Tryby rozgrywki. Wszystko o Call of Duty: Modern Warfare 2019 – beta, gameplay, edycja kolekcjonerska
- Wszystko o Call of Duty: Modern Warfare 2019 – beta, gameplay, edycja kolekcjonerska
- Fabuła
- Gameplay
- Tryby rozgrywki
- Call of Duty: Warzone
- Sezon 1 i Battle Pass
- Sezon 2 i Battle Pass
- Kwestie techniczne i wymagania sprzętowe
- Edycje specjalne, Dark Edition i DLC
- Premiera i pre-load
- Recenzje i oceny gry
- Ciekawostki
- Trailery i wideo
Tryby rozgrywki
Kampania fabularna
Po roku przerwy do serii CoD powraca kampania fabularna dla pojedynczego gracza. Z perspektywy kilku bohaterów śledzimy wydarzenia nawiązujące do wojny z terrorem oraz konfliktu zbrojnego w fikcyjnym państwie Urzikstan.
Special Ops
Tryb Spec Ops rozgrywany jest w kooperacji z maksymalnie trzema innymi graczami. Progres postaci tu osiągnięty przenosi się również do trybu wieloosobowego oraz kampanii single player. Wszystkie zadania posiadają tło fabularne bazujące na zwalczaniu terrorystów armii Al.-Qatala przez międzynarodową koalicję Armistice. W tej formie zabawy dostępne są dwa główne podtryby: Operacje specjalne oraz Klasyczne operacje specjalne. Spec Ops jest wspierany po premierze kolejnymi zadaniami ukazującymi się na wszystkich platformach jednocześnie. Za wykonywanie wyzwań w trybie Spec Ops dostajemy te same punkty doświadczenia, co w rozgrywkach multiplayer i odblokowujemy te same bronie oraz dodatki.

Operacje specjalne
Operacje specjalne to wieloetapowe bitwy rozgrywane przeciwko sztucznej inteligencji przez czteroosobowe drużyny graczy. Kilka mniejszych zadań po drodze ostatecznie prowadzi do finałowego celu, np. zniszczenia kluczowej dla wroga infrastruktury. Do dyspozycji graczy są pojazdy oraz rozrzucone losowo na mapie killstreaki. Możliwa jest także reanimacja martwych kompanów. Wszystkie Operacje rozgrywają się na największej mapie miejskiej – City of Verdansk. Znalezienie chętnych do wspólnej zabawy ułatwia publiczny matchmaking. Do dostępnych początkowo czterech operacji w grudniowej aktualizacji doszły trzy kolejne.
Klasyczne operacje specjalne
Klasyczne operacje specjalne stanowią dopełnienie opisanego wyżej trybu. To zadania na znacznie mniejszą skalę, do których będzie można podchodzić również samotnie. Działanie w drużynie jest opcjonalne. Misje przechodzimy na czas, uzyskując ocenę w postaci odpowiedniej liczby gwiazdek. Największym wyzwaniem jest pobicie czasu autorów, czyli „pokonanie czasu Infinity Ward”. Tutaj również na mapie czekają killstreaki. Po grudniowej aktualizacji do wyboru są cztery klasyczne operacje.
Przetrwanie
Przetrwanie to tryb hordy, czyli jak najdłuższe przetrwanie ataków kolejnych fal wrogów. Ta opcja zabawy jest dostępna wyłącznie na platformie PlayStation 4 przez okres jednego roku – do 1 października 2020. Przetrwanie nie jest w żaden sposób powiązane fabularnie z Operacjami specjalnymi, a jedynie dodatkową formą zabawy w co-opie. Po grudniowej aktualizacji w Przetrwanie można się bawić na czterech mapach.

Multiplayer
Trzecim głównym wariantem zabawy w Call of Duty: Modern Warfare jest klasyczny tryb multiplayer, oferujący po raz pierwszy możliwość rozgrywki na ogromnych mapach z grywalnymi pojazdami, dla 64 i więcej graczy jednocześnie. Nie ma podziału na klasy postaci. Gracze mogą swobodnie dobierać uzbrojenie i zmieniać wybrane zestawy wielokrotnie podczas meczów. Odblokowywani operatorzy różnią się między sobą wyłącznie wyglądem i ich wybór nie ma znaczenia podczas walki.
Niektóre warianty zabawy posiadają dodatkowe modyfikacje w postaci mapy pogrążonej w ciemności lub z usuniętym interfejsem ekranu. Do gry powróciły killstreaki, czyli nagrody za nieprzerwaną serię zabójstw, w postaci ataku ciężkim sprzętem, np. nalotem z powietrza. Niektóre tryby rozgrywki oraz mapy nie są zawsze dostępne i pojawiają się rotacyjnie.

Warianty rozgrywki w trybie wieloosobowym
- Dominacja – przejmowanie i utrzymywanie punktów na mapie;
- Cyberatak– szukanie i uzbrajanie bomby IEM;
- Strzelanina – rywalizacja dwuosobowych drużyn na małych mapach bez odradzania się (również w wariantach 1 vs 1 i 3 vs 3). Gracze walczą o punkty podczas 6 rund trwających po 40 sekund;
- Drużynowy Deathmatch – klasyczna rozgrywka, w której dwie drużyny walczą o największą liczbę zabójstw;
- Deathmatch – klasyczna rozgrywka, każdy na każdego;
- Wojna naziemna – bitwy na wielką skalę dla 64 i więcej graczy, z grywalnymi pojazdami bojowymi oraz śmigłowcami;
- Znajdź i zniszcz – drużyny na zmianę bronią i atakują cel;
- Sztab – przejmowanie i kontrolowanie punktu na mapie, ograniczona możliwość odradzania się;
- Umocniony punkt – utrzymywanie stref na mapie, by gromadzić punkty;
- Wsparcie – przejmowanie punktów, by móc reanimować sojuszników;
- Zabójstwo potwierdzone – zdobywaj nieśmiertelniki wrogów, by zaliczyć zabójstwa;
- Zdobądź flagę – zdobądź flagę i zanieś ją do swojej bazy;
- Kierat – zdobywaj nieśmiertelniki i deponuj je w wyznaczonym punkcie;
- Zarażony – jedna drużyna musi przetrwać przez cały czas rozgrywki, druga – „zarazić” pozostałych;
- Zabawa bronią – wygrywa gracz, który pierwszy dokona zabójstw wszystkimi rodzajami broni;
- Zarażony – wyeliminowani gracze powracają jako „zakażeni”;
- Wsparcie – hybryda „Dominacji” i „Znajdź i zniszcz”;
- Strzelanina Z.B.T. – gracze zaczynają grę bez broni, z samymi pięściami.
Modyfikacje trybów wieloosobowych
- Nocna – wersja mapy w trybie nocnym. Konieczne jest używanie noktowizorów. Na mapie znajdują się włączniki źródeł światła, którymi można oślepiać graczy w goglach NVG;
- Realizm – rozgrywka bez interfejsu ekranu, a więc wskaźnika liczby amunicji czy krzyża celownika na środku.

Mapy
- Pine (zabudowania w środku lasu);
- Stack (składowisko kontenerów);
- King (magazyny);
- Gun Runner (bocznica kolejowa i niewielka fabryka gdzieś w Rosji);
- Hackney Yard (przemysłowa część Londynu);
- Azhir Cave (wioska i jaskinie nawiązujące do krajobrazu Afganistanu);
- Grazna raid (niewielkie miasto gdzieś w Rosji);
- Aniyah Palace (bliskowschodni pałac i jego okolice);
- Arklov Peak (górska wioska z baterią rakiet przeciwlotnicznych);
- Atrium (dziedziniec pałacu);
- Cargo (ładownia statku);
- Crash (miasteczko z rozbitym śmigłowcem na rynku);
- Docks (doki portowe);
- Euphrates Bridge (most nad wyschniętym korytem rzeki);
- Gulag Showers (łaźnia rosyjska);
- Hill (las z niewielkimi ruinami);
- Piccadilly (centrum Londynu);
- Rammaza (bliskowschodnie miasteczko);
- Shoot house (tor treningowy dla komandosów);
- Speedball (pole traningowe do paintballa);
- St. Petrograd (centrum rosyjskiego miasta)
- Port w Werdańsku;
- Karst River Quarry (tereny przemysłowe);
- Tavorks District (centrum nowoczesnej metropolii);
- Crash (powrót ikonicznej mapy z Call of Duty 4: Modern Warfare);
- Vacant (opuszczone biura, kolejna mapa z COD 4);
- Shipment (składowisko kontenerów, kolejny klasyk z COD 4);
- Port (duża mapa dla trybu Ground War);
- Cargo (ładownia na statku);
- Atrium (dziedziec pałacu w Verdansku);
- Rust (powrót klasycznej mapy z drugiej części Modern Warfare);
- Atlas Superstore (centrum handlowe w mieście Verdansk);
- Zhokov Boneyard (cmentarzysko samolotów, duża mapa przeznaczona dla 64 graczy);

Killstreaki
- Personal Radar – po 3 zabójstwach, osobista minimapa z podświetleniem wrogów;
- Counter UAV – po 4 zabójstwach
- UAV – po 4 zabójstwach
- Care Package – po 4 zabójstwach
- Cluster Strikes – po 5 zabójstwach, atak moździerzowy;
- Cruise Missile – po 5 zabójstwach, atak pociskiem kierowanym;
- Precision Airstrike – po 5 zabójstwach, nalot lotniczy z serią z działka;
- Wheelson – po 7 zabójstwach, zdalnie kierowany robot z karabinem;
- Infantry Assault Vehicle – po 7 zabójstwach, bojowy wóz piechoty do obsadzenia przez dwóch graczy;
- Emergency Airdrop – po 8 zabójstwach, zrzut trzech losowych killstreaków;
- VTOL Jet – po 8 zabójstwach, atak rakietami z powietrza;
- Chopper Gunner – po 10 zabójstwach, operowanie działkiem śmigłowca szturmowego;
- White Phosphorus – po 10 zabójstwach, zrzut bomby z białym fosforem, z której dym dezorientuje wroga lub spala przy bliskim podejściu;
- Support Helo – po 11 zabójstwach, uzbrojony w działka minigun śmigłowiec;
- Gunship – po 12 zabójstwach, uzbrojona w kilka rodzajów broni kanonierka AC-130
- Advanced UAV – po 12 zabójstwach, dron włączający minimapę dla drużyny;
- Juggernaut – po 15 zabójstwach, opancerzony strój z minigunem dla gracza.

