Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS
Słownik gracza 4 lutego 2020, 15:23

gra-usługa

game as a service

Termin odnoszący się do modelu dystrybucji gier wideo, w którym dana gra jest objęta wsparciem deweloperskim długo po premierze i regularnie otrzymuje nową zawartość w postaci darmowych aktualizacji bądź płatnych dodatków. Takie praktyki mają przede wszystkim zmaksymalizować monetyzację gry-usługi poprzez nakłanianie do wydawania na grę dodatkowych pieniędzy oraz jak najdłuższe utrzymanie stałej (i możliwie największej) bazy aktywnych graczy, regularne zachęcanie nowych w temacie osób do wypróbowania danego tytułu oraz przekonanie fanów do powrotu.

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege to przykład produkcji, która pomimo początkowych problemów, jako gra-usługa zdołała osiągnąć olbrzymi sukces. - 2020-02-04
Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege to przykład produkcji, która pomimo początkowych problemów, jako gra-usługa zdołała osiągnąć olbrzymi sukces.

Choć dawniej grami-usługami były przede wszystkim produkcje free-to-play nastawione na multiplayerową zabawę (a zwłaszcza tytuły MMO), obecnie coraz częściej można znaleźć wśród nich pozycje przeznaczone do zabawy w pojedynkę. Na ich liście nie brakuje również gier dystrybuowanych w tradycyjnym modelu buy-to-play, dla których twórców główne źródło dochodu stanowią pieniądze wydawane przez graczy na obecne w grach-usługach mikrotransakcje oraz nowe, płatne dodatki.