Przed premierą 17 lipca 2008, 14:58

autor: Łukasz Malik

Tomb Raider: Underworld - E3 2008

Underworld w żadnym stopniu nie będzie rewolucyjną odsłoną Tomb Raidera. Jednak fani serii powinni być nim jak najbardziej usatysfakcjonowani. Oto króciutka relacja z zaprezentowanego na E3 pokazu najnowszego Tomb Raidera.

Przeczytaj recenzję Tomb Raider: Underworld - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

W tym roku na targach E3 firma Eidos Interactive zaprezentowała skromne portfolio. Brytyjski producent przywiózł do Los Angeles zaledwie trzy gry: Monster Lab, Battlestations: Pacific oraz Tomb Raider Underworld. Najmocniejszym tytułem był oczywiście ten ostatni i nic dziwnego, że to właśnie on interesował nas najbardziej. Po prostu nie mogliśmy odmówić sobie przyjemności zobaczenia nowej odsłony przygód Lary Croft.

Tomb Raider: Underworld przedstawiony został wwersji na Xboksa 360 – producenci zapewnili, że edycje na PC i PS3 nie będą się od niej niczym różnić. W nowej grze panna Croft wyrusza na poszukiwanie skarbu, którego lokalizację wskazał jej tuż przed śmiercią ojciec. Przygodę rozpoczynamy na środku oceanu. O ile powierzchnia wody prezentuje się przeciętnie, to po zanurkowaniu naszym oczom pokazują się piękne widoki oceanicznej flory i fauny. Z atakującymi nas rekinami radzimy sobie, używając harpuna lub zgrabnym ruchem wkładając w paszczę ludojada granat. Misje podwodne będą stanowić jedynie niewielki procent całej gry.

W mechanice rozgrywki trudno doszukiwać się jakichś rewolucji – seria Tomb Raider nigdy nie była realistyczna i w nowej grze firma Crystal Dynamics nie zamierza tego zmieniać. Lara nurkuje boso w seksownym stroju, tak samo ubrana biega po starożytnej podwodnej świątyni. Mało tego – za pomocą wystrzeliwanej z pistoletu linki jedną ręką uruchamia mechanizmy, przy których sam Pudzian dostałby zadyszki. Wygląda to dość zabawnie, ale z drugiej strony nikogo, kto akceptuje konwencję Tomb Raiderów, nie powinno to dziwić.

Underworld to połączenie dwu ostatnich części Tomb Raider autorstwa Crystal Dynamics. W Legendzie na pierwszy plan wybiła się walka, w Anniversary położono nacisk na eksplorację i rozwiązywanie zagadek. Underworld próbuje znaleźć złoty środek, oferując graczowi wszystkiego po trochu.

Zagadki logiczne również nie wychodzą poza kanon serii. Podczas pokazu Lara musiała uruchomić mechanizm otwierający wrota świątyni, obracając trzy kręgi zgodnie ze wzorem namalowanym na każdym z nich. Wcześniej należało znaleźć dwa brakujące klucze, które odblokowywały mechanizm owych kręgów.

Analizujemy grę Assassin’s Creed: Origins – 5 najciekawszych zmian
Analizujemy grę Assassin’s Creed: Origins – 5 najciekawszych zmian

Przed premierą

Ubisoft wziął sobie krytykę serii Assassin’s Creed do serca. Origins wprowadzi wiele zmian, a kilka z nich – z walką na czele – może zaskoczyć nawet największych fanów cyklu.

Graliśmy w Wolfenstein II: The New Colossus – kolos wśród FPS-ów?
Graliśmy w Wolfenstein II: The New Colossus – kolos wśród FPS-ów?

Przed premierą

Poprzeczka dla kontynuacji gry Wolfentsein: The New Order została zawieszona bardzo wysoko, jednak grywalny fragment The New Colossus z targów E3 daje pewność, że studio Machine Games nie straciło pazura. Tylko nie liczcie na jakąś rewolucję w rozgrywce.

Widzieliśmy grę Uncharted: Zaginione dziedzictwo – dodatek do jednej z najlepszych gier na PS4
Widzieliśmy grę Uncharted: Zaginione dziedzictwo – dodatek do jednej z najlepszych gier na PS4

Przed premierą

Już w te wakacje wybierzemy się na kolejną wyprawę z Nathanem Drakem… no dobrze, tym razem bez niego. Niemniej jednak samodzielne rozszerzenie Zaginione dziedzictwo zapowiada się na grę równie solidną co Uncharted 4, tylko mniejszą.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
17.07.2008 15:37
polish_farmer
51
Konsul

Jakoś dla mnie najlepszymi Tombami były te od Core design, nawet Angel of darkness. Do tych nowych nie mogę się jakoś przekonać.

17.07.2008 15:42
odpowiedz
kubexminator
42
Chorąży

Ja nigdy nie lubiłem starych Tombów, były strasznie sztywne, bez emocji itp.
A ten rekin z pierwszego obrazka przypomina mi tego z "rybek z Ferajny"
Serio!
PS:Zapowiada się wg. mnie nieżle. Może kiedyś zagram

17.07.2008 17:39
odpowiedz
fafi
26
Legionista

Niesamowita grafika. Na jakim jest to engine?

17.07.2008 18:14
odpowiedz
jojok21
23
Centurion

Lara Big Boobs Engine :P
Nie, no mówiąc powaznie, to nowa Lara może być równie dobra co Legend, co wrózy tylko dobrze, bo właśnie ta odsłona podobała mi się najbardziej...

17.07.2008 22:33
odpowiedz
SILENTALTAIR
69
Akallabeth

Underworld w żadnym stopniu nie będzie rewolucyjną odsłoną Tomb Raidera i chyba trudno będzie mu wybić się w tegorocznym gwiazdkowym sezonie. Jednak fani serii powinni być nim jak najbardziej usatysfakcjonowani. ja nie jestem fanem tej seri wiec chyba zadowole sie assassin's creed( wiem ze to calkiem co innego ale...)

17.07.2008 22:35
odpowiedz
Tribunal
12
Generał

fafi ====> na tym samym co Tomb Raider: Legenda i Tomb Raider: Anniversary, a nawet Legacy of Kain: Defiance, tyle że oczywiście zmodyfikowanego.

17.07.2008 23:13
odpowiedz
Big Macs
46
Konsul

Zapowiada się nawet nieźle. Mnie jednak nigdy nie ciągnęły te wszystkie Tomb Raidery, Lary i duże cyce (tzn. piersi ogólnie lubię, ale żeby od razu dla nich kupować jakąś grę?). Tak więc tę część TR raczej sobie odpuszczę.

18.07.2008 19:28
odpowiedz
Amiratii
4
Legionista

Bog Macs - cyce to jej akurat zmniejszyli....:) Ale wygląda na prawdę godnie ...

19.07.2008 09:42
odpowiedz
kubicBSK
64
Legend

Amiratii-> pożyjemy zobaczymy, może niekoniecznie:P

19.07.2008 10:58
odpowiedz
matrix_dk
2
Junior

poczekamy, zagramy ocenimy :) ja na pewno zaliczę panią archeolog :)

19.07.2008 22:19
odpowiedz
_D_R_A_G_O_N_
19
Legend

Nooo... Może być ciekawe. Najbardziej mnie ciekawi ten "podwodny świat" i oczywiście panna Croft w stroju kąpielowym ;)

27.07.2008 22:56
odpowiedz
_D_R_A_G_O_N_
19
Legend

ja na pewno zaliczę panią archeolog :)

Heh... Śmiesznie to brzmi ;P. Pozdro

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze