gra-usługa

game as a service

Termin odnoszący się do modelu dystrybucji gier wideo, w którym dana gra jest objęta wsparciem deweloperskim długo po premierze i regularnie otrzymuje nową zawartość w postaci darmowych aktualizacji bądź płatnych dodatków. Takie praktyki mają przede wszystkim zmaksymalizować monetyzację gry-usługi poprzez nakłanianie do wydawania na grę dodatkowych pieniędzy oraz jak najdłuższe utrzymanie stałej (i możliwie największej) bazy aktywnych graczy, regularne zachęcanie nowych w temacie osób do wypróbowania danego tytułu oraz przekonanie fanów do powrotu.

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege to przykład produkcji, która pomimo początkowych problemów, jako gra-usługa zdołała osiągnąć olbrzymi sukces. - 2020-02-04
Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege to przykład produkcji, która pomimo początkowych problemów, jako gra-usługa zdołała osiągnąć olbrzymi sukces.

Choć dawniej grami-usługami były przede wszystkim produkcje free-to-play nastawione na multiplayerową zabawę (a zwłaszcza tytuły MMO), obecnie coraz częściej można znaleźć wśród nich pozycje przeznaczone do zabawy w pojedynkę. Na ich liście nie brakuje również gier dystrybuowanych w tradycyjnym modelu buy-to-play, dla których twórców główne źródło dochodu stanowią pieniądze wydawane przez graczy na obecne w grach-usługach mikrotransakcje oraz nowe, płatne dodatki.

4 lutego 2020, 15:23

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl