Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 lipca 2006, 14:11

autor: Jacek Hałas

Reservoir Dogs: Wściekłe Psy - zapowiedź - Strona 2

Filmy Quentina Tarantino można ubóstwiać lub nienawidzić. Nie przechodzi się obok nich obojętnie. Jednego z całą pewnością produkcjom tym nie można odmówić – niejednokrotnie dość innowacyjnej formy prezentacji, a także... bardzo dużej dawki przemocy.

Korzystając z okazji warto byłoby zwrócić w tym miejscu uwagę na jeszcze jeden fakt. Jak wiadomo, w kinowej produkcji pojawiło się wielu znanych i cenionych aktorów. Niestety, w komputerowych Wściekłych psach nie będziemy mieli okazji ich ponownie spotkać. Jedyny wyjątek ma stanowić Michael Madsen, który w filmie wcielił się w postać Pana Blond. Od siebie dodam, iż sytuacja ta wcale mnie nie dziwi. Madsen w przeszłości użyczał już bowiem swojego głosu, między innymi w takich grach jak Driv3r czy Grand Theft Auto 3. Należy również pamiętać, iż wielu jego kolegów z planu w międzyczasie wylądowało sześć stóp pod ziemią. Tak na dobrą sprawę z reszty podstawowego „składu” pozostały już tylko dwie osoby (poza samym Quentinem) – Harvey Keitel oraz Tim Roth. Nie zdziwiłbym się, gdyby ich gaże przekraczały ogólny budżet omawianej produkcji. Tak czy siak, obecność Madsena z całą pewnością w pozytywny sposób wpłynie na rozgłos towarzyszący wydaniu tej gry.

Najwyższa już chyba pora przybliżyć te elementy, które będą miały związek z właściwą zabawą. Jak już wcześniej wspomniałem, Reservoir Dogs będzie w głównej mierze niezbyt skomplikowaną strzelanką. Dodam w tym miejscu, iż główną postać będziemy mogli obserwować z perspektywy trzeciej osoby. Zapowiadany tytuł pod wieloma względami będzie przypominał takie gry jak Max Payne, The Punisher czy Bad Boys II. Wszystkie te tytuły pojawiły się tu nieprzypadkowo. W mniejszym bądź większym stopniu zapowiadany produkt będzie bowiem na nich wzorowany. Skojarzenia z przygodami niesłusznie oskarżonego nowojorskiego gliniarza objawią się przede wszystkim w wyjątkowo dynamicznych pojedynkach, do których postaram się jeszcze powrócić. Odniesienia do Punishera będą w głównej mierze dotyczyły scen przemocy, towarzyszących prowadzonym przez nas działaniom. Nad napotykanymi w trakcie zabawy postaciami będziemy się bowiem mogli znęcać. Warto byłoby ten wątek nieco rozwinąć. Istotną rolę w trakcie zabawy odegrają napotykani cywile, których będziemy mogli chwytać, a następnie traktować jako zakładników. W wielu innych grach motyw ten nie był zbytnio wykorzystywany. Najczęściej bowiem porywane osoby traktowało się wyłącznie jako żywe tarcze.

Co to znaczy, że jakaś tam skrzynia popsuta!? Oddałem do was sprawną furę!

W Reservoir Dogs będziemy mogli liczyć na znacznie więcej. Mam tu przede wszystkim na myśli planowaną możliwość oddziaływania na napotykanych w trakcie rozgrywania misji stróżów prawa. Mając przy sobie zakładnika będziemy mogli spróbować zmusić policjanta do opuszczenia broni czy wycofania się z budynku. Dodatkowo, w celu przyspieszenia tej czynności przetrzymywaną postać będziemy mogli zacząć obijać, tak aby zmusić danego gostka do szybszego złożenia broni. Wygląda na to, iż w kilku miejscach wykorzystywanie zakładników będzie obowiązkowym elementem gry. Dysponując porwanym cywilem będziemy bowiem mogli zmusić jedną z postaci niezależnych do wykonania bardziej skomplikowanej czynności, np. otwarcia przejścia prowadzącego do kolejnej głównej lokacji. Jak już wspomniałem, przetrzymywane osoby będzie można torturować. Co ciekawe, jedna z takich akcji będzie wzorowana na doskonale znanej z filmu scenie z Michaelem Madsenem i pewnym porwanym policjantem w rolach głównych. :-)

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.