KetnetKick i Adventure Rock.

Divine Divinity zostało dobrze przyjęte przez fanów gatunku, na głowy Larianów posypały się też nagrody, dlatego pomysł na pełnoprawną kontynuację Divine Divinity powstał dosyć wcześnie, bo przed 2004 rokiem, jednak prace ruszyły dopiero w połowie 2006. Dlaczego pełnoprawną? Otóż dwa lata po wydaniu w 2002 pierwszej części cRPG-a, w 2004 Lariani wypuścili na rynek Beyond Divinity – coś na kształt samodzielnego dodatku do „jedynki”. Belgowie przyjęli słuszną taktykę i nie spieszyli się z pokazaniem światu swojego nowego produktu aż do 2008, kiedy już mieli pewność, że gra na rok przed premierą zrobi wrażenie. TPP action RPG tworzy obecnie około siedemdziesięciu osób i jak twierdzi Cecile Schneider z dtp, firmy wydającej ten tytuł, „wszyscy pracowali ciężko i Ego Draconis jest praktycznie na finiszu”.

Divinity II Ego Draconis opowiada historię, która na powrót przenosi nas do krainy Rivellon.

Divinity II Ego Draconis opowiada historię, która na powrót przenosi nas do krainy Rivellon, do okresu na 50 do 100 lat po wydarzeniach znanych z Beyond Divinity. Historię pogromcy smoków, któremu za sprawą klątwy przytrafia się paskudna dolegliwość – sam jest w stanie zmieniać się w smoka. Skutkuje to ostracyzmem towarzyskim i dezaprobatą kolegów, pogromców smoków, przejawiającą się w nieustannych próbach „uciukania” naszego bohatera. Bycie smokiem ma też swoje plusy, jak choćby możliwość latania, co dodaje grze niewątpliwego uroku.

Zanim dochodzimy do tej nieco schizofrenicznej części losów naszego bohatera, rozpoczynamy Divinity II jako młodziutki adept szkolący się w fachu pogromcy smoków. W tutorialowej części gry wybieramy płeć, która na późniejszym etapie zdeterminuje także płeć smoka, jedną z trzech klas: wojownika, maga i łotrzyka oraz przyporządkowane im umiejętności. Jednak, jeśli w trakcie gry okaże się, że pomimo wybranej klasy np. wojownika interesujemy się magią, możemy uzyskać umiejętności maga, tworząc tym samym hybrydę maga i wojownika.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?