Tropico 6: Epoki

Twoje wyspiarskie miasteczka w Tropico 6 będą przechodził przez rozmaite epoki. W naszym poradniku dowiesz się więcej o erze kolonialnej, wojnach światowych, zimnej wojnie i współczesności.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W Tropico 6 znajdziesz cztery następujące po sobie ery. Kolejno są to: Era Kolonialna, Wojny Światowe, Zimna Wojna oraz Współczesność. Każda z tych epok rządzi się własnymi prawami, a jej realia są zupełnie inne. Poniżej znajdziesz dokładne omówienie każdej z poszczególnych epok, jakie spotykasz w grze wraz z warunkami jakie musisz spełnić, by ją odblokować. Oczywiście w zależności od misji lub wybranych parametrów przed rozpoczęciem zabawy w trybie piaskownica, nie zawsze musisz przechodzić przez wszystkie ery.

Era kolonialna

Era kolonialna to najwcześniejszy okres w historii Tropico. Nie jesteś jeszcze władcą wybranym, przez lud. Twoja kadencja jest wyznaczana przez Koronę. Oznacza to, że twój los jako przywódcy państwa jest uzależniony od tego czy wykonasz powierzone ci przez nią zadania.

Co należy zrobić by odblokować epokę?

Nic. Jest to pierwsza epoka na linii czasu.

Charakterystyka epoki

Era kolonialna jest najbardziej podstawową epoką w Tropico 6. Liczba dostępnych w niej budynków jest niewielka, a ludność ma ograniczone potrzeby. Na tym etapie łatwo jest wypracować solidne podstawy pod rozwój twojego państwa w późniejszych epokach.

W tej erze masz możliwość stawiania budynków uprawnych i hodowlanych, a także eksploatujących złoża naturalne. W tej epoce najłatwiej się dorobić stawiając Rum Distillery oraz Lumber Mill. Pierwsze z nich wykorzystuje cukier, wytworzony na Plantation ustawionej w odpowiedni tryb pracy, do produkcji rumu. Drugi zakład pozwala natomiast na produkcję desek z kłód otrzymanych z Logging Camp. Deski te można dodatkowo przetwarzać w erze wojen światowych do postaci statków w Shipyard.

Budynki przemysłu drzewnego. - Epoki w Tropico 6 - Tropico 6 - poradnik do gry
Budynki przemysłu drzewnego.

Unikaj także stawiania Mine. Złoża surowców są wyczerpywalne. W późniejszych epokach możesz je wykorzystać w fabrykach, do produkcji towarów, które możesz sprzedać drożej niż podstawowy surowiec. Im więcej będziesz miał wtedy zasobów, tym później będziesz musiał skorzystać z importu.

Również dekrety, które możesz wydać w tej erze są przydatne w późniejszym czasie. Postaw, więc Library i zacznij gromadzić punkty wiedzy. Następnie spożytkuj je na opracowanie dwóch dekretów. Pierwszym z nich Advanced Boat Service. Po wprowadzeniu go w życie łodzie przybijające do portów będą szybsze a ich pojemność zostanie zwiększona. Dzięki temu zwiększy się efektywność twoich portów. Drugim zapisem jest Employee Of The Month. Dzięki temu dekretowi, wszyscy pracownicy Mine oraz budynków przemysłowych będą brać podwójne zmiany, co zwiększy tempo pracy w tych miejscach.

Tym co łatwo będzie ci utrzymać na wysokim poziomie w erze kolonialnej jest zadowolenie społeczeństwa. W tej epoce potrzeby mieszkańców są stosunkowo niewielkie. Liczy się dla nich głównie dostępność jedzenia, rozrywki oraz mieszkalnictwo.

Największym utrudnieniem na jakie natrafisz w czasie ery kolonialnej jest utrzymanie się przy władzy - Epoki w Tropico 6 - Tropico 6 - poradnik do gry

Największym utrudnieniem na jakie natrafisz w czasie ery kolonialnej jest utrzymanie się przy władzy. Twoja posada jako gubernatora jest określona przez pewną kadencję. Jeśli się ona zakończy - przegrasz. Dlatego, dopóki nie przejdziesz do czasów wojen światowych, musisz spełniać wszystkie prośby Korony, tak aby twoja kadencja się wydłużała.

Wojny światowe

Wojny światowe to druga epoka w chronologii Tropico 6. Tym razem będziesz musiał stanąć pomiędzy aliantami i państwami osi.

Co należy zrobić by odblokować epokę?

W czasie ery kolonialnej, musisz osiągnąć relację z rewolucjonistami na poziomie przynajmniej 50%, a frakcja ta musi stanowić przynajmniej 60% populacji Tropico. Cel ten osiągniesz najłatwiej wykonując kolejne zadania zlecane ci przez Sofię Ortegę.

Po spełnieniu tych warunków, możesz albo wykupić sobie niepodległość, albo stanąć do walki z wojskami Korony.

Charakterystyka epoki

Wojny światowe są już epoką, w której głos twoich obywateli teoretycznie ma znaczenie. Jako że wyrwałeś się spod jarzma Korony, to od teraz jesteś przywódcą wybieranym w wyborach. Możesz je organizować regularnie lub z nich zrezygnować. Odblokowane zostanie także Ministry. Budynek ten pozwoli ci powoływać pięciu ministrów. W zależności od tego, którego przedstawiciela frakcji wybierzesz na stanowisko, otrzymasz inne profity. Dodatkowo jako niepodległe państwo Tropico ma własną konstytucję. Za jej pomocą możesz modyfikować różne aspekty, życia w państwie.

Nie wszystkie zapisy konstytucyjne są dostępne od razu. Część z nich odblokowywana jest w konkretnych epokach, pozostałe natomiast trzeba opracować na drodze badań. Wszystkie informacje odnośnie konstytucji znajdziesz w dedykowanym jej rozdziale.

Na tym etapie zaczyna być także istotna edukacja twoich obywateli. Jest to w dużej mierze spowodowane wzrostem zapotrzebowania na wyedukowanych pracowników. Bardziej zaawansowane zakłady przemysłowe, budynki medyczne czy budynki porządku publicznego potrzebują pracowników posiadających konkretne wykształcenie. Dlatego postawienie High School [1] oraz College [2] jest wymagane. Jeśli postawiłeś Pirate Cove to możesz dodatkowo przeprowadzić akcję: Rescue: Educated, która sprowadzi na wyspę kilku dodatkowych wyedukowanych obywateli. W innym wypadku będziesz zmuszony do płacenia za sprowadzanie pracowników zza granicy.

High School i College - Epoki w Tropico 6 - Tropico 6 - poradnik do gry
High School i College

Na tym etapie usprawniony zostanie też transport po wyspach. Otrzymasz bowiem dostęp do mostów, które ułatwią wymianę towarów między poszczególnymi wyspami archipelagu. Dodatkowo otrzymasz także dostęp do tuneli, które umożliwią twoim obywatelom przeprawianie się przez góry.

Potrzeby mieszkańców, także wzrastają - Epoki w Tropico 6 - Tropico 6 - poradnik do gry

Potrzeby mieszkańców, także wzrastają. Od teraz na ich zadowolenie wpływać będzie także zagrożenie pożarowe oraz opieka zdrowotna. Wymagania w pozostałych aspektach zostaną natomiast zaostrzone. O jakości danych elementów, dowiesz się wykorzystując zakładkę City, w menu Overlays.

Na tym etapie zostanie odblokowana także elektryczność. Będziesz mógł więc wykorzystać węgiel do produkcji prądu w Power Plant. Dzięki temu będziesz mógł stawiać bardziej zaawansowane budynki oraz ulepszać domy, zwiększając zadowolenie z mieszkalnictwa.

Od tej epoki, musisz także dbać o wojsko. Złe relacje z jednym z supermocarstw, spowodują atak na twoją wyspę. Początkowo będą oni niszczyć budynki rozsiane po archipelagu, z czasem jednak skierują się w stronę pałacu. Jego zniszczenie będzie skutkować zakończeniem gry. Dlatego w bezpośrednim jego otoczeni stawiaj budynki wojskowe, by zabezpieczyć się przed jego zburzeniem. Dodatkowo możesz też za pomocą konstytucji wprowadzić zapis Militia, który spowoduje, że do wojska będą wstępować niewyedukowani. Zmniejszy to efektywność, ale przyspieszy pobór.

Zimna wojna

Zimna wojna to epoka, w której ponownie znajdziesz się między dwoma supermocarstwami. Tym razem są to Siły Zachodnie i Blok Wschodni. Epoka to wprowadza zdecydowanie mniej nowości niż poprzednia.

Co należy zrobić by odblokować epokę?

Do przejścia w epokę Zimnej wojny musisz sprzymierzyć się z państwami osi lub aliantami. W tym celu musisz zaprosić wybrane supermocarstwo do Embassy. Następnie musisz wypracować odpowiedni wskaźnik poparcia, tak by odblokowała się opcja sojuszu. Możesz to zrobić skrupulatnie wykonując zadania zlecone ci przez obraną stronę.

Kiedy zdecydujesz się na sojusz otrzymasz kolejne zadanie, które ma na celu potwierdzenie twojej przyjaźni z danym mocarstwem. Po jego zaliczeniu czeka cię atak ze strony przeciwne, dlatego musisz być pewnym, że posiadasz odpowiednio silną armię.

Charakterystyka epoki

Epoka ta nie wprowadza wielu nowości względem swojej poprzedniczki. Odblokowuje jedynie coraz bardziej nowoczesne budynki przemysłowe. Dostępne stają się także obiekty, które w większym stopniu wpływają na poszczególne aspekty zadowolenia mieszkańców jak np. Hospital.

Do największych zmian jakie możesz zauważyć w tej epoce jest odblokowanie sektora turystycznego. Pozwala to na generowanie dodatkowych przychodów kosztem odwiedzających wyspę. Są oni jednak bardzo wrażliwi na estetykę otoczenia. Dlatego ośrodki turystyczne powinny znajdować się w oddali od ośrodków przemysłowych. Najlepszą opcją jest po prosu wygospodarowanie dla turystów osobnej wyspy.

Dochodzą także kolejne wymagania ze strony społeczeństwa. Tym razem są to bezpieczeństwo oraz wolność. Musisz więc ponownie zajrzeć do zakładki City, w menu Overlays by sprawdzić, gdzie musisz postawić Police Station oraz budynki medialne. Dodatkowo opracuj zapis konstytucyjny Media Independence. Dzięki niemu będziesz mógł zwiększyć efektywność budynków medialnych.

Im bardziej czerwony obszar tym wyższa jest w nim przestępczość. - Epoki w Tropico 6 - Tropico 6 - poradnik do gry
Im bardziej czerwony obszar tym wyższa jest w nim przestępczość.

W przypadku badań odblokowanych w czasie Zimnej wojny, bardzo przydatne jest także Alternative Food Source. Dzięki tym badaniom w razie wystąpienie deficytu żywności, możesz na dwa lata zniwelować braki w żywności. W tym czasie możesz na spokojnie skupić się na rozbudowie przemysłu żywieniowego.

Garbage Dump nie niweluje zanieczyszczenia, a jedynie gromadzi je w konkretnym punkcie. - Epoki w Tropico 6 - Tropico 6 - poradnik do gry
Garbage Dump nie niweluje zanieczyszczenia, a jedynie gromadzi je w konkretnym punkcie.

Ostatnim elementem, na który będziesz musiał zacząć zwracać uwagę jest zanieczyszczenie. Właśnie w tej epoce otrzymasz narzędzia, które umożliwiają jego kontrolę. Do tego celu służy Garbage Dump. Pozwala on na gromadzenie zanieczyszczeń w jednym miejscu. Dodatkowo opracuj Mandatory Waste Sorting. Wydanie tego dekretu zmniejszy ilość generowanych przez budynki mieszkalne zanieczyszczeń.

Co należy zrobić by odblokować epokę?

Awans do współczesności wymaga obrania jednej z trzech ścieżek - politycznej, nuklearnej i turystycznej. W zależności od wybranej drogi, otrzymasz inne zadanie np. w przypadku opcji jądrowej należy postawić Nuclear Power Plant oraz Nuclear Program.

Współczesność

Współczesność jest ostatnią epoką w chronologii Tropico. Tym razem nie będziesz się z kilkoma supermocarstwami. Są to: Stany Zjednoczone, Rosja, Chiny, Bliski Wschód oraz Unia Europejska. Jest to epoka, w której masz największe pole do popisu.

Poradnik powstał na podstawie otwartej bety. W czasie jej trwania Współczesność można było rozgrywać tylko w samouczkach. Zasady przejścia do tej epoki nie są więc na ten moment znane.

W tej epoce masz już dostęp do wszystkich zaimplementowanych w grze budynków oraz ich usprawnień. Dzięki temu będziesz mógł nie tylko zwiększać efektywność swojego przemysłu, ale także ograniczyć jego negatywny wpływ na wyspę.

Solar Power Plant i Factory Ranch. - Epoki w Tropico 6 - Tropico 6 - poradnik do gry
Solar Power Plant i Factory Ranch.

Na tym etapie będziesz mógł uniezależnić się od jakości gleby na wyspach. Otrzymasz bowiem dostęp do zaawansowanych budynków hodowlanych. Wymagają one dostępu do elektryczności oraz pracowników ze średnim wykształceniem. Jednocześnie jednak możesz je stawiać w dowolnym miejscu.

Otrzymujesz także dostęp do odnawialnych źródeł energii oraz Nuclear Power Plant, które zagwarantują ci energię przy zmniejszonym zanieczyszczeniu otoczenia.

Otrzymasz także możliwość stawiania najbardziej luksusowych hoteli, które są w stanie pomieścić więcej turystów. Jeśli natomiast dodatkowo wprowadzisz dekret Legalized Substances, to dodatkowo podniesiesz wskaźnik turystyki, co przyciągnie większą ilość turystów.

Podobało się?

0

Tropico 6

29 marca 2019

PC PlayStation Xbox Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl