Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 28 sierpnia 2008, 14:58

autor: Soleil Noir

LittleBigPlanet - GC 2008

LittleBigPlanet przełączy nasz stetryczały umysł w tryb umysłu dziecka o nieograniczonej wyobraźni.

Przeczytaj recenzję LittleBigPlanet - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Zobaczyć dorosłych ludzi, którzy w błogostanie i z dziecięcym wyrazem twarzy ganiają po ekranie szmacianą laleczką w cudacznym ubranku i próbują przejechać planszę zbudowanym przez siebie samochodzikiem... Bezcenne.

Stojącemu z boku LittleBigPlanet może wydawać się co najmniej śmieszne, infantylne, trochę wtórne, dopóki sam nie usiądzie przed konsolą PlayStation 3 i jego skostniały mózg nie przełączy się w dawno zapomniany tryb umysłu dziecka o nieograniczonej wyobraźni. Śmiem twierdzić, że z tego właśnie powodu LittleBigPlanet cieszyło się na targach Games Convention w Lipsku nieustającym zainteresowaniem graczy co najmniej dorosłych. Dzieci, o dziwo, chętniej wybierały gry, które nie przypominały tych odpowiednich dla ich kategorii wiekowej.

Sony dołożyło starań, by klimat LBP stworzyć nie tylko na stoisku na Games Convention, gdzie konsole ustawiono na i wokół gigantycznej deskorolki, ale też w samym Lipsku. Miasto zostało dosłownie oplakatowane billboardami z małą szmacianą laleczką w roli głównej. Wizerunkowe wysiłki Sony związane z SackBoyem są logicznym przedłużeniem informacji o tym, jakoby brązowa szmacianka miała szansę zostać oficjalną maskotką firmy. Kolejna „ploteczka”, która padła z ust samego producenta Sony, Leo Cubbina, sugeruje, że rozbrajający uśmiech lalki należy do jednego z twórców gry. Którego?

„Kiedy zobaczysz go kiedyś na zdjęciu, przekonasz się że to jego uśmiech, ale nie wiem, czy on chciałby, żebyśmy to tutaj zdradzili” – wyjaśnia Leo Cubbin.

Leo Cubbin – producent, Jim Unwin – artysta, projektant interfejsu i SackBoy – po kim odziedziczył uśmiech?

Zadanie nie będzie trudne, bo zespół Media Molecule, którego LittleBigPlanet jest, de facto, pierwszym projektem, liczył w porywach zaledwie 27 osób. Media Molecule to bardzo młoda firma założona w 2006 w brytyjskim Guildford przez czterech byłych pracowników Lionhead Studios Petera Molyneux. Przed Media Molecule, Mark Healey, Alex Evans, Dave Smith i Kareem Ettouney pracowali wspólnie nad Rag Doll Kung Fu na PlayStation 3.

GOL: Skąd czerpaliście inspirację?

Leo Cubbin: Inspiracją dla LittleBigPlanet była po części inna gra Sony, której nazwy nie podamy. Powiedzieliśmy o tym jej twórcy. On odparł, że to nic i że inspiracją dla jego gry też była inna gra.

GOL: Może odrobinę z Crayon Physics?

Jim Unwin: Nie, nie. Nasz pomysł był pierwszy.

GOL: Kim jest grupa docelowa LBP?

Leo Cubbin: LittleBigPalnet nie jest adresowana do określonej grupy wiekowej. Dorosłych też zainteresuje ta gra, bo dorastając tracimy naszą dziecięcą kreatywność, a to jest najmocniejszą stroną LBP.

Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka
Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka

Przed premierą

Scorn studia Ebb Software to gra, którą mógłby wymyślić Hans R. Giger, twórca ksenomorfa z filmu Obcy: Ósmy Pasażer Nostromo. Zapowiada się horror straszny i... mięsisty (dosłownie!).

Graliśmy w kampanię gry Star Wars: Battlefront II – brak Mocy w singlu?
Graliśmy w kampanię gry Star Wars: Battlefront II – brak Mocy w singlu?

Przed premierą

„Mam złe przeczucia”. Ta myśl rosła w mojej głowie w trakcie ogrywania pierwszych trzech misji kampanii fabularnej do gry Star Wars: Battlefront II.

Graliśmy w Assassin's Creed Origins – czas rewolucji
Graliśmy w Assassin's Creed Origins – czas rewolucji

Przed premierą

Po roku przerwy od Assassin’s Creed firma Ubisoft wprowadza wyczekiwane od paru lat zmiany w skostniałej formule serii. Czy Origins faktycznie jest rewolucją? Podejmujemy się wstępnej oceny po 4 godzinach spędzonych w otwartym świecie.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
28.08.2008 15:56
RESH
13
Generał

Aż kusi na PS3, ale poczekam, aż potanieje :)

28.08.2008 16:23
odpowiedz
koosa
72
Senator

już nie mogę sie doczekać to będzie hit, jedna z gier dla których warto kupić ps3.

28.08.2008 19:01
odpowiedz
Matthew666
38
Konsul

Dobrze, że mam PS3. :P

28.08.2008 19:02
odpowiedz
kubicBSK
64
Legend

Szkoda, że nie mam PS3 :P

28.08.2008 21:49
odpowiedz
SirGdak
20
Chorąży

Garry's Mod (mod do hl2) daje również duże możliwości. Ale LBP i tak bije go na głowę. Uwielbiam tworzyć, a ta gra to istne spełnienie moich marzeń! Chyba czas zacząć zarabiać i pobić się o PS3 :F

28.08.2008 22:19
odpowiedz
Perkel
45
Konsul

must have, gra która ja i paru znajomych zakupujemy w pierwszym dniu :)

29.08.2008 09:24
odpowiedz
PawloxXx
22
Chorąży

Ambicje mają wielkie, zobaczymy jak będzie w praktyce... Zawsze interesowały mnie narzędzia edytorskie. ;)

29.08.2008 11:41
odpowiedz
Haron
40
the boatman

must have na ps3?

to konsola Sony zdecydowanie cierpi na brak dobrych tytułów. :P

29.08.2008 13:36
odpowiedz
realkrytyk96
10
Centurion

nawet fajna ale niekupie jej za duze pieniodze

29.08.2008 13:45
odpowiedz
albz74
112
Legend

Haron -

must have na ps3?

Zdecydowanie tak :)

to konsola Sony zdecydowanie cierpi na brak dobrych tytułów. :P

Zdecydowanie nie :)

29.08.2008 13:47
odpowiedz
j.a.c.k
56
u wot m8

to konsola Sony zdecydowanie cierpi na brak dobrych tytułów. :P
zdecydowanie tak

29.08.2008 15:05
odpowiedz
RESH
13
Generał

Zdecydowanie nie.

29.08.2008 20:41
odpowiedz
NiBl
21
Chorąży

A mi się wydaje, że fajnie pasowałoby sterowanie do tej gry wiilotem. No cóż, ale robili panowie jako Exclusiva.
Swoją drogą gra pewnie będzie naprawdę dobra, chociaż nie w moim stylu.

30.08.2008 13:54
odpowiedz
SILENTALTAIR
69
Akallabeth

no ps3 pujdzie w gore

30.08.2008 20:25
odpowiedz
Sunray
42
Centurion

Pre-order na bank :)
Oby dali jakąś edycję kolekcjonerską xD

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze