Ustawienia (Tuning)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Po wymianie niektórych elementów samochód staje się zauważalnie szybszy, co jednak nie zawsze wystarcza do skuteczniej walki z konkurencją. Nieraz o wiele ważniejsze okazuje się zestrojenie podzespołów posiadanego sprzętu. Na wstępie trzeba podkreślić, iż nie ma uniwersalnych ustawień. Wszystko musi być skorelowane z torem, na którym przyjdzie walczyć. Zupełnie inny setup jest konieczny na szuter, a inny na gładki asfalt. Równie ważne są upodobania kierowcy. Niektórzy lubią, gdy samochód zamiata tyłem, czego inni nie znoszą. Idealne ustawienia trzeba więc dobrać metodą prób i błędów. W opisie podaję wskazówki, które z pewnością ułatwią poszukiwania...

Skrzynia biegów (Gear box) oraz docisk aerodynamiczny (Downforce)

Zmiana przełożeń skrzyni biegów może poprawić przyspieszenie lub prędkość maksymalną. - Ustawienia (Tuning) - TOCA Race Driver 3 - poradnik do gry
Zmiana przełożeń skrzyni biegów może poprawić przyspieszenie lub prędkość maksymalną.

Kręte tory

Prędkość maksymalna przestaje się liczyć na serpentynach, więc warto przeregulować skrzynię biegów, aby wykrzesać z bolidu możliwie duże przyspieszenie. W tym celu należy dokonać "skrócenia" przełożeń, czyli ograniczenia prędkości maksymalnej, którą bolid uzyskuje na kolejnych biegach. Dzięki temu wzrasta dynamika. Trzeba podkreślić, iż przesadne skracanie dwóch pierwszych przełożeń powoduje "mielenie" kołami na starcie i spadek osiągów. Na krętych trasach należy zwracać baczną uwagę na wskaźnik temperatury silnika, gdyż jednostka napędowa nieustannie pracuje na najwyższych obrotach, co dość szybko prowadzi do jej przegrzewania. Podczas wychodzenia z zakrętu należy również unikać wciskania gazu do oporu, ponieważ zazwyczaj kończy się to poślizgiem kół, a co za tym idzie - opuszczeniem trasy.

Szybkie trasy

Na torach z długimi prostymi prędkość maksymalna jest równie ważna, co przyspieszenie. Dlatego warto przeregulować skrzynię biegów, by samochód był w stanie rozwijać wyższą prędkość maksymalną. Jeżeli ilość zakrętów jest niewielka, warto także zmniejszyć siłę docisku aerodynamicznego (Downforce). Wówczas przy prędkościach powyżej 150 km/h auto przyspiesza wyczuwalnie lepiej. Oczywiście trzeba zachować wzmożoną czujność na zakrętach, gdyż mniejsza siła docisku, to mniejsza przyczepność, co sprzyja wypadaniu z trasy... Na szybkich trasach kluczową rolę odgrywa chowanie się w tunelu aerodynamicznym, generowanym przez auto jadące przodem, które umożliwia sprawniejsze rozpędzanie, a ostatecznie ułatwia wyprzedzenie oponenta.

Szuter

Jazda po szutrze jest przyjemna, ale bardzo wymagająca. Zawody na owalnych torach należą do najłatwiejszych. - Ustawienia (Tuning) - TOCA Race Driver 3 - poradnik do gry
Jazda po szutrze jest przyjemna, ale bardzo wymagająca. Zawody na owalnych torach należą do najłatwiejszych.

ToCA RD3 jest drugą odsłoną gry z opcją ścigania się po nieutwardzonej nawierzchni. Model jazdy w sekcji rajdowej został usprawniony względem poprzednika, zaś dostępne rajdówki sprawiają, że można poczuć się niczym przy Colin McRae Rally. Niestety ilość tras jest niewielka, a spora część z nich różni się jedynie konfiguracją wybranych zakrętów. Niemniej do ukończenia gry trzeba również przebrnąć przez nieraz nudne wyścigi off-road, co sprawia, że warto dostroić to i owo, by zapewnić sobie możliwie dużą przyjemność z prowadzenia. Przede wszystkim należy "skrócić" skrzynię biegów. Prędkości nie przekraczają zazwyczaj 180 km/h, więc modyfikując długość przełożeń można znacznie zyskać na dynamice. Oczywiście najszybsze pojazdy (np. Audi S1) bez trudu dochodzą do 200 km/h. Wbrew pozorom na krótszej skrzyni biegów uzyskuje się lepsze czasy. Prowadzenie samochodu z potężnymi prędkościami po wąskich drogach musi skończyć się wypadkiem. Warto pamiętać o (opisanym już) hamowaniu "lewą nogą" oraz o odejmowaniu gazu przed skokami - pokonanie ich pełną bombą kończy się najczęściej opuszczeniem trasy.

Stabilizator poprzeczny (Antiroll)

Ustawienie go na wysokie wartości sprawia, że pojazd staje się stabilny w zakrętach, a koła tracą tendencję do poślizgu. Wraz ze wzrostem twardości spada jednak skłonność auta do zmian kierunku jazdy, przez co czasy okrążeń wcale nie stają się lepsze. Twardsze stabilizatory warto wybierać szczególnie na tylną oś, która nieraz potrafi zarzucić z zaskoczenia.

Podobało się?

0

TOCA Race Driver 3

21 lutego 2006

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl