Recenzje gier RPG PC 4
Recenzje i oceny najważniejszych i najpopularniejszych gier
Recenzje gier z kategorii: RPG na platformę: PC. Znajdziesz tu 400 tekstów spełniających te kryteria.

Recenzja gry Stygian: Reign of the Old Ones – LoveCraft nie chce umrzeć
recenzja gry6 listopada 2019
Stygian: Reign of the Old Ones to jedna z tych gier, które pokochasz i znienawidzisz jednocześnie – musisz tylko lubić gęsty klimat mitologii Lovecrafta i, podobnie jak ja, natrafić na poważne błędy, przez które zwątpisz w możliwość ukończenia historii.
Recenzja gry Stygian: Reign of the Old Ones – LoveCraft nie chce umrzeć
Recenzja gry The Outer Worlds - RPG roku? Tak, ale 2012
recenzja gry22 października 2019
Rok temu Obsidian święcił triumfy, zapowiadając The Outer Worlds na fali nagonki na Fallouta 76. Dziś, gdy Bethesda przestaje nadstawiać pleców, z których można by się wybić, pozycja duchowego następcy Fallouta: New Vegas już nie jest tak mocna…
Recenzja gry The Outer Worlds - RPG roku? Tak, ale 2012
Recenzja Warsaw - najlepsza gra o powstaniu warszawskim nie jest dobra
recenzja gry8 października 2019
Warsaw nie jest wierną kopią znacznie bardziej udanego Darkest Dungeon. Niestety, te elementy, które deweloperzy z Pixelated Milk dodali od siebie, irytują zdecydowanie częściej, niż dają jakąkolwiek frajdę.
Recenzja Warsaw - najlepsza gra o powstaniu warszawskim nie jest dobra
Recenzja gry The Surge 2 – najłatwiejsze Dark Souls, w jakie grałem
recenzja gry24 września 2019
Druga odsłona The Surge poprawia wszystkie najważniejsze błędy poprzednika i jest od niego zwyczajnie lepszą grą... ale jej obniżony poziom trudności rozczaruje niejednego fana gier typu soulslike.
Recenzja gry The Surge 2 – najłatwiejsze Dark Souls, w jakie grałem
Recenzja gry GreedFall – budżetowy Wiedźmin 3 daje radę
recenzja gry13 września 2019
GreedFall nie jest „drewnianym” następcą Gothica. To bardzo dobre RPG, które skromny budżet i możliwości autorów uzupełniło mądrym pożyczeniem dobrych pomysłów z najlepszych wzorów, jednocześnie zachowując oryginalność i pomysł na siebie.
Recenzja gry GreedFall – budżetowy Wiedźmin 3 daje radę
Recenzja gry Children of Morta – co w rodzinie, to nie zginie
recenzja gry12 września 2019
Po skończeniu Children of Morta będziecie mieli wrażenie, że nie tylko porzucacie świetnego, dynamicznego hack'n'slasha, ale przede wszystkim, że opuszczacie rodzinny dom, w którym zwyczajnie czuliście się dobrze i bezpiecznie.
Recenzja gry Children of Morta – co w rodzinie, to nie zginie
Recenzja gry Warhammer: Chaosbane – takie casualowe Diablo 3
recenzja gry4 czerwca 2019
Czy Warhammer osadzony w Starym Świecie doczeka się w końcu dobrej produkcji RPG, której nie będzie można niczego zarzucić? Jest na to spora szansa, ale w mglistej przyszłości. Teraźniejszość jest bowiem dalece niezadowalająca.
Recenzja gry Warhammer: Chaosbane – takie casualowe Diablo 3
Recenzja gry Outward – to miał być Gothic, Skyrim i Soulsy w jednym...
recenzja gry2 kwietnia 2019
Wziąć większość lubianych i udanych mechanik rozgrywki z ostatnich lat, wymieszać je i na bazie tego co wyjdzie zbudować własną grę. Przepis na hit? Outward udowadnia, że niekoniecznie.
Recenzja gry Outward – to miał być Gothic, Skyrim i Soulsy w jednym...
Recenzja gry Kenshi – Mount and Blade dla fanów Gothica
recenzja gry12 grudnia 2018
Z jednej strony model rozgrywki, który powinien stanowić wzór i inspirację dla wszystkich, którzy chcą robić prawdziwe erpegowe piaskownice dla pojedynczego gracza. Z drugiej natomiast festiwal gliczy niczym z najgłębszych odmętów steamowego piekła.
Recenzja gry Kenshi – Mount and Blade dla fanów Gothica
Recenzja gry Fallout 76 – zlepek wszystkiego i niczego
recenzja gry20 listopada 2018
Najnowsza gra z uniwersum Fallouta wzbudza skrajne emocje. Czy słusznie? Wycieczka do Wirginii Zachodniej może nie była taka najgorszą rzeczą, jaka mnie spotkała w grach, ale... dobrą też jej nie nazwę. Fallout 76 to niby nowa gra, a wygląda jak DLC.
Recenzja gry Fallout 76 – zlepek wszystkiego i niczego
Recenzja gry Wojna Krwi – świetna opowieść, ale tylko dobra gra
recenzja gry18 października 2018
Pierwsze godziny w Wojnie Krwi są kapitalne, a cała opowieść zachwyca i przeraża. Im bardziej zagłębiamy się jednak w mechanikę zabawy, tym bardziej doskwierać zaczynają jej różne bolączki.
Recenzja gry Wojna Krwi – świetna opowieść, ale tylko dobra gra
Recenzja gry Pathfinder: Kingmaker – Baldur's Gate spotyka Sim City
recenzja gry11 października 2018
Dobry władca spór rozstrzygnie, miasto postawi, a potem smoka własnoręcznie ubije. I tak to będzie wyglądało w Pathfinder: Kingmaker debiutującego Owlcat Games. To niezłe RPG z kilkoma poważnymi „ale”.
Recenzja gry Pathfinder: Kingmaker – Baldur's Gate spotyka Sim City
Recenzja gry Assassin's Creed Odyssey – zamach na tron Wiedźmina 3
recenzja gry5 października 2018
Zrobiwszy udane przymiarki z AC Origins, Ubisoft posłał wszystkie swoje siły do boju z rozkazem: „Zróbcie mi pogromcę Wiedźmina 3!”. Ze starcia z polskim RPG Assassin’s Creed Odyssey nie wychodzi zwycięsko – ale i tak wraca z niego z tarczą.
Recenzja gry Assassin's Creed Odyssey – zamach na tron Wiedźmina 3
Recenzja gry The Bard's Tale 4 – staroszkolne RPG wraca do łask
recenzja gry18 września 2018
Na kontynuację popularnej w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku serii elektronicznych erpegów musieliśmy czekać do schyłku lat dwudziestych wieku następnego. Czy w ogóle warto zawracać sobie dzisiaj głowę The Bard’s Tale IV: Barrows Deep?
Recenzja gry The Bard's Tale 4 – staroszkolne RPG wraca do łask
Recenzja gry World of Warcraft: Battle for Azeroth – cudów nie ma, ale i tak może być
recenzja gry17 września 2018
Król MMORPG po raz kolejny w swojej długiej historii sprawdza, czy jego panowanie jest zagrożone. Wychodzi z tej potyczki z podniesioną głową, chociaż nie bez szkód. Najnowszy dodatek jest bowiem dobry. Ale tylko dobry.
Recenzja gry World of Warcraft: Battle for Azeroth – cudów nie ma, ale i tak może być
Recenzja gry Graveyard Keeper – cmentarne Stardew Valley
recenzja gry11 września 2018
Marzyliście kiedyś o zostaniu grabarzem? Pewnie nie, ale nie znaczy to, że nie warto wypróbować tego nietypowego fachu - zwłaszcza, gdy można to zrobić w dość zwariowanej otoczce nietypowego świata fantasy.
Recenzja gry Graveyard Keeper – cmentarne Stardew Valley
Recenzja gry Monster Hunter: World na PC – RPG, jakiego na pecetach jeszcze nie było
recenzja gry17 sierpnia 2018
Oto padł kolejny konsolowy bastion – jeszcze jedna seria, która dotąd omijała komputery szerokim łukiem, w końcu zawitała w nasze skromne steamowe progi. Wprawdzie pecetowy Monster Hunter: World wnosi trochę błota na butach, ale to i tak dostojny gość!
Recenzja gry Monster Hunter: World na PC – RPG, jakiego na pecetach jeszcze nie było
Recenzja gry Vampyr – to nie jest RPG, na które czekaliście
recenzja gry5 czerwca 2018
To miało być RPG roku. Ba, to miał być mocny kandydat na grę roku. Vampyr zachwycał wizją, hipnotyzował klimatem i obiecywał przełomowe rozwiązania. Co z tego wszystkiego wyszło? Tytuł, wspomnienie którego jeszcze długo będzie wywoływać w nas smutek…
Recenzja gry Vampyr – to nie jest RPG, na które czekaliście
Recenzja gry Pillars of Eternity 2 – RPG na miarę Baldur's Gate 2
recenzja gry8 maja 2018
Król powrócił. Pillars of Eternity 2: Deadfire jest dla RPG tym, czym Wiedźmin 3 dla action RPG. PoE łączy rozmach Baldur’s Gate 2 i swobodę eksploracji Fallouta, serwując przy tym nowoczesną i niejednoznaczną opowieść.
Recenzja gry Pillars of Eternity 2 – RPG na miarę Baldur's Gate 2
Recenzja gry Ghost of a Tale – przeurocze pasmo frustracji
recenzja gry20 marca 2018
Ghost of a Tale to przeurocza opowieść z fantastycznymi bohaterami, w której jednak da się odczuć brak fachowca od tworzenia gier, przez co pełna wad rozgrywka nie idzie w parze ze świetną historią.
Recenzja gry Ghost of a Tale – przeurocze pasmo frustracji
Recenzja gry Kingdom Come: Deliverance - między Gothikiem a Wiedźminem
recenzja gry13 lutego 2018
Realistyczne RPG dziejące się w dodatku w średniowiecznej Europie? Twórcy z czeskiego Warhorse zmierzyli się z tematem i z tej próby wyszli prawie zwycięsko.
Recenzja gry Kingdom Come: Deliverance - między Gothikiem a Wiedźminem
Recenzja gry Seven: The Days Long Gone – RPG inne niż wszystkie
recenzja gry1 grudnia 2017
Prawie jak Elex. Prawie jak Assassin’s Creed. Prawie jak Dishonored. Każde z tych stwierdzeń okazuje się prawdziwe względem Seven: The Days Long Gone, gry RPG polskiego studia Fool’s Theory. Niestety, prawdą jest też, że „prawie” robi różnicę...
Recenzja gry Seven: The Days Long Gone – RPG inne niż wszystkie
Recenzja gry South Park: The Fractured But Whole – śmierdząca jazda bez trzymanki
recenzja gry18 października 2017
Długa i wyboista droga wiodła do premiery kontynuacji Kijka Pawdy. Na szczęście żadna z przeszkód nie odcisnęła swego piętna na ogólnej jakości gry. Ubisoft dostarczył kontynuację zrobioną bardzo dobrze i zapewniającą jeszcze więcej southparkowej frajdy.
Recenzja gry South Park: The Fractured But Whole – śmierdząca jazda bez trzymanki
Recenzja gry Elex – Gothic odrodził się w nowych szatach
recenzja gry13 października 2017
Nowy Gothic nie powstał i raczej prędko nie powstanie – ale wcale nie jest Wam tak bardzo potrzebny, jak sądzicie. Duch Górniczej Doliny odżył w grze Elex – z prawie wszystkimi jego przymiotami i wadami. Fani Bezimiennego, to dla Was pozycja obowiązkowa!
Recenzja gry Elex – Gothic odrodził się w nowych szatach