Amerykanie (1) | Jednostki | RUSE

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Chociaż w grze występuje całe multum jednostek, to kluczową sprawą są ich typy. R.U.S.E. jest bowiem typowym przykładem rozgrywki opartej na zasadzie papier-nożyce-kamień, czyli jeden typ jednostki bije inny, ale sam jest łatwym łupem dla kolejnej. Poniżej znajdują się zależności między poszczególnymi grupami oddziałów, a w dalszej części działu znajdziecie opisy jednostek wszystkich nacji.

Oddziały zwiadowcze - nieuzbrojone jednostki zwiadowcze są łatwym celem praktycznie dla każdego rodzaju wojsk (samoloty zwiadowcze mogą z kolei paść łupem myśliwców i obrony przeciwlotniczej). Jeśli zaś chodzi o opancerzony zwiad, to tego typu oddziały są na ogół uzbrojone w broń pozwalającą prowadzić skuteczną walkę z piechotą, rzadziej z celami pancernymi. Cechą charakterystyczną zwiadu jest możliwość zwiększenia pola ostrzału niektórym jednostkom (np. niszczycielom czołgów lub samolotom szturmowym), które mogą ostrzeliwać tylko zidentyfikowane cele.

Piechota - przydatna głównie do przejmowania budynków i przygotowywania zasadzek w lasach i miastach, gdzie stanowi zagrożenie praktycznie dla wszystkich jednostek naziemnych. W otwartym polu jest łatwym łupem dla czołgów, opancerzonego zwiadu, stanowisk karabinów maszynowych, artylerii oraz myśliwców. Piechurzy są natomiast nieocenieni w niszczeniu stanowisk przeciwpancernych (działa) i niszczycieli czołgów.

Artyleria - jednostki artyleryjskie charakteryzują się na ogół dużym zasięgiem strzału i służą przede wszystkim do niszczenia wrogich budynków i umocnień. Na ogół oddziały artylerii są jednak dość powolne i stanowią łatwy łup dla lotnictwa i jednostek naziemnych, którym udało się podejść na odległość strzału.

Jednostki przeciwlotnicze - istnieje kilka odmian oddziałów przeciwlotniczych - jedne są uzbrojone w potężne działa i stanowią zagrożenie zarówno dla samolotów, jak i oddziałów pancernych. Muszą jednak uważać na oddziały piechoty. Drugie, uzbrojone na ogół w szybkostrzelne działka, potrafią dziesiątkować wrogie lotnictwo i piechotę, ale muszą uważać na wojska pancerne.

Czołgi - podstawowe wojska pancerne. Mogą prowadzić ostrzał będąc w ruchu i są praktycznie zawsze bardzo niebezpieczne dla piechoty i budynków (należy jednak wystrzegać się budynków obrony przeciwpancernej). Im wyższa klasa czołgu (lekki, średni, ciężki) tym na ogół jest on wolniejszy, ale wyposażony w działo zdolne przebijać coraz grubsze pancerze. Czołgi muszą jednak bardzo uważać na działa przeciwpancerne, niszczyciele czołgów oraz samoloty szturmowe.

Samoloty - istnieje kilka rodzajów samolotów (zwiadowcze, szturmowe, bombowe, myśliwe) i każdy jest wykorzystywany do innych celów. Zwiadowcze odsłaniają pozycje przeciwnika, szturmowe służą głównie do niszczenia wrogich umocnień i oddziałów pancernych, bombowe mogą atakować niezidentyfikowane cele i są zabójcze dla wrogich budynków i piechoty, a myśliwce świetnie radzą sobie ze strącaniem maszyn latających i piechotą wroga. Generalnie samoloty najlepiej strącać właśnie przy pomocy myśliwców lub jednostek przeciwlotniczych.

Amerykanie

Koszary

Willys jeep - Amerykanie (1) | Jednostki | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

Willys jeep

Podstawowa, nieuzbrojona jednostka zwiadowcza. Przydatna nie tylko do odkrywania wrogich oddziałów, ale także zwiększania zasięgu strzału dział i bunkrów.

Piechota - Amerykanie (1) | Jednostki | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

Piechota

Podstawowy typ piechoty, przydatny przede wszystkim do walki z piechurami przeciwnika. Oprócz tego mogą zastawiać w lasach i miastach zasadzki i przejmować budynki.

Rangers - Amerykanie (1) | Jednostki | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

Rangers

Ulepszona odmiana piechoty. Rangersi szybciej poruszają się po drogach, są także bardziej skuteczni w walce z wrogimi piechurami i jednostkami pancernymi.

Baza art. i plot.

Armata plot - Amerykanie (1) | Jednostki | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

Armata plot. Bofors 40mm

Uniwersalna armata 40mm, która po rozłożeniu może ostrzeliwać nie tylko cele przeciwlotnicze, ale również budynki, piechotę i jednostki pancerne, chociaż z tymi ostatnimi radzi sobie dość przeciętnie.

M16 GMC plot - Amerykanie (1) | Jednostki | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

M16 GMC plot

Samobieżne działo przeciwlotnicze, które świetnie radzi sobie z wrogimi samolotami. Oprócz tego może dziesiątkować piechotę przeciwnika.

M19 GMC plot - Amerykanie (1) | Jednostki | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

M19 GMC plot

Ulepszona wersja samobieżnego działa M16, które nie tylko lepiej radzi sobie z wrogimi samolotami, ale może także ostrzeliwać wrogie budynki i jednostki pancerne, chociaż raczej te słabiej opancerzone.

M7 Priest - Amerykanie (1) | Jednostki | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

M7 Priest

Dość powolna samobieżna artyleria, posiadająca średni zasięg ostrzału. Przydatna głównie do ostrzeliwania wrogich zabudowań i piechoty. Może strzelać do celów niezidentyfikowanych.

M40 GMC - Amerykanie (1) | Jednostki | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

M40 GMC

Rozwojowa wersja artylerii samobieżnej M7 Priest, w której poprawiono parametry dotyczące ostrzeliwania wrogich zabudowań i piechoty.

Baza czołgów

M8 Greyhound - Amerykanie (1) | Jednostki | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

M8 Greyhound

Opancerzony i uzbrojony pojazd zwiadowczy, który oprócz odkrywania jednostek przeciwnika przydaje się też do walki z wrogą piechotą. Może też strzelać do celów opancerzonych, ale nie jest w stanie mierzyć się z czołgami. Przydatny do urządzania zasadzek w lasach i miastach.

M3A1 Stuart - Amerykanie (1) | Jednostki | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

M3A1 Stuart

Lekki czołgi, który może prowadzić ostrzał podczas jazdy. Groźny głównie przeciwko piechocie. Podobnie jak inne czołgi nie może wjeżdżać do lasów.

M24 Chaffee - Amerykanie (1) | Jednostki | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

M24 Chaffee

Ulepszona wersja Stuarta, w której zwiększono skuteczność ataku przeciwko celom pancernym.

M3 Lee - Amerykanie (1) | Jednostki | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

M3 Lee

Podstawowy czołg średni, który świetnie radzi sobie w walce z piechotą oraz podczas ostrzeliwania wrogich budynków. Trochę gorzej radzi sobie jednak z jednostkami pancernymi.

M4 Sherman - Amerykanie (1) | Jednostki | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

M4 Sherman

Rozwojowa wersja M3 Lee. Shermany radzą sobie z piechotą równie dobrze co poprzednik, ale jest za to skuteczniejszy w walce z celami opancerzonymi.

M26 Pershing - Amerykanie (1) | Jednostki | RUSE - R.U.S.E. - poradnik do gry

M26 Pershing

Ciężki czołg uzbrojony w potężne działo i karabiny, dzięki którym niegroźne mu spotkania z piechotą ani wrogimi jednostkami pancernymi.

Podobało się?

0

R.U.S.E.

7 września 2010

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2010-10-16
20:40

zanonimizowany710829 Legionista

http://odpowiedzi.programio.pl/ polecam, poprawne odpowiedzi! Bardzo dobre, zawsze poprawne!

Komentarz: zanonimizowany710829
2010-10-15
16:49

zanonimizowany472683 Pretorianin

Mam problem ze zdobyciem dodatkowego celu. Cały czas mam w menu napisane "cel ukryty" (czy coś takiego) i nawet gdy przejmę ten budynek nic się nie dzieje (aha, chodzi mi o Sztab pomocniczy ma wschodzie)

Komentarz: zanonimizowany472683
2010-10-11
15:28

maslice Generał

maslice

Dzięki ponabijam sobie achivmenty.

Komentarz: maslice

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl