Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

2004Najciekawsze recenzje gier strategicznych

Recenzje gier strategicznych opublikowane w 2004 roku.

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie - recenzja gry

recenzja gry24 grudnia 2004

Jest to gra warta polecenia nie tylko osobom, które zaślepione są samym napisem „Lord of the Rings” na opakowaniu. Jest to porcja naprawdę solidnego software`u, potrafiąca zaskoczyć i zapewnić godziny rozrywki.

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie - recenzja gry

Wyprawa na Północ - recenzja gry

recenzja gry25 lutego 2004

Trzecia gra z przygodowo-strategicznego cyklu - Cultures. Akcja tej części rozpoczyna się niedługo po tym jak główni bohaterowie, tj. Hatschi (Saracen), Sigurd (Frank), Bjami (Wiking) oraz Crya (Bizantyjczyk) pokonali okropnego midgardzkiego węża...

Wyprawa na Północ - recenzja gry

Soldiers: Ludzie Honoru - recenzja gry

recenzja gry5 sierpnia 2004

Ekstra pomysły, wzorowe odwzorowanie militariów i pola walki... Engine, na jakim stworzono „Soldiers”, jest fenomenalnym środowiskiem, które pozwala przeżyć w niespotykany dotąd sposób zdarzenia dziejące się na monitorze.

Soldiers: Ludzie Honoru - recenzja gry

Armie Exigo - recenzja gry

recenzja gry14 grudnia 2004

Do walki stają trzy ogromnie różniące się plemiona: imperium, upadli i bestie. Boje toczymy przeciwko upadłym, dostając pod kontrolę coraz to nowe typy jednostek. Na początku tworzymy armię z paladynami i elfami na czele...

Armie Exigo - recenzja gry

Rome: Total War - recenzja gry

recenzja gry26 listopada 2004

„Rome: Total War” to bardzo rozbudowana gra, której detale i z pozoru nieznaczące niuanse świadczą o jej wielkości. Każdy aspekt gry można by opisać w osobnym artykule... Nie bez kozery recenzja do najkrótszych nie należy.

Rome: Total War - recenzja gry

Homeworld 2 - recenzja gry

recenzja gry9 stycznia 2004

Druga część najlepszego kosmicznego RTS-a jaki pojawił się na komputerach osobistych PC. Gra posiada podobną budowę jak oryginalny Homeworld, tzn. elementem posuwającym fabułę do przodu są liczne przerywniki filmowe występujące w trakcie trwania misji...

Homeworld 2 - recenzja gry

Space Colony - recenzja gry

recenzja gry26 stycznia 2004

Space Colony to kolejna gra zespołu Firefly Studios, znanego chociażby ze stworzenia cieszącej się bardzo dużą popularnością Twierdzy (Stronghold)...

Space Colony - recenzja gry

Blitzkrieg - recenzja gry

recenzja gry5 kwietnia 2004

Blitzkrieg to strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w czasie II Wojny Światowej. Gracze mogą uczestniczyć w szeregu historycznych starć dowodząc zarówno siłami alianckimi, rosyjskimi i niemieckimi...

Blitzkrieg - recenzja gry

Locoland - recenzja gry

recenzja gry2 czerwca 2004

Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez rosyjską grupę developerską – Gromada. Łączy ona dwa rodzaje rozgrywki – tej znanej z typowych RTS-ów oraz tej znanej z serii Railroad Tycoon.

Locoland - recenzja gry

SpellForce: Zakon Świtu - recenzja gry

recenzja gry1 lipca 2004

Spellforce: The Order of Dawn to hybryda dwóch gatunków RTS oraz cRPG osadzona w realiach fantasy. Jej twórcą jest nieznany dotąd w szerokim świecie zespół Phenomic, założony przez szanowaną personę, Volkera Werticha, twórcę serii The Settlers.

SpellForce: Zakon Świtu - recenzja gry

Lords of EverQuest - recenzja gry

recenzja gry20 maja 2004

„Lords of EverQuest” to gra należąca do gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym z dodatkiem elementów cRPG. Akcja rzeczonego tytułu umiejscowiona została w tym samym świecie co wcześniejsze gry z serii „EverQuest”, tj. w Norrath.

Lords of EverQuest - recenzja gry

Castle Strike - recenzja gry

recenzja gry5 lipca 2004

strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez studio developerskie Related Design. Jak wskazuje sam tytuł, zajmujemy się tutaj rozbudową własnego zamku, bronieniem go przed agresorami, a także przygotowujemy szereg ataków na fortyfikacje wroga.

Castle Strike - recenzja gry

Lords of the Realm III - recenzja gry

recenzja gry20 lipca 2004

Lords of the Realm III to nowa odsłona starej i niegdyś cieszącej się dużą popularnością, strategicznej serii z firmy Sierra. Akcja umiejscowiona została w Średniowieczu i rozgrywa się w różnych częściach Europy.

Lords of the Realm III - recenzja gry

Railroad Tycoon 3 - recenzja gry

recenzja gry6 lutego 2004

Trzecia część gry strategicznej pt. Railroad Tycoon, która pierwotnie zadebiutowała w roku 1990. Rzeczony tytuł ponownie umożliwia użytkownikom pokierowanie rozwojem konsorcjum transportowego, specjalizującego się w przewozach kolejowych.

Railroad Tycoon 3 - recenzja gry

Age of Wonders: Magia Cienia - recenzja gry

recenzja gry9 lutego 2004

Age of Wonders: Shadow Magic to trzecia odsłona popularnego cyklu turowych gier strategicznych z elementami RPG, zapoczątkowanego w 1999 roku dzięki zespołowi developerskiemu Triumph Studios.

Age of Wonders: Magia Cienia - recenzja gry

Warhammer 40,000: Dawn of War - recenzja gry

recenzja gry9 listopada 2004

„Warhammer 40,000”. Uniwersum wiecznej wojny, przepełnione z jednej strony najnowocześniejszą techniką, z drugiej zaś – mroczną magią, starożytnymi artefaktami i plugawymi demonami. Uniwersum, w które wkraczasz i Ty.

Warhammer 40,000: Dawn of War - recenzja gry

Chris Sawyer's Locomotion - recenzja gry

recenzja gry30 grudnia 2004

„Locomotion” to gra, która w dzisiejszych czasach, może co najwyżej konkurować z produkcjami trzeciej kategorii. Przyjemna gra straciła wiele w oczach fanów również dzięki wprowadzeniu masy nikomu nie potrzebnych usprawnień i usunięciu starych.

Chris Sawyer's Locomotion - recenzja gry

Pikmin 2 - recenzja gry

recenzja gry15 grudnia 2004

Kapitan Olimar zatęsknił za Pikminami. Wraca na ich planetę, by stoczyć w ramię z nimi kolejne, strategiczne boje o drogocenne skarby.

Pikmin 2 - recenzja gry

Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj - recenzja gry

recenzja gry6 grudnia 2004

Przy całej swojej ograniczoności Medieval Lords są dobrą, sympatyczną i grywalną grą. Przyjemność wynikająca z wybudowania i gospodarowania miastem tętniącym życiem nie daje się przecenić.

Medieval Lords: Buduj, Broń, Zdobywaj - recenzja gry

Full Spectrum Warrior - recenzja gry na PC

recenzja gry15 listopada 2004

FSW to lekko zmodyfikowana wersja programu, na którym amerykańscy żołnierze ćwiczą swoje umiejętności w walce w terenie zurbanizowanym. FSW wymaga taktycznego myślenia, umiejętności szybkiego planowania działania oraz sporej dozy cierpliwości.

Full Spectrum Warrior - recenzja gry na PC

Port Royale 2 - recenzja gry

recenzja gry2 listopada 2004

„Port Royale 2” można uznać za odświeżone i nieco tylko inne, niż w pierwowzorze, podejście do świata siedemnastowiecznych awanturników. PR2 zawiera nadal to samo, co tak lubiliśmy w części pierwszej – handel i walki z piratami.

Port Royale 2 - recenzja gry

Podbój Rzymu - recenzja gry

recenzja gry5 listopada 2004

Fascynuje Cię Rzym? Zawsze chciałeś odegrać rolę rzymskiego władcy i pokierować losami cesarstwa? Masz okazję zrobić coś na przekór swoim marzeniom i wcielić się w wodza plemion barbarzyńskich. Twoim głównym celem będzie podbicie Rzymu.

Podbój Rzymu - recenzja gry

Worms Forts: Oblężenie - recenzja gry

recenzja gry10 listopada 2004

Worms Forts: Oblężenie zalet ma co niemiara: masa trybów rozgrywki, ciekawe bronie, świetną grafikę oraz stary, dobry klimat serii, który nie został zabity przez wprowadzenie trzeciego wymiaru oraz budynków. W zasadzie jedyną wadą jest praca kamery.

Worms Forts: Oblężenie - recenzja gry

Korea: Zapomniany Konflikt - recenzja gry

recenzja gry3 lutego 2004

Korea: Zapomniany Konflikt to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez zespół Plastic Reality Technologies i znanego europejskiego wydawcę, firmę Cenega. Akcja rozgrywa się podczas konfliktu w Korei, w latach 1950 – 1953.

Korea: Zapomniany Konflikt - recenzja gry

Empires: Dawn of the Modern World - recenzja gry

recenzja gry5 lutego 2004

Empires: Dawn of the Modern World to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez zespół Stainless Steel Studios, który zasłynął w świecie dzięki grze zatytułowanej Empire Earth...

Empires: Dawn of the Modern World - recenzja gry

Massive Assault - recenzja gry

recenzja gry18 lutego 2004

Strategia turowa, rozgrywająca się odległej przyszłości. W roku 2365 ludzie odkryli w przestrzeni kosmicznej sześć planet bogatych w surowce potrzebne ziemskiej cywilizacji do dalszej egzystencji.

Massive Assault - recenzja gry

World War I: Battlefields - recenzja gry

recenzja gry8 marca 2004

The Entente World War I Battlefields to strategia czasu rzeczywistego przenosząca graczy do czasów I Wojny Światowej, w lata 1914-1918, gdzie mogą objąć dowodzenie nad siłami jednego z pięciu krajów uwikłanych w ten konflikt zbrojny...

World War I: Battlefields - recenzja gry

Warlords IV: Bohaterowie Etherii - recenzja gry

recenzja gry12 marca 2004

Warlords IV: Heroes of Etheria podobnie jak części poprzednie serii Warlords, jest strategią turową z elementami cRPG osadzoną w świecie fantasy. Gracze ponownie mogą stanąć na czele wojsk złożonych ze smoków, pegazów, mrocznych elfów...

Warlords IV: Bohaterowie Etherii - recenzja gry

Silent Storm - recenzja gry

recenzja gry18 marca 2004

Strategia osadzona realiach II Wojny Światowej. Gracz staje się dowódcą elitarnego oddziału żołnierzy, wykonującego bardzo niebezpieczne zadania głęboko na terytorium wroga.

Silent Storm - recenzja gry

Chicago 1930 - recenzja gry

recenzja gry22 marca 2004

Chicago 1930 to gra strategiczno-taktyczna, w sporym stopniu przypominająca popularną serię Commandos. Za opracowanie pełnej wersji odpowiedzialny jest zespół developerski Spellbound (twórcy Desperados czy Robin Hood: The Legend of Sherwood)...

Chicago 1930 - recenzja gry