Surowce dodatkowe | Surowce i Symbioza | Reus

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Surowce dodatkowe

Podziw - to "surowiec", który powoduje zmniejszenie chciwości mieszkańców poprzez zwiększanie różnicy pomiędzy surowcem "w użyciu" a dostępnym, która musi zaistnieć by wyzwolić chciwość. W początkowej fazie rozgrywki można go dodać do płytek za pomocą aspektów.

Zagrożenie - ten element pozwala wpływać na zachowanie mieszkańców wioski. Jeśli wioska jest chciwa i chyli się ku rozpoczęciu wojny z sąsiadami, można temu zapobiec tworząc płytki ze zwierzętami, które będą zagrażać wiosce. Wtedy mieszkańcy wioski będą zbyt zajęci walką z zagrożeniem, ich chciwość przestanie rosnąć tak szybko i stracą chęć do bitki z sąsiadami. Przykładowe zwierzęta - wilki, grzechotniki, gronostaje, kuny.

Wioska ma trzy poziomy zagrożenia - małe, średnie i duże. Kiedy nie przekracza progu średniego zagrożenia, wtedy wioska czuje się bezpieczna - nie ma wpływu na chciwość. Kiedy znajduje się w strefie średniego zagrożenia, mieszkańcy będą zmuszeni podjąć walkę z wrogim środowiskiem co zastopuje wzrost chciwości. Kiedy wzrośnie do dużego zagrożenia mieszkańcy albo zniszczą płytkę by wrócić do średniego zagrożenia albo wyginą.

Natura - ten surowiec ma związek z roślinami, które kładziesz na płytkach. Niektóre elementy mają symbiozę uzależnioną od natury (na przykład Onyks (po transmutacji z Soli lub Topazu) dostaje 1.5 Bogactwa za każdy punkt natury na swojej płytce).

Podobało się?

0

Reus

16 maja 2013

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2013-06-17
15:04

gro_oby Senator

dziadoski poradnik. nie tłumaczy połowy rzeczy nawet.
1) Ani tego że aspekty nie dodają czasem tylko np złota albo jedzenia ale są też co dodają np jedzenie i zagrożenie, jedzenie i chwałe, technologie i zwiększają przyrodę
2) Tego w jaki sposób działa zagrożenie ani tego jak wpływa na wioske
3) Sposobu funkcjonowania "podziwu"
4) Symbioza przeleciana po łebkach, nie wspomina autor nawet o podstawowych symbiozach jak np truskawki i jagody, albo kury i jagody, albo dwa minerały koło siebie, albo 5 płytek ryb a w środku nich okoń morski, itd itp co jest PODSTAWĄ na początku gry,
5) Moce takżę po łebkach, nic o tym jak ważne jest odpowiednie przyporządkowanie odpowiednich ambasadorów do danego giganta co odblokowuje wyższy poziom jego aspektu
6) NIC kompletnie NIC o tym że każda roślina zwierze czy minerał występuję w podstawowej, lepszej oraz najlepszej formie, czasem z podstawowej formy są kiepskie ulepszenia, i dopiero wyższe jej formy odblokowują bardzo ciekawe rośliny itd dające duuuuuużo więcej kombinacji czy zasobów.
7) Tragiczne zdanie " Jednak kiedy dotrze do końca, jej mieszkańcy mogą zwrócić się przeciwko gigantom i nie będziesz miał wyjścia – będziesz musiał zniszczyć wioskę i jej mieszkańców." To jest kompletna bzdura, zniszczenie wioski to najgorsze co można zrobić, i absolutnie nie trzeba tego robić. Jeśli autor poradnika nie wie jak sobie z tym radzić, to jak porad chce udzielać?:D
i wiele innych rzeczy autor "poradnika" pominął.

Masakra, więcej informacji człowiek uzyska z tutoriala gry, albo na wiki poświęconej tej grze.

Komentarz: gro_oby
2013-06-17
19:03

LaggerImpossible Legionista

Zgadzam się z opinią wyżej. Poradnik był klecony na kolanie w pięć minut. Nie ma połowy mechanizmów odnoszących się do symbiozy, poziomu natury, poziomu umiejętności. Gdyby nawet tego było mało to jest błędny!!! NIE TRZEBA NISZCZYĆ WIOSKI z powodu chciwości. Wystarczy, że "uszkodzimy ją do ok. 10% życia(np. rzucając kulami błota). Poza tym nie jest napisane, że wioski owszem zaczynają projekty odpowiadające biomom 9 las-jedzenie, pustynia-piniondz itp.), ale bazują również na tym co już jest na ich terenie. Jeśli np. poza jagodami zasadzimy ziołka na naukę to możemy oczekiwać, że następne projekty będą wymagać obu surowców. Przydałoby się trochę to poprawić co?

Komentarz: LaggerImpossible
2013-06-17
19:04

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

będziemy uzupełniali poradnik o brakujące informacje

Komentarz: Soulcatcher
2013-06-18
11:14

Kthaara Chorąży

Kthaara

Tak wiem, trochę zawaliłem. Głównie przez nieuwagę ale też sesja na studiach ma swoje złe strony :)

Nie wgłębiłem się wystarczająco w grę, myśląc, że wytłumaczenie podstaw będzie wystarczające.
Biję się w piersi i postaram się uzupełnić poradnik o przedstawione uwagi.
Dzięki gro_oby.

BTW
Miło mieć taki feedback, dzięki temu można poprawić to, co jest nie tak.

Komentarz: Kthaara
2013-06-25
09:46

Verminus Senator

Verminus

Poradnik został zaktualizujemy. Dzięki za uwagi i sugestie!

Komentarz: Verminus

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl