Age of Empires The Rise of Rome: Nowe jednostki

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Nowe jednostki

Slinger - Nowe jednostki | Jednostki | Age of Empires The Rise of Rome - Age of Empires: The Rise of Rome - poradnik do gry

Slinger

Epoka: Tool

Wytrzymałość: 25

Koszt treningu: 40 sztuk żywności, 10 kamienia

Atak: 2

Obrona: 0 (+2)

Zasięg: 4

To pierwsza nowa jednostka, którą będziesz mógł zwerbować dzięki The Rise of Rome. Szkoda tylko, że jest beznadziejnie słaba. Jedyne zastosowanie procarzy znajdziesz w konfrontacji z prymitywnymi łucznikami, bo pomimo iż atak, odporność oraz zasięg mają gorszy od swoich kolegów po fachu, to jednak opracowanie obróbki kamienia (stone mining) i stanu oblężenia (siegecraft) przechyli szalę zwycięstwa na ich korzyść. Nie bez znaczenia jest także pancerz chroniący przed lecącymi w ich stronę pociskami. Oba wspomniane wynalazki zwiększają zadawane razy o dwa punkty, w tym samym stopniu troszcząc się o powiększenie dystansu do celu. Na nic zdadzą się procarzom zbroje odkryte w magazynie, zaakceptują jedynie osłony.

Scythe Chariot - Nowe jednostki | Jednostki | Age of Empires The Rise of Rome - Age of Empires: The Rise of Rome - poradnik do gry

Scythe Chariot

Epoka: Iron

Wytrzymałość: 137

Koszt treningu: 40 sztuk żywności, 60 drewna

Atak: 9

Obrona: 2

Wspaniała sprawa dla tych wszystkich, którzy nie mogą sobie pozwolić na kosztowną kawalerię. Rydwany zaprzężone dwoma końmi oczywiście ją nie zastąpią ale warto przypatrzeć się jak wzrosły współczynniki w stosunku do podstawowej odmiany. Z racji, iż jednostka ta wymaga znajomości szlachty (nobility), diametralnie podnosi się wytrzymałość, a w dodatku mamy jeszcze bonusowe dwa punkty do obrony, o czym może tylko pomarzyć zwykły i ciężki kawalerzysta. Najważniejszą cechą jest jednak zachowanie podczas ataku. Ulepszone rydwany podobnie jak słonie, atakują wszystkich przeciwników w bezpośrednim sąsiedztwie. Cena za te przekształcenia należy do gatunku paradoksalnych (m.in. 800 sztuk złota), jednak późniejsze wydatki na tanim poziomie normalnej jednostki w zupełności ją rekompensują. Niech zapominalscy zwrócą ponadto uwagę na Egipt, tam otacza się tego typu wojaków specjalną troską.

Armored Elephant - Nowe jednostki | Jednostki | Age of Empires The Rise of Rome - Age of Empires: The Rise of Rome - poradnik do gry

Armored Elephant

Epoka: Iron

Wytrzymałość: 600

Koszt treningu: 170 sztuk żywności, 40 złota

Atak: 18

Obrona: 2 (+1)

Wyróżniający się ogromną odpornością na zadawane ciosy słoń, został poddany stosownym modyfikacjom. Wersja opancerzona sieje jeszcze większe spustoszenie wewnątrz wrogich baz, a także znakomicie sprawdza się w roli buldożera wież i otaczających je murów. Zwiększona efektywność w ataku oraz podniesione walory obronne. Aby gigantyczne zwierzę nafaszerować lekami przeciwdepresyjnymi, trzeba się postarać się o opracowanie żelaznej tarczy (iron shield). Utożsamiający się z Kartaginą, zyskają kolejne 150 kilogramów cielska. Persowie z zamiłowania nadal mogą szkolić sprinterów.

Camel Raider - Nowe jednostki | Jednostki | Age of Empires The Rise of Rome - Age of Empires: The Rise of Rome - poradnik do gry

Camel Raider

Epoka: Bronze

Wytrzymałość: 125

Koszt treningu: 70 sztuk żywności, 60 złota

Atak: 6

Obrona: 0

Bardzo przyzwoita odpowiedź na ludy chełpiące się doborową kawalerią. Jeździec na wielbłądzie świetnie radzi sobie z konkurencyjną jazdą, a co najważniejsze grając Palmyrą jest najszybszą obok ciężkiego konnego łucznika jednostką spotykaną w grze. Sprawia to, że dla tej cywilizacji problem nadciągających z oddali katapult i balist znika bezpowrotnie. Szwankuje nieco siła i pozostałe wartości ale z braku laku dobre i to. Wydaje się, że nieco przesadzono z wymaganą opłatą.

Fire Galley - Nowe jednostki | Jednostki | Age of Empires The Rise of Rome - Age of Empires: The Rise of Rome - poradnik do gry

Fire Galley

Epoka: Iron

Wytrzymałość: 200

Koszt treningu: 115 sztuk drewna, 40 złota

Atak: 24

Obrona: 0

Zasięg: 1

Powiew świeżości nie mógł naturalnie ominąć morza. Twórcy dodatku zaserwowali więc nam galerę ogniową, charakteryzującą się dość oryginalną własnością. Urozmaicenie polega na potrzebie podpłynięcia do obcego okrętu na kontakt i wypluwania ognistych podmuchów, które skutecznie nadwerężają kadłub naszego przeciwnika. Nową jednostkę można śmiało podciągnąć pod specyfikę łodzi podwodnych spotykanych choćby w Red Alercie. Łatwo je zniszczyć ale chwila nieuwagi może drogo kosztować. To również znakomita alternatywa dla narodów, które nie za bardzo radzą sobie na wodzie, wystawiając do walki następców zwiadowców. Na skutek zabaw z zapałkami, galery nie lubią styczności z bronią oblężniczą. Załoga cierpi wówczas katusze gasząc pożary na pokładzie, co w praktyce przejawia się większymi obrażeniami. Statek dostępny wraz z odblokowaniem wersji wojennej.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl