Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 kwietnia 2016, 14:34

Wieści ze świata (Kerbal Space Program, Dark Souls, RuneScape) 20/4/2016

Dziś piszemy o wielkim patchu 1.1 do Kerbal Space Program, problemach pierwszego Dark Souls na PC i o ładniejszej grafice w RuneScape dzięki przesiadce na nowy silnik. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Kerbal Space Program – patch 1.1 (Turbo Charged) gotowy

Studio Squad skończyło beta-testy patcha 1.1 do gry Kerbal Space Program i udostępniło go wszystkim graczom. Jest to duża aktualizacja, nazwana Turbo Charged, która m.in. przerzuca produkcję na silnik Unity 5 (co pociąga za sobą np. lepszą optymalizację i fizykę oraz przemodelowanie interfejsu), dodaje mnóstwo niedostępnych wcześniej scenariuszy, implementuje KSPedię i nowe samouczki z informacjami o wszystkich elementach gry, a także eliminuje tonę niedoróbek. Pełną listę zmian znajdziecie tutaj.

Przy okazji warto wspomnieć, że do piątku Kerbal Space Program jest dostępny na Steamie w 40-procentowej przecenie, czyli za 23,99 euro (ok. 103 zł).

Wieści ze świata (Kerbal Space Program, Dark Souls, RuneScape) 20/4/2016 - ilustracja #1

Dark Souls – problemy z serwerami na PC

Jeśli przez ostatni tydzień mieliście problemy z funkcjami sieciowymi w pierwszej odsłonie Dark Souls na PC (Prepare to Die Edition) i zniechęciliście się do dalszego próbowania, to możecie zmienić zdanie, bo serwery są już sprawne. Niestety, nie wiadomo, czym były spowodowane owe trudności i czy nie wystąpią ponownie, bo ani studio From Software, ani firma Bandai Namco Games nie wypowiedziały się na ten temat. Poza tym drobny niepokój budzi fakt, że oficjalna strona internetowa Dark Souls: Prepare to Die Edition przestała działać, a do tego gra zniknęła z listy produktów w katalogu Bandai Namco. Czyżby dni dalszego wsparcia dla pierwszej części przebojowej serii „symulatorów umierania” były policzone?

RuneScape pięknieje na nowym silniku (NXT)

Studio Jagex wypuściło świeży klient gry MMORPG RuneScape, dokonując przesiadki z wysłużonej Javy na nowy, autorski silnik graficzny o nazwie NXT. Tym samym produkcja wyraźnie wyładniała, dzięki czterokrotnemu wydłużeniu zasięgu rysowania obiektów, poprawieniu efektów światła, odbić i cieniowania, uszczegółowieniu otoczenia i innym udogodnieniom. Ponadto wprowadzono wsparcie dla bibliotek DirectX 12. Jednocześnie deweloper zapewnia, że wymagania sprzętowe gry nie uległy podwyższeniu – wręcz przeciwnie, gra ma działać bardziej wydajnie niż do tej pory.

Warto wspomnieć, że Jagex nie zrezygnował przy tym z oficjalnego wsparcia dla serwera OldSchool RuneScape, pozwalającego cieszyć się grą w klasycznej formie z 2007 roku (pozbawionej nowinek z późniejszych aktualizacji).

Galeria obrazków

Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…

Galeria filmów

…jak również najnowsze filmy z gier:

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej