Medieval Dynasty: Interfejs ekranu - HUD
Aktualizacja:
Na niniejszej stronie poradnika Medieval Dynasty opisaliśmy wszystkie symbole interfejsu ekranu HUD. Oprócz ogólnego opisu rozmieszczenia ikon i symboli, przedstawiamy dokładnie, co oznacza każdy pasek na ekranie oraz jego kolor.
Ekran główny

1 - Kompas
2 - Opis aktywnego questa
3 - Ściąga klawiszy dla aktywnego narzędzia
4 - Aktywne narzędzie z ekwipunku wraz z paskiem jego zużycia (koniec białej obwódki oznacza bezpowrotne zniszczenie narzędzia).
5 - Wskaźniki survivalu (wyjaśnione szczegółowo niżej)
Interfejs ekranu można włączać i wyłączać klawiszem H.
Kompas

Opis ikon na kompasie:
- Podzielone na trzy części półkole na górze oznacza upływ czasu. Grot pokazuje aktualną porę dnia i dobę. Trzy doby to czas trwania jednej pory roku. Porę roku symbolizuje drzewo w odpowiednim kolorze;
- Worek - oznacza sprzedawcę w wiosce;
- Wykrzyknik - oznacza zleceniodawcę questa. Żółty wykrzyknik to aktualnie śledzony quest;
- Postać - oznacza mieszkańca wioski, z którym można porozmawiać;
- Dom - oznacza pozycję własnego domu;
Symbole na kompasie nie pokażą się, jeśli obiekty lub postacie będą za daleko. Wyjątkiem jest wykrzyknik śledzonego questu.
Wskaźniki stanu postaci

1 - Wskaźniki survivalu:
- Zielony pasek - stamina (zmęczenie), zużywana przez sprint i pracę. Regeneruje się automatycznie przez zaprzestanie pracy lub zwykły chód zamiast sprintu;
- Czerwony pasek - zdrowie. Maleje w wyniku odniesionych ran (np. po ataku zwierzęcia) lub przeciągającym się stanie głodu, pragnienia. Uzupełnia się go niektórym pożywieniem lub spaniem we własnym łóżku;
- Brązowy pasek - głód. Maleje z czasem. Uzupełnia się go produktami zdatnymi do jedzenia. Każdy z nich syci głód w różnym stopniu, zależnie od wartości odżywczych.
- Niebieski pasek - pragnienie. Maleje z czasem. Uzupełnia się go pijąc wodę z rzeki lub stawów (klawisz interakcji) bądź też niektórym pożywieniem, np. jagodami.
2 - Wskaźnik brudu. Pojawia się, gdy zbyt długo pracujemy bez przerwy, np. budując pomieszczenia lub na polu. Efekt brudu można zlikwidować się kąpielą w swojej balii, po wcześniejszym jej skonstruowaniu.
3 - Wskaźnik przeciążenia. Ikona pojawia się, gdy zaczynamy nosić zbyt dużo przedmiotów. Im grot przesunie się bardziej w lewą stronę, tym wolniej będziemy się poruszać. Przekroczenie limitów wagi sprawi, że w ogóle nie ruszymy się z miejsca. Należy wtedy wyrzucić kilka najcięższych przedmiotów.
4 - Wskaźnik zatrucia pokarmowego. Zjedzenie pewnych produktów, jak np. niedojrzałych jagód (Unripe Berry) lub niektórych grzybów prowadzi do zatrucia pokarmowego. Jeśli spożyjesz takie owoce, możesz wyleczyć zatrucie jedząc liście dziurawca (St. John's Wort).
0
- Medieval Dynasty - poradnik do gry
- Medieval Dynasty: Poradnik do gry
- Medieval Dynasty: Podstawy
- Medieval Dynasty: Porady na start
- Medieval Dynasty: Interfejs ekranu - HUD
- Medieval Dynasty: Budowanie - jak zbudować dom?
- Medieval Dynasty: Polowanie - porady
- Medieval Dynasty: Crafting - jak tworzyć przedmioty?
- Medieval Dynasty: Gospodarstwo - jak uprawiać ziemię?
- Medieval Dynasty: Rozwój postaci
- Medieval Dynasty: Reputacja i aprobata
- Medieval Dynasty: Uczucia i flirtowanie
- Medieval Dynasty: Własna osada
- Medieval Dynasty: Podstawy
- Medieval Dynasty: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
_rav_pc Junior
Słabiutki ten poradnik. Garść informacji na start, które sam zdobędziesz po 10-12 godzinach gry. Zmarnowane 7,90.
Remiqius Junior
To nie jest poradnik tylko zwykly opis rozgrywki, bo nic odkrywczego autor tu nie napisał...
Po za tym pierwszy raz widzę taki wybór miejsca na wioskę z tak kosmicznym uzasadnieniem "bo Gostovia i Borowo są blisko i tam będziemy głównie robić misje....a co dalej? To reszta osad jest nie ważna? To ja jak zaczynałem z tą grą to na logikę stwierdziłem, że warto mieć przybliżone odległości do wszystkich osad i zrobiłem ją na srodku mapy przy rzeczce między Gostovią a Denicą. Najlepszy wybór jaki dokonałem zwłaszcza po przejściu głównej kampanii i graniu w "Dziedzica". To miejsce autora jest lekko mówiąc ograniczone... ale jak kto woli.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.