Timberborn: Nowa dzielnica - jak zbudować?
W grze Timberborn dzielnice kolonii bobrów mają ograniczony zasięg. Na tej stronie tłumaczymy jak stworzyć nową w pełni funkcjonalną dzielnicę – nowy urząd dzielnicy, rogatka dzielnicy.
Aktualizacja:
Dzielnice w grze Timberborn są kluczową mechaniką w tworzeniu bobrzych miast. Tutaj przeczytacie o tym, jak zbudować nową dzielnicę, gdzie postawić rogatkę dzielnicy oraz jak wyemigrować mieszkańców.
- Granice dzielnicy
- Punkt dystrybucji i punkt odbioru
- Rogatka dzielnicy
- Migracja mieszkańców do nowej dzielnicy
- Tworzenie nowej dzielnicy - krok po kroku
Granice dzielnicy
Granice urzędu dzielnicy możecie poszerzać budując nowe drogi i mosty. Gdy na wybudowanej ścieżce nie pojawi się kolorowa linia, oznacza to, że dotarliście do granicy miasta.
Jeśli blisko granicy znajdować się będzie zasób, do którego próbujecie się dostać, spróbujcie wybudować nową ścieżkę, platformy lub most, aby skrócić drogę, jaką Wasze bobry będą musiały przejść. Więcej o tym jak zebrać materiały na granicy miasta przeczytacie na osobnej stronie poradnika: Surowce poza zasięgiem - jak zebrać?

Granicę sprawdzicie po kliknięciu w budynek urzędu dzielnicy. Zasięg budynku będzie zaznaczony na ziemi, a na drogach pojawi się kolorowa linia. Jeżeli na ścieżce nie zobaczycie kolorowej linii, żaden bóbr z tej dzielnicy nie będzie w stanie dotrzeć do tego miejsca.
Poszerzanie granicy nie będzie jednak trwało wiecznie, w końcu będziecie chcieli skorzystać z zasobów, do których nie doprowadzi żadna ścieżka. W takim wypadku konieczne będzie wybudowanie całkowicie nowej dzielnicy. Gdy postawicie nowy budynek urzędy dzielnicy, będziecie jeszcze musieli połączyć go ścieżką z pozostałymi dzielnicami i ustanowić jej granice dzięki rogatkom.
Punkt dystrybucji i punkt odbioru
Każda dzielnica w grze Timberborn to tak naprawdę osobne miasto, które potrzebuje osobnego magazynu z najważniejszymi surowcami potrzebnymi do przeżycia, jak żywność i woda.

Przed przystąpieniem do budowy nowej dzielnicy, za punkty nauki wykupcie następujące budynki:
- punkt dystrybucji, który służy do wysyłania surowców do innych dzielnic;
- punkt odbioru, służący do otrzymywania surowców z innych dzielnic.
Dzięki tym obiektom nie będziecie musieli martwić się o budowę nowego systemu produkcji i skupicie się tylko na pozyskaniu surowców z danego regionu.

Aby rozpocząć eksportowanie materiałów musicie:
- kliknąć na budynek punktu dystrybucji;
- kliknąć na wyznacz nową ścieżkę (Add a new route);
- wybrać punkt odbioru, do którego chcecie dostarczać materiały;
- wybrać 1 surowiec i kliknąć na ok.
Powtórzcie tę czynność, jeżeli chcecie przetransportować inne surowce. Jeden punkt dystrybucji może mieć przypisanych maksymalnie 10 tras. W punkcie odbioru możecie przetrzymywać do 300 surowców.
Rogatka dzielnicy

Rogatka ustala granice między dzielnicami. Aby odpowiednio rozdzielić dzielnice, należy postawić rogatkę przy granicy istniejącej już dzielnicy (tak, aby nie przekraczała czerwonej linii na drodze), a następnie wybudować nowy budynek urzędu dzielnicy i połączyć go ścieżką z przygotowaną wcześniej rogatką.
Pamiętajcie, że bobry muszą jakoś dojść do nowego budynku dzielnicy. Będziecie musieli więc zapewnić im odpowiednią drogę i schody. Najlepiej więc jest stawiać nowe dzielnice na tym samym poziomie co istniejące już drogi.
Migracja mieszkańców do nowej dzielnicy

Jeśli chcecie wyemigrować mieszkańców do nowej dzielnicy, kliknijcie na budynek urzędy dzielnicy i wybierzcie opcję migracja populacji. Zaznaczcie dzielnicę, do której chcecie przenieść bobry, wybierzcie ilość dorosłych lub dzieci i kliknijcie na migruj.
Tworzenie nowej dzielnicy - krok po kroku
Poniżej przedstawiamy krok po kroku sposób na stworzenie nowej dzielnicy:
- zbudujcie rogatkę oddzielającą nową dzielnicę;
- postawcie budynek nowej dzielnicy i połączenie go ścieżką z rogatką dzielnicy;
- postawcie punkt odbioru w nowej dzielnicy (budynek ten nie wymaga żadnych surowców);
- wybudujcie punkt dystrybucji w istniejącej już dzielnicy;
- przetransportujcie zapas podstawowych surowców do nowej dzielnicy, takich jak woda, jedzenia i kłody;
- przenieście kilka mieszkańców do nowej dzielnicy.

Gdy kilka dorosłych bobrów znajdzie się w budynku nowej dzielnicy, możecie rozpocząć stawianie pozostałych budynków.
Nową dzielnicę możecie wykorzystać do zbierania jedynie kilku surowców i cały czas dostarczać do niej pozostałe zasoby potrzebne do utrzymania życia pracujących bobrów, lub stworzyć zupełnie nowe miasto, z własnym zapasem wody, jedzenia i budynkami produkcyjnymi.
0
- Timberborn - poradnik do gry
- Timberborn: Poradnik do gry
- Timberborn: FAQ
- Timberborn: Populacja (rozmnażanie bobrów) - jak szybko zwiększyć?
- Timberborn: Koło wodne - gdzie budować?
- Timberborn: Susza (drought, dry season, gromadzenie zasobów) - jak przeżyć?
- Timberborn: Mosty - jak budować?
- Timberborn: Surowce poza zasięgiem urzędu dzielnicy - jak zebrać?
- Timberborn: Stanowisko zbieracza (magazynowanie jedzenia) - dlaczego nie zbiera jagód?
- Timberborn: Drwal nie ścina drzew - dlaczego?
- Timberborn: Nowa dzielnica - jak zbudować?
- Timberborn: FAQ
- Timberborn: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
