Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 lipca 2008, 09:04

autor: Krzysztof Gonciarz

Call of Duty: World at War - E3 2008

A to ci niespodzianka! Wiedząc o nieobecności koncernu Activision Blizzard na tegorocznych targach E3 ciężko było się spodziewać, że nadarzy się okazja zobaczyć w akcji nową odsłonę cyklu Call of Duty. Z pomocą przyszedł jednak Microsoft.

Przeczytaj recenzję Call of Duty: World at War - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

A to ci niespodzianka! Wiedząc o nieobecności koncernu Activision Blizzard na tegorocznych targach E3 ciężko było się spodziewać, że nadarzy się okazja zobaczyć w akcji nową odsłonę cyklu Call of Duty. Z pomocą przyszedł jednak Microsoft, który grywalną, pecetową wersję World at War uczynił jedną z atrakcji imprezy dedykowanej inicjatywie Games for Windows. No więc jak będzie? Kolejna miazga po niesamowitej czwórce?

Prezentowane demo rozpoczyna się od bardzo ładnej animacji, wprowadzającej w fabularne zaplecze gry. Dotyczy ono kampanii amerykańskiej piechoty morskiej przeciwko japońskim wojskom na Pacyfiku. Po kilkudziesięciu sekundach zaczyna się właściwa akcja. Bohater otwiera oczy – jest jeńcem w prowizorycznej chatce. Jeden z jego towarzyszy jest właśnie torturowany przez japońskiego oficera. Widzimy dość drastyczną scenkę, w której żołnierz (bohatersko spluwający w twarz oprawcy) przypalany jest cygarem, a chwilę później zabity przez poderżnięcie gardła. Ogólnie wydźwięk trochę podobny do pamiętnego poziomu z Call of Duty 4: Modern Warfare, w której prezydent Yasir Al.-Fulani prowadzony jest na egzekucję. Poziom detali nie notuje zauważalnej zwyżki w stosunku do poprzedniej części, co jest w sumie całkowicie zrozumiałe. Ale wróćmy do rzeczy. Kiedy oficer zaczyna zabierać się za naszego bohatera, okolica zaatakowana zostaje przez amerykańskich Marines. W ostatnim momencie doczekujemy się ratunku. Jeden z wybawców zabija oficera, rozcina nasze więzy i rzuca nam w rękę karabin.

Wychodzimy na zewnątrz i rozglądamy się po otoczeniu typowym dla wysp Pacyfiku. Tropikalna roślinność i księżyc majestatycznie odbijający się w oceanie to piękne tło dla wybuchów i nerwowych pokrzykiwań żołnierzy obydwu stron.

Pytanie, które wszyscy sobie stawiają: czy akcja będzie równie intensywna, co w czwórce? Zapytałem stojącego tuż obok Community Managera z Treyarch o orientacyjną długość gry, ale nie był mi w stanie odpowiedzieć. Sytuacja to o tyle śmieszna, że ucieszyłbym się na informację, że kampania będzie krótka. Zaprezentowany fragment misji nie miał jednak ani jednego momentu zastoju, nudnego wypełniacza. Po wybiegnięciu z chaty, przechodzimy po drewnianych pomostach wśród narastającego konfliktu. Dookoła cały czas coś wybucha – chaty eksplodują, a ze środka wypadają palący się żołnierze, panicznie próbujący ostatnim tchem wystrzelić w stronę wroga. Kawałek dalej jesteśmy już w wąskim przesmyku w dżungli wraz z grupą towarzyszy. Jest moment, żeby przyjrzeć się interfejsowi – wszystko wygląda bardzo podobnie; mini-mapka jest trochę inna, ale już np. sygnalizacja granatów identyczna jak w poprzednikach. Dochodzimy nad rzekę, gdzie przejmujemy CKM-a i używamy go do zduszenia opozycji po drugiej stronie. Przebiegamy po płyciźnie i dalej biegniemy przez dżunglę. Odnajdujemy się na polanie, gdzie jeden z Amerykanów nagle odpala flarę sygnalizacyjną. Jej białe światło rozjaśnia noc, ściągając na nas uwagę Japończyków z całej okolicy. Rozpętuje się piekło. A ekran powoli się ściemnia, by przedstawić okrutny napis „Call of Duty: World at War – Coming Soon”.

Fakt, że nie widzieliśmy dużo. Fakt, że dobrany pod kątem prezentacji fragment rozgrywki pewnie był dopieszczony na dziesiątą stronę i może się okazać najlepszym wycinkiem całej gry. Ale i tak pozostało wielkie wrażenie. Treyarch sprawnie kroczy śladami Infinity Ward w stronę nieziemsko skondensowanego, filmowego doświadczenia. Z niecierpliwością czekamy na więcej informacji!

Krzysztof „Lordareon” Gonciarz

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.