Sezon na Misia - poradnik do gry
Solucja i znajdźki. Prócz dokładnej solucji, opisującej krok po kroku kolejne zadania, poradnik zawiera informacje, gdzie ukryto wszystkie odznaki i jak je zdobyć, o „Dzikich wyzwaniach” (minigierki) i „Dzikiej szkole” (sklep z nowymi umiejętnościami dla naszych bohaterów).
Aktualizacja:
Sezon na Misia - poradnik do gry

"Sezon na misia" (nazwa angielska - "Open Season") to gra dla dzieci, łącząca w sobie elementy platformówki, akcji i gier logicznych. Program nie wymaga od graczy wygórowanych umiejętności i stanowi przyjemną rozgrywkę dla najmłodszych (teoretycznie od lat 3).
Jeżeli jednak chcemy odkryć wszystkie materiały bonusowe w dziale "Album Beth", okazuje się, iż nie jest to takie proste. Podczas kolejnych misji (a jest ich 27) musimy zbierać poukrywane na planszach tak zwane "odznaki". Łatwo je przeoczyć, duża czasu tracimy też na ich szukanie, gdy nie wiemy dokładnie gdzie zostały ukryte. W poradniku jaki właśnie czytasz zawarłem dokładne informacje, gdzie ukryto wszystkie odznaki i jak je zdobyć (wszystko udokumentowane jest czytelnymi screenami).
Prócz dokładnej solucji, opisującej krok po kroku kolejne zadania, poradnik zawiera informacje o "Dzikich wyzwaniach" (minigierki) i "Dzikiej szkole" (sklepik z nowymi umiejętnościami dla naszych bohaterów).
A oto kilka podstawowych, ale ważnych porad związanych z grą i poradnikiem:
- W dziele "OPCJE" proponuję zmienić ustawienie "KAMERA" na "NORMALNA". Dzięki temu sterowanie kamerą za pomocą myszki, stanie się bardziej intuicyjne.
- Jeżeli nie zdobędziesz wszystkich "odznak" na danej planszy, nie musisz walczyć do upadłego, aby tego dokonać. Możesz wykonywać kolejne misje, a po brakującą "odznakę" wrócić, włączając z menu gry "POWTÓRKI". Np.: na planszy znajdują się 4 odznaki, a ukończyłeś misję znajdując jedynie dwa świecidełka. Gdy po raz kolejny zagrasz w tą samą misję poprzez jej wybór w dziale "POWTÓRKI", do zebrania zostaną Ci tylko brakujące dwie "odznaki".
- Nie musisz stresować się i unosić ambicją zdobywania wszystkich Dzikich Punktów podczas misji. Punkty te otrzymujemy niemal za każdą czynność - a nie potrzeba ich wiele, aby kupić nowe umiejętności dla naszego bohatera. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w tym poradniku w dziale "Dzika szkoła".
- Poradnik był pisany na podstawie polskiej wersji gry na platformę PC, jest on jednak w pełni kompatybilny z wersjami Xbox, PS2 i Gamecube.
- W poradach do konkretnych misji (szczególnie tych początkowych) zawarte są informacje dotyczące wykonywania podstawowych czynności naszymi bohaterami (w grze wcielamy się zarówno w Bogusia jak i Elliota). Czytając poniższą solucje, przejdziesz więc tutorial z obsługi gry.
- Jak na dzisiejsze czasy, wymagania systemowe gry są naprawdę niewielkie. Na sprzęcie z procesorem AMD 1,5 GHz, kartą graficzną Radeon 9500 i pamięcią DDR 512 MB, program chodzi bardzo płynnie w najwyższych rozdzielczościach.
- Podczas gry zbierasz tak zwane "Odznaki", zostały one podzielone na kilka kategorii: Odpady, Motyle, Żołędzie, Grzyby, Chrząszcze, Pióra, Kwiaty, Liście i Ślady. Opis zebrania wszystkich odznak jest opisany szczegółowo w solucji. Gdy zbierzemy wszystkie odznaki danego rodzaju, w dziale "Album Beth" zostaną odblokowane bonusowe materiały na temat gry "Sezon na misia".
- W "Albumie Beth" znajduje się dział z dodatkowymi materiałami, po uzbieraniu "Kumpli Bogusia". Przyjaciół naszego misia zdobywamy przechodząc kolejne misje.
- Należy też pamiętać, iż nie wszystkie odznaki porozrzucane na planszach są od razu widoczne. Niektóre z nich trzeba wywąchać - klawiszem [C].
- Wywąchać można też dodatkowe życie dla naszego misia. Z krzaków świecących na czerwono można zjeść jagody klikając na nie prawym klawiszem myszki.
- Jeżeli nie wiesz co zrobić w danej chwili poszukaj miejsca oznaczonego przez jasno świecące latające motyle. W taki sposób są oznaczone w grze miejsca, które musisz (lub powinieneś) odwiedzić, aby przejść dalej.
- Kierunek w jakim masz iść jest zazwyczaj wskazany przez drogowskazy - drewniane strzałki.
- Nie martw się gdy zginiesz. Każdą misję możesz powtarzać dowolną ilość razy. Co więcej, gdy zaczynamy misję po straceniu życia, nie ma na niej już myśliwych których wcześniej przestraszyliśmy.
- Podczas gry uczysz się nowych umiejętności. Gdy używasz je po raz pierwszy, program poinformuje Cię jak używać danej zdolności. Dokładnie zapoznaj się z tą informacją. Jeżeli czegoś nie rozumiesz zaglądnij do solucji poniżej - wszystkie trudniejsze w wykonaniu zdolności zostały tam opisane na przykładach.
- Gra (w wersji PC) obsługuje tylko niektóre PADy :(. Większość graczy skazanych jest więc na sterowanie za pomocą klawiatury i myszki. Szczegółowa klawiszologia znajduje się w instrukcji obsługi gry. Najważniejsze komendy to umiejętność wąchania (klawisz [C]), zawołanie Elliota (klawisz [Q]), ukrywanie się ([Spacja]) i ryk (lewy przycisk myszki). Więcej szczegółów na temat klawiszologi zawarte jest również w solucji.
- Poniżej znajduje się lista PADów, które powinny (zgodnie z informacją od producenta) działać z grą:
Logitech Dual Action / Rumblepad2 / Rumblepad2 Cordless Logitech® Cordless Rumblepad Logitech® Rumblepad Logitech® Rumblepad Vibration Feedback Gamepad Saitek P880 Rumble Pad, P3000 RF, P2500 Saitek P990, P2900 Dual Analog Pad Saitek P2600 Thrustmaster Dual Trigger Serie, Dual Analog 3 & firestorm wireless Thrustmaster Dual Trigger Serie, Thrustmaster 360 Moderna Thrustmaster Dual Trigger Serie, Thrusmaster dual trigger gamepad PC/PS2 3.2" Madcatz Pc Con Madcatz Pc wireless Xbox 360 / Xbox Belkin, Nostromo Logitech® Wingman rumblepad Thrustmaster Rechargeable Wireless Dual Trigger 2-in-1 |
Daniel "KULL" Sodkiewicz
GRYOnline
Gracze
- Open Season: Straszliwy Grizzly
- Open Season: Tama bobra
- Open Season: Wielka przeprawa
- Open Season: Stuknięte kaczory (część 2)
- Open Season: Prawie jak kaczka
- Open Season: Stuknięte kaczory (część 1)
- Open Season: Z górki na pazurki
- Open Season: Droga pod górę
- Open Season: Kolejka górska
- Open Season: Wielki wyścig
- Open Season: Rodzinna sprzeczka
- Open Season: Pobudka w dziczy (część.2)
- Open Season: Pobudka w dziczy (część 1)
- Open Season: Miasto!
- Open Season: Sen o Dinkelmanie
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.