9. PvP | ArcheAge
Aktualizacja:
Ten rozdział przybliży wam mechanizm działania systemu PvP w świecie ArcheAge. Dowiecie się z niego wszystkich najważniejszych informacji dotyczących walki przeciwko innym graczom.
Strefy PvP

Do stref z włączoną opcją PvP trafimy w okolicach 30. Poziomu doświadczenia. Począwszy od tej chwili powinniśmy być przygotowani na atak z każdej strony. O ile na samym początku znajdować będziemy się na kontynencie należącym do naszej frakcji, o tyle w późniejszym etapie rozgrywki przeniesiemy się za morze, by wykonywać zadania na terenie przeciwnika.
Każda strefa PvP przechodzi kolejno przez 5 etapów, które zmieniają się automatycznie co pewien czas, bądź w wyniku wzmożonych walk. Wówczas następuje krótka faza konfliktu, po której rozpoczyna się faza wojny, w trakcie której możliwe jest zdobywanie punktów honoru za zabijanie członków wrogiej frakcji. Warto zauważyć, że sami ginąc również tracimy małą część posiadanego honoru.
Po zakończeniu fazy wojny rozpoczyna się okres pokoju, w trakcie którego gracze na danym obszarze nie mogą atakować się nawzajem. Pozwala to początkującym graczom na spokojnie wykonywanie zadań, bez obawy przed niespodziewanym atakiem.
Najważniejszą rzeczą jest to, że ginąc z rąk innego gracza nie tracimy absolutnie nic (pominąwszy wspomnianą kwestie honoru). Po śmierci odrodzimy się w pobliskiej kapliczce i niemal od razu jesteśmy gotowi do kontynuowania zabawy.
Warto wspomnieć także o istnieniu neutralnych strażników. Jeśli uderzymy innego gracza w ich pobliżu staną oni w jego obronie i bardzo szybko nas zabiją. Znajdują się oni w pobliżu obozowisk, najczęściej stojąc nieruchomo bądź patrolując dany obszar. Rzecz jasna nic nie stoi na przeszkodzie, byśmy to my skorzystali z ich pomocy w przypadku zagrożenia.
Bloodlust

Tryb Bloodlust aktywujemy domyślną kombinacją klawiszy CTRL+F. Pozwala on atakować nam, o ile rzecz jasna znajdujemy się na obszarze z włączonym PvP, członków naszej frakcji. Każdorazowy atak tego typu pozostawi na ziemi plamkę krwi, dzięki której inni gracze będą mogli zaraportować nasze przewinienia, za co zostaniemy ukarani punktami przestępstwa, których nadmierna ilość prowadzić może do więzienia, a w ekstremalnych sytuacjach do opuszczenia frakcji i zastania piratem. Tryb możemy dowolnie włączać i wyłączać po odczekaniu krótkiej chwili.
Pamiętajcie, że wchodząc w tryb Bloodlust staniemy się celem ataków wszystkich graczy - będą nas oni mogli atakować bez żadnych restrykcji.
Pojedynki

Pojedynkować się z innymi graczami możemy praktycznie wszędzie i w każdych warunkach. Wystarczy jedynie kliknąć prawym przyciskiem myszy na pasek stanu celu, a następnie wybrać Request Duel. Po krótkiej chwili rozpocznie się odliczanie. Pojedynek zakończy się w chwili, gdy punkty życia jednego z graczy spadną do 0. Punkty życia i many nie odnawiają się po zakończeniu pojedynku, podobnie jak nie resetuje się czas odnawiania poszczególnych umiejętności. W trakcie pojedynku nie można zginąć.
Areny

Po osiągnięciu co najmniej 40. Poziomu doświadczenia będziemy mogli brać udział w instancjonowanych arenach 5 na 5. Dołączymy do nich poprzez rozmowę z odpowiednim NPC znajdującym się w każdym większym mieście. Nagrodą za udział w nich, niezależnie od wyniku, są punkty honoru. Wygrać możemy na dwa sposoby - niszcząc kryształ drużyny przeciwnej, bądź zabijając więcej przeciwników przed upływem czasu. Wraz z kolejnymi zabójstwami odblokujemy specjalne umiejętności pomagające nam w walce. Na arenach możemy trafić do drużyny z członkami przeciwnej frakcji, więc "bariera językowa" może stanowić spore utrudnienie w komunikacji.
0
Komentarze czytelników
gelu5 Legionista
Zapraszam do polskiej mocno rozwijającej się gildii Gondor na serwerze Eanna. Link do strony: http://gildiagondor.pl/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
