Aliens vs Predator 2: Marine Taktyka
Aktualizacja:
Co tu dużo mówić - cała walka sprowadza się do pojedynczego schematu. Jeśli przeciwnikiem jest Obcy, to trzeba po prostu sprawdzić na detektorze ruchu skąd on nadbiega, w międzyczasie włączyć jakieś oświetlenie (jeśli go oczywiście brak, w 90% wypadków tak właśnie będzie) i biec szybko tyłem, strzelając do biegnącej zgrai, zanim ta zdąży poranić Cię trującą krwią lub niebezpiecznymi łapami. Gorzej jeśli na raz wyskoczą z kilku stron - trzeba zając się jednymi, a potem zmienić kierunek i załatwić drugiego, w bardzo szybkim tempie. Nie warto za bardzo ufać detektorowi, gdyż szybkość "odświeżania" okolicy (1/s), jeśli wziąć pod uwagę szybkość obcego zdaje się tak naprawdę psu na budę. Trzeba się po prostu wsłuchać w otoczenie i zaufać własnemu słuchowi - to jedno z lepszych wyjść.
Predator to już trudniejsza sztuka, jednak w kampanii dla pojedynczego gracza naliczyłem spotkań z nim: 1 (słownie: jeden). Może to Was zaskoczy - bo mnie bardzo zdziwiło. No i nie było za trudno, a akcja sprowadzała się do podejścia jak najbliżej naszego łowcy i pakowanie ile wlezie z Pulse Rifle. Dobrym sposobem było też odpalenie kilku rakiet kierowanych z daleka. Natomiast w potyczkach multi-player dobrze jest znaleźć sobie jakąś osłonę i zza niej wyrzucać granaty czy rakiety. W korytarzach, przy takiej akcji nie wróżę Predatorowi większych szans.
A teraz coś bardziej szczegółowego, czyli odpowiedź na odwieczne pytanie: dlaczego niektóre organizmy nie absorbują ołowiu w zbyt dużych ilościach?
Arsenał, czyli dlaczego oni się mnie nie boją?

Pewnie dlatego, że Marine machający nożem (Knife) wygląda raczej niezbyt groźnie w starciu z ostrzami Predatora. A jeśli mamy takiego delikwenta starającego się powalczyć w ten sposób z Obcym, toż to już śmiech na sali. Bynajmniej nie z tego, co się po paru sekundach takiej akcji wydarzy. Konkluzja: można nim otwierać konserwy i... i tyle.
Jeśli już chcemy się naprawdę wyżyć, a nie pozostało nic innego jak zwykły pistolet (Pistol), to można czasami jakiegoś Obcego czy innego człowieka czymś takim, zlikwidować. Do tego nadaje się najlepiej zwykła amunicja. Z Predatorem też można spróbować, ale tylko z amunicją przeciwpancerną, czyli z tą drugą możliwą do wyboru. Może wyjaśnię o co mi chodzi: (prawie) każda broń posiada co najmniej dwa rodzaje amunicji, przystosowanej do różnych celów - będę je wymieniał w kolejności: pierwsza, ta wyświetlana najniżej podczas gry.
Shotgun to już co innego. Doskonała broń przeciwko Obcym - latające części ich specyficznego szkieletu i łamane "kości" brzmią wspaniale. Aż czasami żal, że nie można sobie tego na start systemu wrzucić... do rzeczy. Pierwszy tryb strzału to naboje rozpryskowe, skuteczne na niewielkiej odległości, strzelanie do celu oddalonego o kilkanaście metrów odpada. Natomiast drugi tryb korzysta już z normalnych naboi. Co prawda z bliska czyni mniej obrażeń, ale na Predatora czy innego człowieka to najlepszy wybór. Magazynek na sześć naboi może sprawić wiele kłopotów, szczególnie podczas zaciętych pojedynków.
Mój faworyt, czyli świetny karabin maszynowy (Pulse Rifle) doskonale spisuje się tak przeciwko Obcym, jak i również w starciach z Predatorem. Ilość wystrzeliwanych naboi w ciągu sekundy jest tak ogromna, że żaden przeciwnik nie pozostanie zbyt długo przy życiu. Pierwsza opcja to wspomniany karabin maszynowy, sprawdzający się najlepiej przeciwko obcym, a druga - granatnik, wyrzuca granat wybuchający przy zetknięciu z jakąś powierzchnią - może rozprawić się szybciutko z wielkim łowcą.
Granatnik (Grenade Launcher), szczerze mówiąc, nie przypadł mi do gustu. W sumie używałem go sporadycznie, może kilka razy. Mimo, iż dysponuje kilkoma rodzajami naboi: czułe na ruch (jeśli coś się w okolicy pojawi, granat eksploduje); czasowe (zetknięcie z celem lub kila chwil, i mamy mały wybuch); elektromagnetyczne (podczas zetknięcia z jakąkolwiek powierzchnią wybuchają); i w końcu "inteligentne miny" (czułe na ruch, po odpaleniu podążają za swoim celem, aż do chwili detonacji). Może warto używać dwóch ostatnich pierwszego przeciwko Predatorowi, a drugiego przeciwko Obcym i innym Marines. Ale ja się do granatnika i tak za... Chiny Ludowe nie przekonam.
Coś, co tygryski lubią najbardziej, czyli miotacz ognia (Flamethrower). Widok palącego się Obcego to po prostu poezja - trochę jedzenia, odpowiednie napoje i można sobie barbecue zrobić. Niestety ilość "amunicji" jest bardzo mała, a przy przytrzymaniu spustu za długo cały zapas zniknie w mgnieniu oka. Dlatego lepiej jest "strzelać" krótkimi, kontrolowanymi seriami. Miotacz jest dobry na Obcego, można sobie człowieka podpalić, ale biorąc pod uwagę jego niewielki zasięg, zabawa w berka z Predatorem raczej nie jest dobrym pomysłem.
Przereklamowany sprzęt to nie tylko komputerowe części - Smartgun jest tego bardzo dobrym przykładem. Dlaczego tak sądzę? Ano może rozwalenie jednego ze słabszych Obcych jest w miarę proste, to już silniejsza wersja może stanowić nie lada zagrożenie. Predatora to już w ogóle przemilczę - wolę już korzystać z maszynówy. Do tego naboje schodzą szybciej niż paliwo w miotaczu, a automatyczne namierzanie celu wyłącza się podczas korzystania z noktowizora. Czyli w ciemnych pomieszczeniach mogą być z nim spore problemy. Do wyboru są dwa tryby strzału: z automatycznym namierzaniem i jako normalny karabin maszynowy.
Jeśli poczujesz, że czas zabrać się ostro do roboty, to właśnie bazooka (Rocket Launcher) wydaje mi się najlepszą możliwością na zrobienie totalnej rozróby. Doskonała przeciwko Predatorowi - dwie, trzy kierowane rakiety i łowca wraca skąd przyszedł. Z Obcymi nie ma sensu walczyć tą bronią, gdyż jeśli podejdą zbyt blisko to odrzut może rozsadzić i Ciebie. Standardowo dostępne są dwa tryby strzału: rakiety niekierowane i kierowane, automatycznie namierzające cel i aktywnie śledzące zmiany jego położenia. Czyli totalny wypas. Wypadałoby jeszcze wspomnieć o pełnej automatyzacji - za jednym razem ładowane jest do magazynku do trzech rakiet, a później możne je bez przeładowania kolejno zużywać... Aha, nie próbujecie wykonywać rocket-jumpów, to się zazwyczaj źle kończy :-).
Wyobraź sobie sytuację - kilku najsilniejszych Obcych, do tego Predator. Aż się ciepło w żołądku robi. A teraz wyobraź ich sobie, jak próbują coś wskórać przeciwko Tobie, uzbrojonemu w odmontowane z Comanche'a działko dużego kalibru (Minigun). Jeśli Twoja wyobraźnie nie sięga tak daleko, to może trochę wyjaśnię sprawę - nie mają większych szans. Jeden magazynek mieści do dziewięciuset naboi, co w praktyce jest niedużą ilością - amunicja schodzi szybciej niż w Smartgun'ie. Ale za to jaka skuteczność. Oczywiście żeby nie było za różowo, przed rozpoczęciem ostrzału Minigun musi się "rozkręcić" (dosłownie). W tym celu można skorzystać z przycisku alternatywnego ognia - działko będzie się cały czas kręciło, a ostrzał może zostać wznowiony zaraz po naciśnięciu spustu. No i to spowolnienie naszego bohatera...
W wielu grach karabin snajperski (Sniper Rifle) był moją ulubioną bronią. Jednak nie w AvP - po prostu za mało jest okazji, aby go sobie spokojnie wypróbować, a już na pewno w kampanii dla jednego gracza. Na szczęście w trybie gry wieloosobowej ten mankament znika i można się do woli cieszyć z możliwości tej strzelby. Doskonała przeciwko innym Marines, z Predatorem mogą być problemy - wiadomo, maskuje się, a z daleka potrafi lepiej trafiać niż człowiek ze snajperką. Obcych można też eliminować, ale tylko z bardzo daleka - czy w większości wypadków na otwartej przestrzeni i w bardzo długich korytarzach. Możliwość przybliżania daje duże pole do popisu, a potężne naboje mogą sprawdzić się nawet w starciach na niewielkie odległości.
- Aliens vs Predator 2 - poradnik do gry
- Aliens vs Predator 2: Aliens vs Predator 2 - poradnik do gry
- Aliens vs Predator 2: Predator Charakterystyka
- Aliens vs Predator 2: Predator Wyposażenie
- Aliens vs Predator 2: Predator Taktyka
- Aliens vs Predator 2: Marine Charakterystyka
- Aliens vs Predator 2: Marine Wyposażenie
- Aliens vs Predator 2: Marine Taktyka
- Aliens vs Predator 2: Alien Charakterystyka
- Aliens vs Predator 2: Alien Umiejętności
- Aliens vs Predator 2: Alien Taktyka
- Aliens vs Predator 2: Aliens vs Predator 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
siemano wiem ze tu psze sie o poradniku ale mam problem z gra sciagnalem se aliens vs predator 2 tą z 2001r. i jak se instaluje to jak chce grac to poisze mi ze mam wlozyc disc 1 a jak wlepiam cracka to to samo chyba ze takos zle go wkladam albo na czyms innym musze odpalic gre zeby dzialala i szukalem tez cos bo moze bedzie potrzebny daemon tools ale nic nie bylo pliss pomozcie
mam pytanie jak uruchomić wszystkie 8 broni w predatorze bo działają mi tylko dwie
Właśnie kupiłem sobie dość niedawno tą grę i nie wiedziałem o co chodzi z tym obcym. Ten poradnik też za wiele mi nie pomógł. Ale ta gra nie jest znowu taka trudna. 20 minut i miałem sterowanie obcykane.
Przecież to nie jest poradnik tylko jakiś opis postaci!Gość nie wie jak wygląda normalny poradnik do gry.Jedna wielka KICHA!!!
Witam, Ja mam taka sprawe co do AvP 2. Nie moge przejsc pewnej misji jako Predator, Zaczyna sie jakby na takiej klatce schodowej. Potem gdzies tam ide i wycjodze w takie pomieszczenie gdzie praktycznie wszystko jest w parze (Wyglada to na 2 generatory) nie wiem co mam tam zrobic. Pomozcie, z gory dzieki!
błagam pomóżcie!!!nie mogę przejść tych drzwi na początku :( dałam e potem h i nic!! proszę o pomoc!!
Ja mam od kilku dni demo. Czy ktoś mi powie jak przejśc alien pierwszą runde? Znalazłem kilka korytarzy wentylacyjnych i nic!Acha jeszcze jedno! Jak byście wiedzieli to podajcie mi link do AVP 2 pełnej wersji download.Podpowiedzi wysyłajcie na [email protected]
To samo mógłbym przeczytać w Wielkiej Encyklopedii Gier 2005.Ale cieszę się,że ta gra tak na ciebie wpłynęła.Nie mogę się doczekać rzekomo nowej produkcji AvP 3.
najpierw najedz na panel i nacisnij "e" - czyli uzyj - otwozy sie w nim klapka i wtedy bedziesz mogl sie poslyzc h - zreszta podobnych sytuacji (najpierw e potem h) jest jescze kika w grze.
Chciałbym prosić o pomoc nie wiem jak przejść marines sam początek, nie mogę otworzyć drzwi, wciskam H i nic się nie dzieje.!!!!
musze powiedziec ze pierwsza czesc splynela u mnie bez specjalnego podniecenia jednak 2 osiagnela umnie wysokie noty no i dzieki za poradnik kawal dobrej roboty pozdrawiam:)
jeszcze raz co do poradnika: ogłuszony przeciwnik może strzelać w międzyczasie - tylko jego zdolności ruchowe są ograniczone - dlatego najlepiej zajść go od tyłu i wtedy pociąć, inaczej można zostać po prostu zastrzelonym :-)
a co do odgryzania głów... miodna rzecz, niestety przy lagach jakie występują jak na razie (czekamy na patcha z ulepszonym netcodem i serwer na linuxa...) jest to praktycznie niemożliwe. nie raz kłapałem szczęką w powietrzu, bo lag nie pozwalał na zjedzienie wroga...
tak wogóle to się miło zaskoczyłem poziomem graczyi, troszę trudniej jest ciągle być na pierwszej pozycji (hi hi hi) - nie spotyka się też tak wielu lamerskich predatorów, używających jedynie plasmacastera...
Sorry moze przesadzilem
tylko kcialem pokazac co bylo mowione w filmie :>
Pozdrawiam all fans Avp :>
Venotom --> to jest SCience - Fiction , moglibysmy sie jescze doczepic do tego skad on bierze energie,jak sie leczy i czym,jak namierza ....
ale po co nam to
grajmy i cieszmy sie gra :>
Jeśli maskowanie Predatora działa na zasadzie rozpraszania światła to nie ma to potwierdzenie naukowego. Przecież obraz, który widzimy powstaje właśnie na skutek załamania widma (nie ważne czy próżniowego czy też innego). A jeśli chodzi o obraz środowiska to maskowanie może działać tylko w jeden sposób- mianowicie kostium Predatora musiałby śledzić ruch oka obserwatora i działając zgodnie z zasadą ogniska optycznego dziłać jak lustro, z tymże, że część kostiumu widzoczna dla obserwatora "odbijałaby" (czyli naukowo: byłaby widoczna) obraz ZZA Predatora względem obserwatora.
Beaverus --> Przyznam się bez bicia, że filmy z Obcym i Predatorem oglądałem już jakiś czas temu, więc kilka rzeczy mi umknęło. Ale dobrze pamiętam, jak całkiem niedawno (może dwa, trzy miesiące temu) czytałem na jednym z zachodnich serwisów właśnie jakąś notkę o Predatorze - tam były podane takie informacje odnosnie maskowania, jakie przekazałem w poradniku (dokładnie, że tworzy wpkół Predatora obraz środowiska, czyniąc go cześciowo niewidzialnym). Po przeczytaniu Twojego posta chciałem tą informację odnaleźć, ale niestety, nie udało mi się.
Z drugiej strony, rozpraszanie światła wydaje się bardziej prawdopodobne, niż "tworzenie obrazu środowiska", ale może to "tworzenie" to następstwo rozpraszania? Tak czy inaczej - podczas gry to i tak nie jestbardzo istotne, a ja jak zwykle chciałem coś dobrze wyjaśnić, a tu wyszła kaszana :(
usypiacz --> trafiłeś w samo sedno :)
Beaverus --> sorry ale czepiasz sie i przesadzasz.....
w taki razie na jakiej zasadzie dziala rozczepienie swiatla?
Zodiac wcale nie napisal ze ten mechanizm nie dziala w ten sposob a jedynie wspomnial o efekcie jaki daje......
nie przesadzajmy stary........
w tym poradniku wykrylem tez jescze jeden blad a mianowicie :
napisane jest ze niewidzialnosc tworzy jakby obraz wokolo Ciebie,obraz srodowiska
jednak w 2 czesc filmu PREDATOR napisane jest ze ten machanizm ma zdolnosc rozpraszania widma Swiatła, wiec cos tu nie gra
Pozdrowka
tramer --> Masz 100% rację, a błąd wynika z mojego niedopatrzenia, za co przepraszam. Walczyłem wiele razy z Predatorem używając przy tym ogona, a potem uderzenia łap i było po wszystkim, więc nie wiem dlaczego nie napisałem tego dokładnie w poradniku. Tak czy inaczej - Obcy może spokojnie ogłuszać Predatora, podobnie jak Marine, po czym pociachać spokojnie ogłuszoną ofiarę :) Dzięki za wygarniecie tej nieścisłości :)
co mogę powiedzieć... napracowałeś się człowieku z tym tekstem! dobra robota! jest tylko jedno "ale" co do ogona obcego vs predator. otóż predatora też się da ogłuszyć ogonem. dla mnie to podstawowa taktyka, jak trudno zrobić pounce, to macham ogonem jak szalony - po trafieniu predka zachodzimy od tyłu i ciachciarachciach ;-))
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
