3. Walka | ArcheAge
Aktualizacja:
Poniższy krok stanowi wprowadzenie do najważniejszego elementu gry - walki. Będzie ona towarzyszyć nam przez lwią część rozgrywki, dlatego warto zawczasu dobrze zapoznać się z jej mechaniką oraz nauczyć się poprawnie odczytywać wskazania interfejsu.
Interfejs

1 - pasek umiejętności prowadzonej przez nas postaci. O jego układzie decydujemy sami, dostępne w grze opcje oferują nam szerokie spektrum możliwości jego dostosowania. Widzimy na nim, które ataki oraz zaklęcia są w danej chwili dostępne, lub ile jeszcze czasu musimy odczekać zanim będziemy mogli ponownie je wykorzystać. Umiejętności podświetlone i wzięte w pomarańczową ramkę mogą być wykorzystane w danym momencie do wyprowadzenia kombinacji, o których za moment.
2 - pasek stanu celu. Informuje nas co w danym momencie jest obiektem naszych ataków (lub np. uzdrawiania). Dowiadujemy się z niego o nazwie i ilości punktów życia oraz many wybranej postaci bądź wroga.
3 - pasek wzmocnień i słabieni celu. Odczytujemy z niego z jakich dokładnie wzmocnień korzysta obecnie nasz cel, lub jakie ciążą na nim osłabienia.
4 - pasek ataku celu. Pokazuje kto jest w danej chwili głównym obiektem zainteresowania naszego celu (czyli kogo obrał on za swój cel).
5 - pasek stanu bohatera. Pokazuje nasz poziom, nick, ilość punktów życia, many oraz wzmocnienia i osłabienia, którymi jesteśmy w danej chwili objęci.
6 - paski stanu drużyny. Jak wyżej, z tymże przedstawione informacje dotyczą członków naszej drużyny.
7 - informacje systemowe. Możemy je niemal dowolnie dostosowywać. Są w stanie pokazywać m.in. komunikaty systemowe, czat, prywatne wiadomości, globalne powiadomienia, informacje o obrażeniach, wzmocnieniach, osłabieniach.
8 - mapa bieżącej lokacji. Zobaczymy na niej nie tylko członków naszej drużyny, lecz także ważne miejsca, istotnych NPC, lub drogę do wykonania podjętych w danej chwili zadań. Tuż nad nią znajduje się zegar wskazujący aktualny czas i porę dnia w świecie ArcheAge.
Kombinacje

Prawidłowe wykorzystanie dostępnych umiejętności jest kluczem do sukcesu podczas walki. Kombinacje to dodatkowe efekty wywołane użyciem wybranych ataków lub zaklęć w odpowiedniej kolejności. Najczęściej sprowadzają się one do zadawania dodatkowych obrażeń, bądź przedłużania efektów danych słabieni i wzmocnień. Znakomita większość z nich występuje pomiędzy umiejętnościami wywodzącymi się z różnych profesji, co sprawia, że niektóre połączenia klas są niemal wymuszone przez mechanikę, podczas gdy inne nierzadko zupełnie nieużyteczne. Każda umiejętności inicjująca, lub wywołująca, kombinację posiada w swoim opisie dodatkowy akapit informujący o tym fakcie. Kombinacje mogą wystąpić także z połączenia umiejętności dwóch różnych postaci - o ile atakują wspólny cel.
0
Komentarze czytelników
gelu5 Legionista
Zapraszam do polskiej mocno rozwijającej się gildii Gondor na serwerze Eanna. Link do strony: http://gildiagondor.pl/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
