Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Artykuły i opinie na temat gry Doom 3

Ah shit, here we go again, powiedział Gordon Freeman w świecie Warcrafta - 10 najlepszych gier 2004 roku
Ah shit, here we go again, powiedział Gordon Freeman w świecie Warcrafta - 10 najlepszych gier 2004 roku

artykuł28 kwietnia 2025

Co krok to gra legenda! Ponad dwie dekady temu otrzymaliśmy mnóstwo znakomitych produkcji i znaczną obniżkę kosztów internetu. Oto nasza lista najlepszych gier 2004 roku!

Obcy, Metallica i Gabe Newell – 7 rzeczy, których nie wiesz o Doomie
Obcy, Metallica i Gabe Newell – 7 rzeczy, których nie wiesz o Doomie

artykuł28 lutego 2020

Zadajesz sobie może pytanie: jakie niby tajemnice mogłaby kryć seria Doom? Toż to gry prymitywne, jakich mało. Spluwa pośrodku ekranu, horda demonów i krwawa rzeź w rytmie ostrej muzy. Co takiego mogłoby mi tu umknąć?

Ewolucja grafiki 3D na przestrzeni lat – historia rozwoju tekstur w grach
Ewolucja grafiki 3D na przestrzeni lat – historia rozwoju tekstur w grach

artykuł28 sierpnia 2018

Tekstury w dalszym ciągu pozostają jednym z najważniejszych aspektów grafiki 3D. W tym artykule pragniemy przybliżyć najistotniejsze gry, które wyróżniły się pod tym względem.

Polskie akcenty w grach komputerowych - odsłona druga
Polskie akcenty w grach komputerowych - odsłona druga

artykuł28 września 2016

Polacy nie gęsi i swoje świetne studia deweloperskie mają. Ale przecież nie zawsze tak było i miło przeczytać o tym, że twórcy z innych krajów często nawiązywali do polskiej historii lub decydowali się umieszczać akcję gry na terenie naszego kraju.

Najlepsze giwery w grach - nasza dziesiątka kultowych broni
Najlepsze giwery w grach - nasza dziesiątka kultowych broni

artykuł28 grudnia 2013

Pukawka pukawce nierówna. Oto zestawienie dziesięciu kultowych giwer, bez których gry nie byłyby takie same.

Gry pięknieją na wiosnę – cz. 1
Gry pięknieją na wiosnę – cz. 1

artykuł20 kwietnia 2009

Wiosną wszystko pięknieje. Wiekowe gry również – przedstawiamy listę najciekawszych sposobów na poprawienie oprawy graficznej wybranych tytułów.

15 lat Dooma!
15 lat Dooma!

artykuł10 grudnia 2008

Dziś mija 15 lat od premiery kultowego Dooma. Okazja to wyśmienita, by trochę powspominać i zajrzeć za kulisy powstawania jednej z największych legend w historii komputerowej rozrywki.

Perły z kosza
Perły z kosza

artykuł19 października 2007

Komu z was na widok słów „gra z supermarketu” włos się jeży na głowie? A może na krok w stronę wielkiego wora z promocją reagujecie alergią?

Doom - recenzja filmu
Doom - recenzja filmu

artykuł21 października 2005

„Wiedzieliśmy, że fabuła filmu zostanie znacznie zmodyfikowana w stosunku do tego, co można było zobaczyć w pierwszej i trzeciej odsłonie Dooma. Ma to swoje dobre i złe strony.”

1... 2... 3... 4... Doom!
1... 2... 3... 4... Doom!

artykuł14 września 2005

Do tej pory ekranizacje gier komputerowych wywoływały raczej rozpacz niż jęk rozkoszy. Czy film Doom reżyserowany przez naszego rodaka – Andrzeja Bartkowiaka – ma szanse przełamać ten stereotyp? Przekonamy się o tym już niedługo...

The Making of Doom III - recenzja książki
The Making of Doom III - recenzja książki

artykuł27 kwietnia 2005

Steven L. Kent to weteran dziennikarstwa, od lat zajmujący się elektroniczną rozrywką. W albumie swojego autorstwa – „The Making of Doom 3” – szczegółowo opisał rozmaite fakty dotyczące procesu tworzenia wydanej w sierpniu 2004 roku gry.

Dzień Przeznaczenia
Dzień Przeznaczenia

artykuł4 sierpnia 2004

Jest 4 sierpnia 2004 roku. Wczoraj Doom III ukazał się w Stanach Zjednoczonych. Jego europejska premiera będzie mieć miejsce 13 sierpnia. Przyjrzyjmy się, jak świat za Wielką Wodą zmienił się w dniu wyczekiwanego Przeznaczenia.

Doom III – Powrót giganta coraz bliżej
Doom III – Powrót giganta coraz bliżej

artykuł16 lipca 2002

Doom zmienił oblicze gier komputerowych w dniu, w którym sie pojawił. Teraz Doom III ma szansę zmienić je ponownie. Pytanie tylko czy nadal jest to tylko gra?

Przeczytaj również:

Bez niego nie byłoby Geralta. Maciej Kwiatkowski o sztuce, której nie widać, ale bez której nie ma współczesnych gier AAA
Bez niego nie byłoby Geralta. Maciej Kwiatkowski o sztuce, której nie widać, ale bez której nie ma współczesnych gier AAA

artykuł6 czerwca 2025

Ile czasu trzeba przeznaczyć na trening, by móc poruszać się jak wiedźmin? Maciej Kwiatkowski wie o tym więcej niż ktokolwiek inny - w końcu to on odpowiada za ruch Geralta z Rivii i za wiedźmińskie sztuki walki!

"Niemożliwe wcześniej rzeczy stały się możliwe." Omawiamy tajniki dema Wiedźmina 4 z jego twórcami
"Niemożliwe wcześniej rzeczy stały się możliwe." Omawiamy tajniki dema Wiedźmina 4 z jego twórcami

artykuł4 czerwca 2025

Dlaczego jest to tech demo Wiedźmina 4, a nie gameplay z Wiedźmina 4, jak długo zajęło im przygotowanie go, dlaczego zespół wybrał Unreal Engine 5 zamiast pozostać przy własnym RED Engine - i jak wiele z tego, co widzieliśmy, to pobożne życzenia?

Mam nadzieję, że Sapkowski jednak napisze kontynuację Sagi o wiedźminie
Mam nadzieję, że Sapkowski jednak napisze kontynuację Sagi o wiedźminie

artykuł24 grudnia 2024

Rozdroże kruków pokazało, że Sapkowski wciąż ma to coś, a nawet pisze z większą pewnością niż ostatnio w Sezonie burz czy Żmii. Dlatego pewnie nie tylko ja zacząłem się zastanawiać, co by było, gdyby się złamał i popełnił kontynuację Wiedźmina.