Wiadomość gry na świecie 15 sierpnia 2012, 17:40

autor: Jiker

Podsumowanie konferencji firmy Ubisoft

Przed Wami podsumowanie zakończonej niedawno konferencji firmy Ubisoft na targach gamescom 2012. Francuzi skupili się na niej na tematyce gier free-to-play. Doczekaliśmy się zapowiedzi kilku nowych gier - m.in. Anno Online i Might & Magic Heroes Online.

Zakończyła się konferencja firmy Ubisoft na targach gamescom 2012. Poniżej możecie się zapoznać z relacją z tego wydarzenia. Było ono szczególnie atrakcyjne dla miłośników produkcji free-to-play – nie zabrakło podsumowań oraz zapowiedzi kilku zupełnie nowych tytułów, w tym Might & Magic Heroes Online. Cieszy również oficjalny start strzelanki Ghost Recon Online. Osoby czekające na wydarzenia pokroju prezentacji nowego gameplaya Watch Dogs musiały tym razem obejść się smakiem.

Podsumowanie konferencji firmy Ubisoft - ilustracja #1

Free-to-play okiem Ubisoft

Konferencję firmy Ubisoft na targach gamescom 2012 otworzyła Stephanie Perotti, dyrektor ds. gier sieciowych. Swój wywód rozpoczęła od stwierdzenia, że rynek sieciówek jest niezwykle ekscytujący – zarówno z punktu widzenia francuskiego koncernu, jak i graczy. Nie powinno to nikogo dziwić, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę przewidywaną wartość, jaką segment gier sieciowych powinien osiągnąć w 2014 roku. Mowa tu o blisko 25 miliardach dolarów! Na scenę zaproszeni zostali wówczas Odile Limpach i Christopher Schmitz, reprezentujący studio deweloperskie Ubisoft Blue Byte.

The Settlers Online, Silent Hunter Online

Limpach i Schmitz rozpoczęli od pochwalenia się, że użytkownicy The Settlers Online – specjalnej, sieciowej odsłony popularnej serii gier strategicznych, wydanej pod koniec 2010 roku – spędzili łącznie w świecie gry już ponad 17 lat. Następnie przeszli do ogłoszenia informacji, że wkrótce wystartuje zapowiadana od kwietnia zamknięta faza betatestów przeglądarkowej gry Silent Hunter Online, po czym zaprezentowali zgromadzonym widzom debiutancki zwiastun sieciowego symulatora oraz film z rozgrywki. Pierwsze MMO spod znaku Silent Hunter powinno przypaść do gustu fanom cyklu.

Zapowiedź Anno Online

Przedstawiciele studia Blue Byte przeszli następnie do ujawnienia swojej nowej produkcji. Okazała się nią specjalna, sieciowa odsłona cyklu strategicznego Anno. Anno Online będzie strategią MMO dystrybuowaną w modelu free-to-play (z opcjonalnymi mikropłatnościami), w którą zagramy z poziomu przeglądarki internetowej.

Podsumowanie konferencji firmy Ubisoft - ilustracja #3
Twórcy obiecują, że mechanika rozgrywki nie zostanie przesadnie zubożona względem dotychczasowych odsłon.

W grze zawarty zostanie pełnowymiarowy system ekonomii, 120 rodzajów budynków i miasta liczące nawet 800 budowli. Pojedynczy gracz będzie mógł posiadać do 9 wysp – zabawę rozpocznie z jedną, taką samą dla wszystkich uczestników. Nacisk położony zostanie na interakcje graczy: handel, pomoc w budowie monumentów, wypożyczanie statków itp. Premiera gry odbędzie się najprawdopodobniej pod koniec tego roku. Już teraz możecie zgłosić chęć udziału w zamkniętych betatestach.

Nadeo – Shootmania: Storm, ManiaPlanet

Następnie na scenie pojawiła się Anne Blondel-Jouin, dyrektor studia Nadeo. Po krótkiej prezentacji gier wchodzących w skład usługi ManiaPlanet.com, dowiedzieliśmy się, że gracze biorący udział w becie strzelanki sieciowej Shootmania: Storm stworzyli w ciągu kilku tygodni ponad 20 tysięcy mapek oraz zaprojektowali 15 trybów rozgrywki. Następnie autorzy Shootmanii postanowili udowodnić wszem i wobec, że ich produkcja jak mało która nadaje się do rywalizacji e-sportowej. Posłużyli się tu umiejętnościami członków zespołów n!faculty i Epsilon Esports, którzy rozegrali pokazowy mecz (wygrany przez drugą z ekip). Pierwszy turniej esportowy uwzględniający Shootmanię odbędzie się w listopadzie w Paryżu.

Podsumowanie konferencji firmy Ubisoft - ilustracja #4
Shootmania Storm rozwija idee znane z Trackmanii, przenosząc je w świat sieciowych strzelanin

Might & Magic: Duel of Champions

Po krótkiej chwili głos zabrał Erwan Le Breton, dyrektor kreatywny marki Might & Magic. Nie owijając w bawełnę zaanonsował zwiastun z elementami gameplaya ze znanej już sieciowej karcianki free-to-play Might & Magic: Duel of Champions. Poinformował również, że gra zostanie wydana nie tylko na PC, ale i iPada, oferując przy tym możliwość jednoczesnej rywalizacji użytkownikom obu urządzeń. Produkcja jest aktualnie dostępna w postaci otwartej bety, do której możecie przystąpić za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej.

Might & Magic: Raiders – RPG akcji w formacie free-to-play

Kolejnym punktem programu była oficjalna zapowiedź gry RPG akcji w formacie free-to-play o tytule Might & Magic: Raiders. Produkcja, nad którą pracuje chińskie studio Ubisoft Chengdu, zostanie wydana na PC w 2013 roku. Przeniesiemy się w niej do miasta Hammerfall, gdzie w skórze Jeźdźców Ashanu podejmiemy próbę odparcia inwazji demonów, starającym się posiąść smocze kryształy. Fabularnie tytuł ma opowiadać o wydarzeniach poprzedzających historię z Might & Magic: Heroes VI. W grze znajdą się cztery klasy postaci, a nacisk położony zostanie na rozgrywkę drużynową – gracz będą łączyć się w zespoły i wspólnie rywalizować z demonami oraz potężnymi bossami. Zabawa ma być dynamiczna, a jednym z większych atutów będzie szeroko zakrojona personalizacja bohatera.

  1. Zapowiedź gry Might & Magic: Raiders

Might & Magic Heroes Online – przeglądarkowo, ale zgodnie z kanonem

Raiders to nie jedyna gra z serii Might & Magic zapowiedziana przez Ubisoft na targach gamescom 2012. Okazuje się, że pod koniec tego roku fani Herosów będą mogli sprawdzić w akcji również Might & Magic Heroes Online – sieciową mieszankę strategii i RPG, nad którą pracuje studio Blue Byte. W produkcję, zapowiadaną jako pełnoprawną, kanoniczną kontynuację, zagramy z poziomu przeglądarki internetowej i to za darmo (model free-to-play z opcjonalnymi mikropłatnościami).

Podsumowanie konferencji firmy Ubisoft - ilustracja #5
Twórcy obiecują pełnoprawną kontynuację serii

Tytuł połączy cechy Heroes of Might & Magic V i Might & Magic: Heroes VI z rozwiązaniami typowo sieciowymi. W efekcie dostaniemy grę z wykonywaniem ruchów w czasie rzeczywistym, kooperacją i turowymi walkami na siatce heksagonalnej. Twórcy obiecują też wyjątkowo dobrą, jak na tytuł przeglądarkowy, oprawę wizualną, co potwierdzają w pewnym stopniu pierwsze zrzuty ekranowe.

Oficjalny start Tom Clancy's Ghost Recon Online

Konferencję zakończono informacją, która przypadnie do gustu miłośnikom sieciowych strzelanin free-to-play. W czasie trwania konferencji doszło bowiem do oficjalnego startu Tom Clancy’s Ghost Recon Online. Klienta długo oczekiwanej gry – od kilku dni znajdowała się w fazie otwartej bety – możecie pobrać z oficjalnej strony internetowej. Fanów ucieszy zapewne wiadomość, że tytuł oferuje funkcję tworzenia klanów. Poniżej możecie się zapoznać z nowym, premierowym zwiastunem produkcji.