silnik fizyki

PhysX, Havok

Rodzaj oprogramowania wykorzystywanego do symulacji działania praw fizyki w grach wideo, filmach (efekty specjalne) oraz modelach naukowych. Silnik fizyki odpowiada m.in. za zmiany toru ruchu i detekcję kolizji brył, odkształcenia ciał sprężystych oraz dynamikę płynów.

W grach wideo powszechnie stosowne są silniki fizyki wykorzystujące akcelerację sprzętową układów graficznych do obliczeń dokonywanych w czasie rzeczywistym. W wielu przypadkach tego typu oprogramowanie stanowi element silnika gry, a twórcy mają dużą swobodę w definiowaniu podstawowych praw fizyki obowiązujących w wirtualnym świecie (np. siły oddziałujące na obiekty w ruchu, możliwość generowania zniszczeń, zmniejszona siła grawitacji).

Najpopularniejsze obecnie silniki fizyki w grach wideo to Havok oraz PhysX.

18 marca 2013, 11:29

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl