Reservoir Dogs: Wściekłe Psy - zapowiedź - Strona 3
Filmy Quentina Tarantino można ubóstwiać lub nienawidzić. Nie przechodzi się obok nich obojętnie. Jednego z całą pewnością produkcjom tym nie można odmówić – niejednokrotnie dość innowacyjnej formy prezentacji, a także... bardzo dużej dawki przemocy.
Przeczytaj recenzję Reservoir Dogs: Wściekłe Psy - recenzja gry
Trzecim z wymienionych wyżej tytułów była komputerowa wersja słynnego filmu sensacyjnego, opowiadającego o przygodach dwóch czarnoskórych policjantów z Miami. Odniesienia do tej produkcji uwidocznią się między innymi na przykładzie zlokalizowanych w najbliższym otoczeniu obiektów, za którymi w dowolny sposób będziemy mogli się chować. Na opublikowanych już materiałach ten element gry zapowiada się dość obiecująco, tym bardziej iż sam proces „przyklejenia się” do ściany czy innego obiektu zdaje się przebiegać w bardzo płynny sposób. Mówi się, iż w grze pojawi się około dziesięciu głównych misji. Nie jest to zbyt dużo, aczkolwiek kolejne etapy mają być dość rozbudowane i jednocześnie podzielone zostaną na mniejsze sekcje. W grze mają się też pojawić poziomy, w których zasiądziemy za kierownicą różnych pojazdów i weźmiemy udział w dynamicznych pościgach. Niestety, na temat tego elementu gry nic więcej na chwilę obecną nie wiadomo. Pozostaje więc mieć nadzieję, iż nie będą to jakieś prościutkie przerywniki, w których ograniczymy się jedynie do okazjonalnego wciskania wybranych klawiszy.
Obiecałem powrócić jeszcze do kwestii toczonych przez sterowane postaci walk. W grze nie zabraknie oczywiście bogatego arsenału broni, który obejmie między innymi różne modele pistoletów, shotgunów czy karabinów maszynowych. Zdecydowanie ciekawiej zapowiadają się jednak dodatkowe moduły, o których postaram się nieco szerzej powiedzieć. Przede wszystkim, wykonywane przez naszą postać czynności będą podlegały ocenie. W zależności od rodzaju podejmowanych akcji zostanie nam „przypięta” etykietka bezbłędnego profesjonalisty, bądź też szalonego psychopaty. Na wystawieniu takiej oceny zabawa się oczywiście nie skończy. Nasza reputacja wpłynie bowiem na to, w jaki sposób będziemy odbierani przez napotykane postaci niezależne. Przykładowo, jeśli wykreujemy postać nieprzewidywalnego szaleńca, w prostszy sposób będziemy mogli porywać zakładników czy też zmuszać stróżów prawa do rezygnacji z bardziej ryzykownych akcji. Miejmy nadzieję, iż tego typu zachowania będą wpływały na wygląd i przebieg całej gry, a nie jedynie kilku wybranych akcji.
Oprawa wizualna Reservoir Dogs na chwilę obecną rysuje się na jeden z najsłabiej wykonanych elementów tej gry. W szczególności widać to na przykładzie plansz, po których będziemy mogli się przemieszczać. Sprawiają one wrażenie jednostajnych i dość niechlujnie wykonanych. Niewiele można jeszcze powiedzieć na temat animacji poszczególnych postaci, ze szczególnym uwzględnieniem sterowanego aktualnie bandyty. Z ostateczną oceną tych elementów gry trzeba się jeszcze będzie nieco wstrzymać. Bardzo apetycznie zapowiada się natomiast warstwa dźwiękowa. O obecności Michaela Madsena wspomniałem już nieco wcześniej. Do tego należy dodać profesjonalny soundtrack, który najprawdopodobniej w całości zostanie przeniesiony z kinowej produkcji. Reservoir Dogs z całą pewnością nie będzie wielkim hitem. Gra ta najprawdopodobniej nie przypadnie też do gustu wielu fanom kultowego filmu Quentina Tarantino. W moim osobistym przekonaniu tytułem tym warto się będzie jednak bliżej zainteresować. Zapowiada się nam bowiem dość interesująca strzelanka, w której kilka elementów (porywanie zakładników, zdobywanie „reputacji”) zostanie zrealizowanych w dość niecodzienny sposób.
Jacek „Stranger” Hałas
NADZIEJE:
- walki zapowiadają się dość udanie, tak więc miłośnicy dynamicznych strzelanek powinni być zadowoleni;
- ciekawostki związane z porywaniem zakładników i „przekonywaniem” stróżów prawa do złożenia broni;
- pełny soundtrack + obecność Michaela Madsena.
OBAWY:
- z całą pewnością pojawią się liczne zarzuty odnośnie żerowania na popularności jednego z najlepszych filmów w historii kinematografii;
- graficznie Reservoir Dogs na chwilę obecną prezentuje co najwyżej przeciętny poziom wykonania.