Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 lipca 2008, 12:09

autor: Łukasz Malik

Killzone 2 - E3 2008 - Strona 2

Killzone 2 to dla mnie jedna z większych, pozytywnych niespodzianek tegorocznych targów E3. Nie wiązałem z jej pokazem żadnych większych nadziei, ani zbytnio jej nie wypatrywałem, zwłaszcza po aferze z renderem sprzed 3 lat.

Przeczytaj recenzję Killzone 2 - recenzja gry

Sama walka nie polega wyłącznie na ślepym brnięciu przed siebie. Będziemy musieli korzystać z osłon terenowych, pamiętając że część z nich może ulec zniszczeniu. Gdy zostaniemy ranni, kolorystyka zmierza ku czerni i bieli, jedynie odcień krwi jest jeszcze bardziej nasycony i intensywny. Wtedy szybko będziemy musieli znaleźć sobie jakąś bezpieczną kryjówkę. Gdy któryś z naszych kompanów zostanie ranny, możemy go uleczyć podbiegając do niego i naciskając kwadrat.

Do tego należy dodać kilka fajnych drobiazgów. Zawór otwieramy korzystając z dobrodziejstw kontrolera SIXAXIS. Za pomocą L1 i R1 chwytamy oburącz pokrętło i poruszamy kontrolerem. Strasznie podobała mi się również animacja wchodzenia po drabinie oraz asysta jednego z naszych kompanów przy wchodzeniu na murek, mała rzecz a cieszy. Jedyne, do czego mógłbym się naprawdę przyczepić to mierzenie w cel. Prawy analog był zbyt czuły, co w połączeniu z brakiem asysty do celowania, nieco utrudniało zabawę. Być może była to wina ustawień na konsoli na której się bawiłem, a szczerze powiedziawszy nie zerknąłem do ekranu opcji, czy można czułość zmienić.

Killzone 2 to bardzo widowiskowa gra.

Poziomów będzie jedenaście, ukończenie każdego z nich zajmie nam około 45 minut. Wszystkie etapy został podzielone na mniejsze rozdziały. Akcja nie będzie rozgrywać się tylko w industrialnych lokacjach. Zobaczymy również pustkowia i bardziej naturalne środowiska, będziemy walczyć także na pokładzie naszego statku New Sun. Autorzy planują cztery poziomy trudności, ale nawet na najwyższym pistolet Magnum będzie miał nieskończoną ilość amunicji. Choć na poziomie pokazowym naszymi przeciwnikami byli wyłącznie szeregowi Helghaści w quasi-nazistowskim hełmie, to zmierzymy się z dziesięcioma rodzajami wrogów. Fabułę poznamy głównie dzięki przerywnikom filmowym na silniku gry, prezentowanych z perspektywy pierwszej osoby, ale w kilku momentach zobaczymy też jak wygląda nasz protagonista. Autorzy przygotowali ponadto jeden pre-renderowany film.

Jak napisałem na początku, Killzone 2 naprawdę pozytywnie mnie zaskoczył i na pewno będzie to jeden z tytułów „musiszmieć” dla posiadaczy PlayStation 3, którego szczerze mogą zazdrościć posiadacze innych platform. To po prostu nieco bardziej mroczne Call of Duty 4: Modern Warfare w realiach science-fiction, co jest wystarczającą rekomendacją by w nią zagrać.

Łukasz „Verminus” Malik

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.