Age of Wonders Planetfall: Role, typy i poziomy jednostek
Aktualizacja:
W grze Age of Wonders: Plantefall wszystkie dostępne jednostki przypisane są konkretnym rolom i typom, które warunkują to, do jakich zdolności specjalnych będą mieć dostęp, jak radzić będą sobie w walce i na jakie czynniki będą podatne. Dodatkowo, każda z nich opisana jest także poziomem (Tier). W tym rozdziale poznasz wszystkie role i typy jednostek dostępne w grze, a także to, na co wpływa ich poziom.
Role jednostek

Na ten moment w grze każda jednostka przypisaną może mieć jedną z pięciu dostępnych ról. Są to:
- Core - do tej grupy należą podstawowe jednostki dostępne dla danej frakcji od samego początku rozgrywki, bez wznoszenia jakichkolwiek budowli i wynajdywania technologii. Wszystkie te jednostki są zawsze poziomu I (Tier I).
- Colonizer - do tej grupy należą pojazdy colonizacyjne (Colonizer) dostępne dla danej frakcji. Służą one do zakładania nowych kolonii. Ich jedyną funkcją jest kolonizacja - nie nadają się do walki i nie posiadają żadnych zdolności specjalnych.
- Skirmisher - jednostki należące do tej grupy specjalizują się w zadawaniu obrażeń wrogim jednostkom. Ich głównym celem jest po prostu możliwie szybka i skuteczna eliminacja nieprzyjacielskich oddziałów. Jeśli dysponują zdolnościami specjalnymi, to są to zdolności zadające obrażenia wrogom - na ogół nie mają dostępu do zdolności wspomagających. Jednostki z tej grupy są na ogół II poziomu (Tier II).
- Specialist - jednostki z tej grupy specjalizują się we wspomaganiu sojuszniczych oddziałów poprzez efekty uzdrawiające bądź wzmacniające i na uprzykrzaniu życia wrogowi dzięki licznym efektom nakładającym negatywne statusy. W walce są całkiem skuteczne, jednak ich główną rolą jest wsparcie - w bezpośrednim starciu z jednostkami z grupy opisanej wyżej najpewniej nie wyjdą zwycięską ręką. Jednostki z tej grupy są na ogół II bądź III poziomu.
- Elite - do ostatniej grupy należą jednostki najbardziej zaawansowane technologicznie, które na ogół nie mają sobie równych na polu walki. Mogą zarówno zadawać obrażenia, jak i wspomagać sojuszników i osłabiać wrogów, bądź wykonywać obie funkcje jednocześnie. Jednostki z tej grupy są na ogół III bądź IV poziomu.
Typy jednostek
Prócz ról, każda z jednostek należy do jednego z kilku typów, takich jak:
- Biological - do tej grupy należy najwięcej jednostek w grze. Nie wyróżniają się na tle innych niczym szczególnym.
- Mechanical - jednostki mechaniczne, które odporne są na obrażenia psioniczne (Psionic Damage) lecz podatne na Arc Damage.
- Cyborg - mieszanka jednostek biologicznych i mechanicznych. Jednostki tego typu posiadają zwiększoną odporność na negatywne statusy, jednak mogą być dotknięte zarówno statusami mechanicznymi jak i biologicznymi.
- Mineral - formy życia oparte o krzem, które odporne są na Arc i Thermal damage i jednocześnie wrażliwe na Biochemical Damage. Niewrażliwe na efekty obrażeń rozłożonych w czasie (damage over time)>
- Plant - jednostki roślinne, odporne na Arc Damage i wrażliwe na Thermal Damage.
- Mindless - jednostki pozbawione umysłu. Niewrażliwe na efekty psioniczne (Psionic Effects) i zmiany morale.
- Ethereal - jednostki bez w pełni fizycznej formy. Odporne na Kinetic, Biochemical i Arc damage. Niewrażliwe na nie-psioniczne efekty statusu.
Poziomy jednostek (Tier)
Ostatnią cechą opisującą jednostki jest ich poziom (Tier). Ten może zawierać się pomiędzy I a IV. Generalnie, im wyższy jest poziom jednostki, tym będzie ona potężniejsza. Co więcej, jednostki o wyższym poziomie mają wyższe odporności na negatywne statusy, lecz także ich rekrutacja i koszty utrzymania będą większe.
Uwaga - pamiętaj, że poziom jednostek jest sztywno przypisany do samej jednostki. Nie da się w go w żaden sposób podnieść.
0
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.