Zoo Tycoon 2: Sława
Aktualizacja:
![]() | Teraz dochodzimy do sedna. Sława (popularność) jest główną miarą naszej skuteczności jako zarządcy. Składa się na nią praktycznie wszystko dobre, co możemy zdziałać: zadowolenie zwierzaków, ilość gatunków, ilość okazów, zadowolenie gości, wartości edukacyjne itp. itd. Większość naszych działań skupia się na tym, by podwyższyć sławę o kolejne gwiazdki. Dzięki temu, uzyskamy dostęp do większej ilości atrakcji dla gości i zwierząt (schronienia, zabawki), a także będziemy mieli szerszy wybór gatunków okazów do pokazania w naszym dorobku. Innymi słowy, sława jest podstawą i fundamentem, musimy pracować na jej zwiększenie i zawsze patrzeć, który z jej czynników składowych wstrzymuje nasz dalszy awans. Na niej nasze koło się zamyka. |
Twoje zoo musi być pouczające i rozrywkowe, by zadowolić szerokie grono klientów. Z punktu widzenia popularności istotne jest, by odwiedzający mogli znaleźć się jak najbliżej Twoich okazów. Buduj więc czasem ścieżki wchodzące niejako "do środka" wybiegów, otoczone ogrodzeniem oczywiście. Przewodnicy także nie pozostają gościom obojętni, nie żałuj pieniędzy na ich wynajmowanie. Co się zaś tyczy "rozrywkowości" okazów, główną determinantą jest zachowanie zwierząt. Niektóre gatunki (np. szympansy) są z założenia bardziej atrakcyjne pod tym względem, jednak wyposażenie wybiegu w odpowiednie dodatkowe atrakcje (zabawki etc.) może podnieść wartość okazów z tego punktu widzenia.
Istnieją jeszcze dwa charakterystyczne sposoby zwiększania Sławy. Jednym z nich jest wykonywanie misji pobocznych, nieobecnych w trybie kampanii. Mechanizm działania jest tutaj dość oczywisty. Ciekawe jest za to zwiększanie sławy poprzez wypuszczanie zwierząt na wolność. Jest to doskonały sposób, o ile zadbasz o rozmnażanie się Twoich okazów. Jak powiedziane zostało wcześniej, warto mieć jednego samca i kilka samic. Gdy ich dzieci dorosną (a przynajmniej jedno będzie samcem), "ojciec" jest pierwszym kandydatem do wypuszczenia. Powtarzanie tego procesu da nam kolejne punkty, które w nieoceniony sposób pomogą nam w osiągnięciu celów w niejednej misji. Pamiętaj tylko, że wszystkie potrzeby, podstawowe i zaawansowane, wypuszczanego zwierzęcia muszą być zaspokojone, w przeciwnym wypadku opcja ta będzie nieaktywna.
Uwaga: Aby podnieść sławę do maksymalnego poziomu pięciu gwiazdek, musisz mieć:
- 30 zwierząt;
- 15 gatunków;
- 10 zwierząt wypuszczonych na wolność.
Poza tym, oczywiście musisz zadbać o spore wysokości wszystkich pozostałych statystyk. Trzy powyższe zostaną jednak podniesione na maksimum po osiągnięciu tych właśnie wartości. Ocena pozostałych ma charakter jakościowy, a nie ilościowy, tzn. nie da się wyrazić zadowalających wartości w liczbach. Aby jednak podnieść maksymalnie najwyżej "Wybiegi edukacyjne" oraz "Zwierzęta jako rozrywka", stosuj następujące metody:
- Łącz ze sobą wybiegi nawet różnych biomów, oddzielając je od siebie pasmem "gór" (własnoręcznie zrobionych nierówności terenu).
- Staraj się tak dodawać alejki, by klienci mogli znaleźć się jak najbliżej zwierząt.
- Dodawaj do zagród wszystkie gadżety, jakie tylko możesz, wliczając w to drzewa, głazy, trawy i wszystko inne. Zabawki także mają duże znaczenie.
- Dość istotną konstrukcją są altany, staraj się dodawać ich jak najwięcej (w skali całego zoo przyda się grubo ponad 10!), umieszczając je tak, by ze środka obserwować można było zwierzęta.
Pozostałe dwie statystyki, zadowolenie zwierząt i odwiedzających, są stosunkowo łatwe do maksymalizowania. Wystarczy sumiennie zwracać uwagę na wszystkie ich życzenia i dyskomforty.

0
Komentarze czytelników
eJay Legend

Poradnik niczego sobie:) A logo i te ostatnie zdjecie poprostu wypasiaste:)
Stranger. Senator

fatkos --> hehe, okresla target tej gry, ze tak powiem :P
katrin20 Legend

Poradnik jest oki :) a fotki jeszcze lepsze hehe... the best :D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.