Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 5 kwietnia 2002, 11:54

autor: Branko Norwisz

Psychotoxic - zapowiedź

Trójwymiarowa gra akcji, której fabuła rozgrywa się we współczesnym Nowym Jorku. Trzech z czterech biblijnych jeźdźców apokalipsy zstąpiło na Ziemię i dokonując straszliwych zniszczeń.

I widziałem jak Baranek zdjął jedną z siedmiu pieczęci i usłyszałem głos jednej z czterech postaci, donośny jak grzmot, mówiący: Chodź!

I widziałem, a oto biały koń, ten zaś który siedział na nim, miał łuk, a dano mu koronę i wyruszył jako zwyciężca, aby dalej zwyciężać.

A gdy zdjął drugą pieczęć, usłyszałem jak druga postać mówiła: Chodź!

I wyszedł drugi koń, barwy ognistej, a temu, który siedział na nim dano moc zakłócić pokój na ziemi, tak by mieszkańcy jej zabijali się nawzajem; i dano mu wielki miecz.

A gdy zdjął trzecią pieczęć, usłyszałem jak trzecia postać mówiła: Chodź! I widziałem, a oto koń kary, ten zaś który siedział na nim, miał wagę w ręce swojej

I usłyszałem, jakby głos pośród czterech postaci mówił: Miarka pszenicy za denara i trzy miarki jęczmienia za denara; a oliwy i wina nie tykaj.

A gdy zdjął czwartą pieczęć, usłyszałem głos czwartej postaci, która mówiła: Chodź!

I widziałem, a oto siwy koń, a temu, który na nim siedział, było na imię Śmierć, a piekło szło za nią; i dano im władzę nad czwartą częścią ziemi, by zabijały mieczem i głodem i morem i przez dzikie zwięrzęta ziemi. „

Apokalipsa wg św. Jana 6, 1 – 8.

Tak oto wygląda wizja wypuszczenia na świat czterech jeźdzców Apokalipsy. I taką wizję roztacza przed nami będąca obecnie w fazie produkcji gra z gatunku FPS pod tytułem Psychotoxic niemieckiego teamu NuClearVision Entertainment. Trzech pierwszych jeźdźców – zwiastunów nadchodzącego końca świata zostało już wypuszczonych na świat. Teraz zadanie niedopuszczenia do przybycia czwartego – Śmierci, spada na młodą kobietę Angie Prophet. Nie zdaje ona sobie ze swojej kluczowej roli w wojnie pomiędzy siłami dobra i zła. Nie zdaje sobie również sprawy, że w rzeczywistości jest ona wcieleniem anioła – strażnika rasy ludzkiej.

Na jej drodze ku zapobieżeniu zagładzie ludzkości stanie również sekta satanistów, zaś w międzyczasie Angie ścigana będzie przez oddziały policji i FBI.

Akcja Psychotoxic toczyć się będzie w Nowym Yorku, wśród tak znanych lokacji jak Wall Street czy wyspa Staten Island ze Statuą Wolności. Część gry miała toczyć się w wieżach World Trade Center, jednak po atakach terrorystycznych zeszłego roku fragment ten został zmieniony. Dodatkowo oprócz piętnastu poziomów toczących się w NYC w grze zawartych będzie siedem leveli w czasie których akcja przeniesie się do wnętrza ludzkich umysłów, do których Angie będzie musiała wkroczyć, aby tam zwalczyć gnębiące ludzi koszmary. Poziomy te, oprócz zróżnicowania rozgrywki, mają dać również pole do popisu członkom zespołu odpowiedzialnym za projektowanie poziomów oraz postaci przeciwników, albowiem o ile w rzeczywistym świecie na drodze Angie staną „tylko” ludzie, to w ich umysłach napotkać będzie można najróżniejsze kreatury, jakie może spłodzić ludzka podświadomość.

Aby walczyć z wrogami Angie będzie mogła sięgnąć do arsenału zawierającego siedemnaście różnego typu broni, z których niektóre podczas gry będą w stanie ulec upgrade’owi . Wśród nich znaleźć będzie można rewolwer, znany i lubiany przez wielu obrzyn, karabinek szturmowy oraz snajperkę. Oprócz tego w Psychotoxic posługiwać się będzie można piłą łańcuchową zawierającą elementy organiczne czy też okiem strzelającym zabójczymi promieniami.

Warto zaznaczyć, że jako jedna z niewielu gier będących obecnie w produkcji Psychotoxic pozbawiony będzie trybu multiplayer. Twórcy gry tłumaczą to tym, że chcą się skupić na stworzeniu mrocznej atmosfery gry, a dodawanie do niej trybu gry wieloosobowej byłoby tylko tanim chwytem reklamowym. Warto przypomnieć, że podobna sytuacja miała miejsce z grą „Max Payne”, który pomimo braku multiplayera odniósł wielki sukces. Byłoby miło jednak, gdyby na ukończenie Psychotoxic potrzeba było więcej czasu niż w przypadku Maxa. Jak z tym będzie na razie pozostaje niewiadomą.

Innymi cechami gry, które według panów z NuClearVision Entertainment mają wynieść Psychotoxic ponad poziomy przeciętności jest grafika, którą zobaczyć można w prezentowanej obok galerii oraz bardzo dobrze dopasowany dźwięk.

Psychotoxic nie jest grą, o której dużo się mówi. Można mieć jedynie nadzieję, że będzie ona stanowić bardzo pozytywne zaskoczenie, a nie przejdzie do lamusa tak samo cicho jak się obecnie rodzi.

Data premiery Psychotoxic to początek 2003 roku, zaś prawa do jej wydania przypadły firmie CDV, która pełnił tą funkcje również w przypadku takich gier jak Sudden Strike czy też Cossacks.

Branko „Archangel” Norwisz

Psychotoxic

Psychotoxic