Axis and Allies: Bitwy

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Prawie wszystkie bitwy w grze wyglądają bardzo podobnie. W pierwszej kolejności zakładamy bazę (czasem trzeba wcześniej wywalczyć sobie wolny teren), potem stawiamy kolejne budowle, broniąc ich przed atakami wroga z lądu lub powietrza, a wreszcie, zebrawszy odpowiednią grupę uderzeniową (lub kilka grup) sami przypuszczamy atak, stopniowo zdobywając teren. W ramach tego schematu wyodrębnić jednak można kilka ogólnych prawidłowości, które sprawdzają się w większości sytuacji, z jakimi zetkniemy się na polu bitwy:

  • Jeśli przeciwnik dysponuje lotnictwem, staraj się likwidować je (za pomocą własnych bombowców lub opcji typu Carpet Bombing/Kamikaze/V Weapons/Atomic Bomb) w pierwszej kolejności. Jedyną naprawdę skuteczną obroną jest niszczenie wrogich lotnisk. Budowanie własnej obrony przeciwlotniczej jest kosztowne i zazwyczaj mało skuteczne, bo nawet zestrzelony samolot przeciwnika może staranować nasz budynek, czyniąc wiele szkód. Co jakiś czas patroluj z powietrza obóz wroga, i gdy tylko postawi nowe lotnisko, niszcz je jak najszybciej.
  • Wykorzystuj pancerniki nie tylko do wysadzania desantu na brzeg, lecz także niszczenia wrogich instalacji i oddziałów. Ich działa mają duży zasięg, a w zasadzie poza lotnictwem i pancernikami przeciwnika nie posiadają żadnych "naturalnych wrogów".
  • Jeśli to możliwe, inwestuj w czołgi. Ten typ oddziałów jest najbardziej uniwersalny (skuteczna walka zarówno z czołgami, jak i piechotą) i bardzo szybko przemieszcza się między odległymi punktami mapy, co często może mieć kluczowe znaczenie dla powodzenia wielu operacji.
  • Jeśli nie stać Cię na dobre czołgi, korzystaj z mieszanych oddziałów piechoty i halftracków. Jeśli połączysz w jednej grupie np. regimenty piechoty przeciwpancernej (Anti-Tank Infantry) i zmechanizowanej (Mechanized Infantry), otrzymasz dość wszechstronny, dobry jakościowo, i w miarę tani zespół uderzeniowy.
  • Wiele specjalistycznych jednostek (np. saperzy, regimenty artyleryjskie i przeciwlotnicze) jest słabo przygotowanych do bezpośredniego starcia. Jeśli nie chcesz ich stracić, zapewnij im odpowiednią, bezpośrednią osłonę.
  • Jeśli zmuszony jesteś do obrony, przygotuj się odpowiednio wcześniej - obsadź budynki dobrą piechotą, w miarę możliwości zabezpiecz bazę bunkrami (w pierwszej linii zwykłe bunkry, za nimi działa, całość osłonięta bateriami przeciwlotniczymi), przyszykuj odwód do kontrataku.
  • Gdy Twoja grupa uderzeniowa gwałtownie traci siły w walce z przeważającym wrogiem, jak najszybciej wycofaj ją na własny teren. Jeśli do domu dotrze choćby ostatni poharatany pojazd, cały regiment rychło odzyska siły i ponownie będzie gotów do walki.
Podobało się?

0

Axis & Allies

2 listopada 2004

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2005-05-23
21:58

gro_oby Senator

niewiem czy nie jest blad ale zauwazylem ze zamiast 4 generala niemieckiego jest wklejona misja 5 dla aliantow;)

Komentarz: gro_oby

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl