Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 lipca 2006, 14:11

autor: Jacek Hałas

Reservoir Dogs: Wściekłe Psy - zapowiedź - Strona 3

Filmy Quentina Tarantino można ubóstwiać lub nienawidzić. Nie przechodzi się obok nich obojętnie. Jednego z całą pewnością produkcjom tym nie można odmówić – niejednokrotnie dość innowacyjnej formy prezentacji, a także... bardzo dużej dawki przemocy.

Trzecim z wymienionych wyżej tytułów była komputerowa wersja słynnego filmu sensacyjnego, opowiadającego o przygodach dwóch czarnoskórych policjantów z Miami. Odniesienia do tej produkcji uwidocznią się między innymi na przykładzie zlokalizowanych w najbliższym otoczeniu obiektów, za którymi w dowolny sposób będziemy mogli się chować. Na opublikowanych już materiałach ten element gry zapowiada się dość obiecująco, tym bardziej iż sam proces „przyklejenia się” do ściany czy innego obiektu zdaje się przebiegać w bardzo płynny sposób. Mówi się, iż w grze pojawi się około dziesięciu głównych misji. Nie jest to zbyt dużo, aczkolwiek kolejne etapy mają być dość rozbudowane i jednocześnie podzielone zostaną na mniejsze sekcje. W grze mają się też pojawić poziomy, w których zasiądziemy za kierownicą różnych pojazdów i weźmiemy udział w dynamicznych pościgach. Niestety, na temat tego elementu gry nic więcej na chwilę obecną nie wiadomo. Pozostaje więc mieć nadzieję, iż nie będą to jakieś prościutkie przerywniki, w których ograniczymy się jedynie do okazjonalnego wciskania wybranych klawiszy.

Obiecałem powrócić jeszcze do kwestii toczonych przez sterowane postaci walk. W grze nie zabraknie oczywiście bogatego arsenału broni, który obejmie między innymi różne modele pistoletów, shotgunów czy karabinów maszynowych. Zdecydowanie ciekawiej zapowiadają się jednak dodatkowe moduły, o których postaram się nieco szerzej powiedzieć. Przede wszystkim, wykonywane przez naszą postać czynności będą podlegały ocenie. W zależności od rodzaju podejmowanych akcji zostanie nam „przypięta” etykietka bezbłędnego profesjonalisty, bądź też szalonego psychopaty. Na wystawieniu takiej oceny zabawa się oczywiście nie skończy. Nasza reputacja wpłynie bowiem na to, w jaki sposób będziemy odbierani przez napotykane postaci niezależne. Przykładowo, jeśli wykreujemy postać nieprzewidywalnego szaleńca, w prostszy sposób będziemy mogli porywać zakładników czy też zmuszać stróżów prawa do rezygnacji z bardziej ryzykownych akcji. Miejmy nadzieję, iż tego typu zachowania będą wpływały na wygląd i przebieg całej gry, a nie jedynie kilku wybranych akcji.

Oprawa wizualna Reservoir Dogs na chwilę obecną rysuje się na jeden z najsłabiej wykonanych elementów tej gry. W szczególności widać to na przykładzie plansz, po których będziemy mogli się przemieszczać. Sprawiają one wrażenie jednostajnych i dość niechlujnie wykonanych. Niewiele można jeszcze powiedzieć na temat animacji poszczególnych postaci, ze szczególnym uwzględnieniem sterowanego aktualnie bandyty. Z ostateczną oceną tych elementów gry trzeba się jeszcze będzie nieco wstrzymać. Bardzo apetycznie zapowiada się natomiast warstwa dźwiękowa. O obecności Michaela Madsena wspomniałem już nieco wcześniej. Do tego należy dodać profesjonalny soundtrack, który najprawdopodobniej w całości zostanie przeniesiony z kinowej produkcji. Reservoir Dogs z całą pewnością nie będzie wielkim hitem. Gra ta najprawdopodobniej nie przypadnie też do gustu wielu fanom kultowego filmu Quentina Tarantino. W moim osobistym przekonaniu tytułem tym warto się będzie jednak bliżej zainteresować. Zapowiada się nam bowiem dość interesująca strzelanka, w której kilka elementów (porywanie zakładników, zdobywanie „reputacji”) zostanie zrealizowanych w dość niecodzienny sposób.

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • walki zapowiadają się dość udanie, tak więc miłośnicy dynamicznych strzelanek powinni być zadowoleni;
  • ciekawostki związane z porywaniem zakładników i „przekonywaniem” stróżów prawa do złożenia broni;
  • pełny soundtrack + obecność Michaela Madsena.

OBAWY:

  • z całą pewnością pojawią się liczne zarzuty odnośnie żerowania na popularności jednego z najlepszych filmów w historii kinematografii;
  • graficznie Reservoir Dogs na chwilę obecną prezentuje co najwyżej przeciętny poziom wykonania.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.