Doom Dark Ages: Poziomy trudności Doom Dark Ages poradnik, porady
Doom The Dark Ages oferuje szerokie możliwości w zakresie dostosowania poziomu trudności rozgrywki. Z tej strony dowiecie się na co wpływają konkretne parametry oraz kiedy możecie je zmieniać.
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2025
W Doom The Dark Ages znajdziecie szeroki wybór poziomów trudności, a ta strona poradnika pomoże Wam się w nich odnaleźć. Omówimy predefiniowane poziomy trudności, od Aspirującego Slayera po Ultrakoszmar, i wyjaśnimy, jak dostosowywać parametry rozgrywki do swoich potrzeb. Dowiecie się tu, na co wpływają takie ustawienia jak czas na paradę, obrażenia wobec gracza czy agresja wrogów.
Jakie są poziomy trudności?
W nowej grze id Software znajdziecie kilka predefiniowanych poziomów trudności. Są to kolejno:
- Aspirujący Slayer - wrogowie są mniej agresywni i zadają mniejsze obrażenia. Podnoszone zasoby są warte więcej. Okienko na perfekcyjne parowanie jest szerokie.
- Dowal mi - domyślne ustawienie, na którym wrogowie są średnio agresywni i zadają standardowe obrażenia. Okienko na parowanie jest dość szerokie.
- Ultraprzemoc - okienko na parowanie zostaje zmniejszone, a wrogowie stają się bardziej agresywni i zadają duże obrażenia.
- Koszmar - wrogowie zadają ekstremalnie duże obrażenia i są dużo bardziej agresywni.
Dodatkowo, rozpoczynając nowy zapis możecie wybrać jeden z dwóch dodatkowych poziomów oferujących podobne wyzwanie co poziom Koszmar, ale dodających dodatkowo mechanikę permanentnej śmierci. Są to:
- Pandemonium - jeżeli zginiecie na tym poziomie trudności bez Sigili życia, kampania dobiega końca. Sigile umożliwiają zresetowanie rozdziału.
- Ultrakoszmar - śmierć w tym trybie kończy kampanię. Zapisy wykonywane są jedynie po ukończeniu rozdziałów, a sigile mogą być wykorzystywane tylko do leczenia (brak możliwości resetowania rozdziałów).
Dwa najwyższe poziomy mogą być wybrane tylko w czasie rozpoczęcia nowej gry. Nie mogą być także zmienione w trakcie zabawy.
Jakie są dodatkowe ustawienia trudności?
Jeżeli w trakcie zabawy uznacie, że żaden z domyślnych presetów nie jest dla Was idealny lub zapragniecie dostosować trudność jednego, konkretnego aspektu rozgrywki, to śmiało możecie wprowadzić modyfikacje. W menu pauzy wybierzcie ustawienia, a następnie przejdźcie do zakładki poziomów trudności (czwarta zakładka od lewej). Tutaj możecie niezależnie dostroić trudność mechanik taki jak:
- Czas na paradę - zakres czasu, w którym musi zostać wykonane perfekcyjne parowanie ataku wroga.
- Usprawnione celowanie - ułatwia celowanie we wrogów, zmniejszając wymagania co do precyzji strzałów. Zalecane dla graczy niedoświadczonych w strzelankach pierwszoosobowych.
- Wzmocnione ataki - włączenie tej opcji sprawi, że wrogowie będą bardziej podatni na przerwanie swoich ruchów gdy zostaną zaatakowani.
- Obrażenia wobec gracza - suwak określa jak dużo obrażeń wrogowie zadają graczowi.
- Obrażenia wobec demonów - suwak określa jak dużo obrażeń gracz zadaje wrogom.
- Agresja wrogów - im większa, tym wrogowie będą atakować częściej. Na wyższych poziomach możecie się także spodziewać wielu ataków jednocześnie.
- Szybkość gry - ustawienie to zwiększa lub zmniejsza ogólną prędkość, w jakim odtwarzana jest gra.
- Czas trwania zamroczenia - określa, jak długo wrogowie pozostają w stanie zachwiania (fioletowa poświata) i podatni są na finiszer.
- Szybkość wrogich pocisków - Określa jak szybko poruszają się pociski wystrzelone przez wrogów.
- Wartość zasobów - suwak wpływa na to jak dużo jednostek zasobów (zdrowia i amunicji) podnoszone jest z pojedynczych przedmiotów porozrzucanych po mapie i wypadających z pokonanych wrogów.
Przy pomocy pojedynczych ustawień możecie zdecydować, w których obszarach rozgrywki chcecie utrudnić sobie zabawę, a które wolicie pozostawić na niskim poziomie.